{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
469 visninger | Oprettet:

Adin A
Adin A
Tilmeldt:
1. apr 2024
Følgere: 209 Emner: 27 Svar: 108

0 ethanol, 100 oktan. {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg har en portet og fræset testa rossa. Ville gerne være over 20 heste. 21-22.

Ku jeg køre 0 ethanol? Mindre chance af knock, så jeg ka advance tænding/squish.

(Forstår godt det lyder dumt smiley )


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  0 ethanol, 100 oktan.
  • #1   11. jan Dit spørgsmål.

    Er det stillet fordi du vil have en Brændstof som indeholder den bedste Ydelse fordi jeg stillede engang det spørgsmål til min gamle Nabo som til daglig blandandet arbejde med det her at tage prøver og test på de Benzin og Diesel produkter som kunne tankes i DK jeg spurgte så indtil omkring det her med hvilken type brændstof ( Benzin ) som ville give min 2taks motor den bedst ydelse på effekten siden.

    Og jeg fik en del brugbar info at vide der var meget enkelt at regne ud , så hvis det er derfor du spørger så vil jeg gerne fortælle dig hvilken firma som det er som har de højste oktan verdi … altså den Sande Oktan som ikke oplyses til forbrugeren


  • Adin A
    Adin A Tilmeldt:
    apr 2024

    Følgere: 209 Emner: 27 Svar: 108
    #2   11. jan #1

    Ja. Jeg tænker på ydelse.

    Jeg ka få det leveret fra usa pisse billigt. Ka købe ca 20 liter oktan 100, 0 ethanol benzin til 700-750 kroner. Levering er ca 150-200 kroner.

    Jeg tænker at køre 2% A747 olie, og så oktan 100, 0 ethanol, men er det værd? Ville den yde mere?


  • #3   11. jan Vær opmærksom på om der er forudbetalt told på varer fra uden for EU. Hvis der ikke er forudbetalt told kan der blive mere end dobbelt så dyrt at få det udleveret, og du får ikke pengene retur for varen sååå.
    Men om den vil yde mere... måske lidt. 1hk hvis du sammenligner med alm billig 95 oktan med 10% ethanol.
    Mener du ka få race fuel i danmark også til ok priser. 100+ oktan og nul ethanol.


  • #5   13. jan Nej det er ikke ved andet brændstof du henter det effekt du er på jagt efter. Vi køre på Sunoco 260 GT+ på vores drag maskiner.

    Ingen forskel i effekt i forhold til oktan 100 f.eks. det eneste du får er at du kan presse motor lidt mere på blanding og tænding pga det køler og smøre bedre.

    Men det er hverken 1 eller 0,4 hk der hentes der.

    Brug de penge på at få den kørt ind på et rullefelt i stedet ??


  • Adin A
    Adin A Tilmeldt:
    apr 2024

    Følgere: 209 Emner: 27 Svar: 108
    #6   13. jan #5

    Jeg tænkte, mere oktan = mindre chance for knock. Så ka jeg advancere timing mere aggressiv og squishen ka være lavere (ikke mindre end 0,48)

    1 hest er også meget fint. Mit mål er 21-22 heste.


  • Per H
    Per H Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Svar: 73
    #7   15. jan Du får ikke effekt af oktan, du får effekt af motorens opbygning, dvs kompression når vi snakker oktan.

    Og 100 oktan er 100 oktan, uanset om det kommer fra 5% ethanol og 95%, eller ren benzin, så du får ikke mere ud af din "fidus".

    Og med mindre du har så høj kom pression nu så den lider af tændingsbanken, og ikke kan løse det ved at trække et par grader ud af fortænd
    ingen, så skal du se på mere end 100 oktan.

    Så det du skal, det er måling og lytte, og stille din tænding ud fra 100 oktan, så får snildt 20hk på hjulet ud af 100 oktan.

    Din værste fjende er mager blanding, ikke oktan 100.


  • #8   17. feb Det ikk tændings banken du skal være bange for. Det er om du brænder dit stempel når du giver det mere varme

    Og med hensyn til din squish er der flere ting der spiller ind. Hvis du sænker den for meget kommer du ikk til at skylle kronen på dit stempel og du får ikk den køling du er på jagt efter. Samtidig hæver du dine port tider så du rykker hele arbejds området på kittet.

    Og hvis du vil se om det giver noget med tændingen kan du sagtens give den 2-3 grader og se på alm brændstof om det giver noget.


  • Per H
    Per H Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Svar: 73
    #9   17. feb Foey

    Nu er det ikke fordi, men man ændrer ikke noget på "skylningen" ved en ændring af squish på 0,2mm det er kun kompressionsforholdet der ændres.

    Og man "køler" ikke noget ved ændring af "skylningen" på 0,2mm squish ændring, "køling" opnås kun ved at undgå tændningsbanken og mager blanding..


  • #10   13. maj Per.

    På et kit som han snakker om ændre du squishen ved at tilføre eller fjerne bundpakninger. Det vil sige du hæver eller sænker hele cylinderet. Hvis du sænker den for meget er stemplet i vejen for dine transfer porte og du vil ikk få den rigtige køling over hele toppen. Derudover hvis den er for høj skyller du kun in over det minderste af stemplet.

    Derudover er det ikk kun kompression der ændres men også port tiderne da du flytter hele cylinderet.

    Han kan selfølgelig altid placere hans cylinder så hans porttider passer og så lave topstykket om men da rossa ikk køre med et topstykke der går ind i cylinder væggen er det ikke bare “lige til” smiley



  • Adin A
    Adin A Tilmeldt:
    apr 2024

    Følgere: 209 Emner: 27 Svar: 108
    #11   13. maj #10
    Det også rigtigt nok. Jeg tænkte mere på tændingen og ikke Squish/komprestion. Squishen sidder på 0,5, stemplet sidder lige præcist under transfer portne.

    Jeg gik lidt og tænkte, jo mere advanceret tænding er (i det fleste tilfælde) yder den mere. Men problemet med at avancere tændingen er knock og varmere temp. Vejen rundt om knock er jo mere oktan.

    Hvis jeg køre 100 eller 110 oktan og 0 ethanol ku jeg avancere tændingen mere? Altså avancere den med at rykke statoren og på justere cdi’en da der er team 2 på.


  • Per H
    Per H Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Svar: 73
    #12   13. maj Foey

    JO, det er i den grad tændingsbanken man skal passe på, det er lige præcis det som giver et "brændt stempel" intet andet.

    Og man kan høre om motoren tændingsbanker,den får en uhyggelig klingen og rå lyd.

    Det er simpelthen et spørgsmålet om at justere tændingen så den står et par grader i den sikre "ende", og det er ved at dreje tændingenspladen/statoren, og en tændingspistol er uundværlig når man roder med tænding på det plan.


Kommentér på:
0 ethanol, 100 oktan.

Annonce