{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
278 visninger | Oprettet:

Adin A
Adin A
Følgere: 137 Emner: 24 Svar: 92

0 ethanol, 100 oktan. {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg har en portet og fræset testa rossa. Ville gerne være over 20 heste. 21-22.

Ku jeg køre 0 ethanol? Mindre chance af knock, så jeg ka advance tænding/squish.

(Forstår godt det lyder dumt smiley )

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  0 ethanol, 100 oktan.
  • #1   11. jan Dit spørgsmål.

Er det stillet fordi du vil have en Brændstof som indeholder den bedste Ydelse fordi jeg stillede engang det spørgsmål til min gamle Nabo som til daglig blandandet arbejde med det her at tage prøver og test på de Benzin og Diesel produkter som kunne tankes i DK jeg spurgte så indtil omkring det her med hvilken type brændstof ( Benzin ) som ville give min 2taks motor den bedst ydelse på effekten siden.

Og jeg fik en del brugbar info at vide der var meget enkelt at regne ud , så hvis det er derfor du spørger så vil jeg gerne fortælle dig hvilken firma som det er som har de højste oktan verdi … altså den Sande Oktan som ikke oplyses til forbrugeren

• Adin A
    Adin A Tilmeldt:
    apr 2024

#2   11. jan #1

Ja. Jeg tænker på ydelse.

Jeg ka få det leveret fra usa pisse billigt. Ka købe ca 20 liter oktan 100, 0 ethanol benzin til 700-750 kroner. Levering er ca 150-200 kroner.

Jeg tænker at køre 2% A747 olie, og så oktan 100, 0 ethanol, men er det værd? Ville den yde mere?

• #3   11. jan Vær opmærksom på om der er forudbetalt told på varer fra uden for EU. Hvis der ikke er forudbetalt told kan der blive mere end dobbelt så dyrt at få det udleveret, og du får ikke pengene retur for varen sååå.
    Men om den vil yde mere... måske lidt. 1hk hvis du sammenligner med alm billig 95 oktan med 10% ethanol.
    Mener du ka få race fuel i danmark også til ok priser. 100+ oktan og nul ethanol.

• #5   13. jan Nej det er ikke ved andet brændstof du henter det effekt du er på jagt efter. Vi køre på Sunoco 260 GT+ på vores drag maskiner.

Ingen forskel i effekt i forhold til oktan 100 f.eks. det eneste du får er at du kan presse motor lidt mere på blanding og tænding pga det køler og smøre bedre.

Men det er hverken 1 eller 0,4 hk der hentes der.

Brug de penge på at få den kørt ind på et rullefelt i stedet ??

• Adin A
    Adin A Tilmeldt:
    apr 2024

#6   13. jan #5

Jeg tænkte, mere oktan = mindre chance for knock. Så ka jeg advancere timing mere aggressiv og squishen ka være lavere (ikke mindre end 0,48)

1 hest er også meget fint. Mit mål er 21-22 heste.

• Per H
    Per H Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Svar: 71
    #7   15. jan Du får ikke effekt af oktan, du får effekt af motorens opbygning, dvs kompression når vi snakker oktan.

Og 100 oktan er 100 oktan, uanset om det kommer fra 5% ethanol og 95%, eller ren benzin, så du får ikke mere ud af din "fidus".

Og med mindre du har så høj kom pression nu så den lider af tændingsbanken, og ikke kan løse det ved at trække et par grader ud af fortænd
    ingen, så skal du se på mere end 100 oktan.

Så det du skal, det er måling og lytte, og stille din tænding ud fra 100 oktan, så får snildt 20hk på hjulet ud af 100 oktan.

Din værste fjende er mager blanding, ikke oktan 100.

Kommentér på:
0 ethanol, 100 oktan.

Annonce