882 visninger
|
Oprettet:
Polini trimfjedre blå, gul, grøn? {{forumTopicSubject}}
Hej derude
Spekulere lidt på polinis kobling og deres trimfjedre. Jeg har mig en opsætning jeg vil kalde for Racing opsætning. Kan det passe at jeg kun skal have grønne trimfjedre i og næsten ikke strammet ud?
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
jul 2023
Følger: 4 Følgere: 14 Scootere: 2 Emner: 21 Svar: 144
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 190 Scootere: 1 Emner: 84 Svar: 1.641
Svaghed 1 : Trimfjederne må helst ikke må spændes længer end til ca det halve af hvad de i virkligheden kan .
Svaghed 2 : De strameste trimfjeder der fåes til den , altså de Blå trimfjeder , de kan kan desvære kun holde fast til de Rammer 8800 RPM , og det er er ved de fleste støre kits
og også ved nogen få mindre kits som Polini evolution 3 lige tidligt nok de slipper …
Derfor hvis du ser polini 3G koblingen hvor den har de blå trimfjeder monteret også den kaldes for det her berømte Evo 3G koblingen , så skal du ikke lade dig nare af det , fordi det navn er noget som er blevet givet til koblingen efter sen begyndte at komme på hylderne ….. så polini 3G koblingen med blå trimfjeder , er så vidt jeg husker blevet fremstillet til de her sports kits som er blevet ekstra Tunet , så som Polini Corsa kitet osv
Koblingen er ikke egernet til de her kits som er oppe op ramme de her 9300 RPM før de begynder at komme til sig selv for alvor ….
jul 2023
jul 2011
Det problem du har, er det rigtig forstået af mig at det du ikke kan forstå er? Den der har det samme cylinder kit på som du har ,er så at de kan få det til at virke når det kommer strammer trimfjeder osv i deres setup l hvor i modsætning til dit setup så kan du ikke få det til at virke med de stramme trimfjeder osv , du kan kun få det til at virke med de Trimfjeder som knap stramme….
Er dette rigtig opfattet af mig at det er sådan du mener altså kort fortalt
Du forstår ikke hvorfor alle andre med samme cylinder der virker det hele fint med stramme trimfjeder men ved dig selv om det samme cylinder så virker det ikke med stram
trimfjeder på dit setup …..
jul 2023
jul 2011
Hvis det er rigtig , Hvad er dit ønske så
Fordi man kan altid lave noget om nemlig … og hvis det er at det er det du vil så lad os lige se på hele . Vi starter med at du lige skal skal give svar på disse ting her …. Og det hvad for et setup du har på pt. Jeg vil godt vide følgende hvad for dele det er du har i din motor
Cylinder :
Udstødning :
Membran :
Studs :
Karbruator størelse :
Vario :
Kilerem :
Kobling :
Remskive :
Hovde dyse :
Trimfjeder :
Trykfjeder :
Rulle vægt :
Tændning :
CDI :
jul 2023
Cylinder : Malossi MHR
Udstødning : Malossi MHR
Membran : Malossi MHR VL10
Studs : 28mm studs (den passer lige på karburatoren.)
Karbruator størelse : 28mm
Vario : polini high speed
Kilerem : Malossi X-special belt
Kobling : polini 3g 107
Remskive : standard
Hovde dyse : 124
Trimfjeder : grønne polini strammet ud til 2-3 hak
Trykfjeder : Malossi 32 kg
Rulle vægt : 3,8 g
Tændning : Standard
CDI : Standard
jul 2011
jul 2023
jul 2011
Og det er din CDi enhed … Du har et Malossi MHR kit på , og du bruger en standart CDi som er med 200% sikkerhed begrænset til omkring ca 11700 omdrejninger : Dit Malossi cylinder begynder først at lave HK for alvor mellem 9300RPM & 10700 RPM og dir MHR cylinderen stopper ca med at lave de gode HK ved 12900 RPM - 13200 RPM
Og hvis dit lovlig cdi enhed så går ind og tvinger MHR cylinderen til ikke at overskride den bestemte RPM , så påvirker det hele dit system , lige fra ruller til trim fordi de lever af motorens RPM , Og hvis så din CDi så vælger at dit MHR cylinder skal holdes tilbage præcis ved det punkt hvor det er at dit cylinder oprigtig begynder at have sit fulde effekt ,
Så kan du nok se at noget bliver helt forkert , du mærker stortset kun Start effekten af hvad dit MHR cylinder er i stand til . Så gør dig selv den tjeneste at brug de få 100kr en ubegrænset CDi koster , fordi det giver ikke mening at du køber noget rigtig godt vildt setup ? men vælger så at lade den begrænsede CDi enheden sætte og så være utilfreds med måden ens. motor den køre på i forhold til andre med de næsten samme dele.
Alle de andre motor med næsten den samme setup som du har på din motor , og som du også syndes køre meget bedre end din? Prøv så at undersøge de motor du syndes går rigtig godt , og så lig mærke til ved dem alle at enten har de en ubegrænset CDi enhed monteret og ellers har en Helt anden tændning system på som så via den vej har et ubegrænset CDi system indbygget ….
Jeg vil næsten tro at det er den enste forskel der er mellem de motor du kan li og så din egen motor , der er jeg sikker på forskellen er kun at din motor bliver begrænset
Hvor i mod de motor du kan li de er ubegrænset i CDi boxen
jul 2011
jul 2023
jul 2011
He he… Nej det lige direkte omvendt med CDi … ALLE CDI,r er begrænset , forskellen ligger bare i det at , den indstilles til at begrænse den topfart den enkelte scooter 30 & 45 må køre med i de forskellige lande , og her i DK bliver nye 30scooter begrænset i mellem 27kmt & 43kmt
( lige hvorfor det er sådan ved jeg enlig ikke ) fordi det ville være mere logisk oplagt at
Når nu en 30scooter i Danmark ikke må køre mere end max 33kmt , jammen så begrænser man CDI til at slå til ved den Max topfart , men dette gør de ikke . De sætter begrænsningen sådan så man lige i det cekunder hvor man triller ud fra den butik man lige har købt scooteren , faktisk så begynder det her nye liv som Kriminel , fordi scooteren køre stærker end den må selv om den er begrænset og kun er 1-3 kilometer Gammel ….
He he …..
Men du forstår hvad jeg mener he he
jul 2023
jul 2011
Ja altså det er det første jeg ville ændre før jeg gik igang med andet , så var det første ting
For MHR er alligevel RPM sulten og det for ikke lov at udfolde sig til fulde effekt og RPM så længe den standarte CDi enhed er monteret
Eller hvor henne…
jul 2023
Ja, hvis du kigger inde på den anden snak så har jeg skrevet videre derinde til dig.
Polini trimfjedre blå, gul, grøn?