{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Polini trimfjedre blå, gul, grøn?
  • #1   17. okt 2024 racing så skal du have de hårdeste i og spænde dem helt ud

  • #2   17. okt 2024 Men når jeg gør det på scooteren, altså tager de blå i og strammer dem rimeligt godt ud, så vil den ikke rykke sig en meter før den rammer det jeg vil kalde aaaaalt for mange omdrejninger. Den kan ikke trille afsted med lidt gas og skal næsten have halv gas før den rykker sig. Jeg føler bestemt ikke det er meningen, men det kan være der er noget andet der gør at den først tager ved ved så helvedes mange omdrejninger.

  • #3   19. okt 2024 Du skal passe på med at tænkte alt for meget Racing setup hvis hvis du vil bruge polini 3G koblingen , fordi den har nogen svagheder som jeg ikke tror mange tænker over , eller det ved jeg de ikke gør hvis den bruges på motor med bigbore opsætninger ….

    Svaghed 1 : Trimfjederne må helst ikke må spændes længer end til ca det halve af hvad de i virkligheden kan .

    Svaghed 2 : De strameste trimfjeder der fåes til den , altså de Blå trimfjeder , de kan kan desvære kun holde fast til de Rammer 8800 RPM , og det er er ved de fleste støre kits
    og også ved nogen få mindre kits som Polini evolution 3 lige tidligt nok de slipper …

    Derfor hvis du ser polini 3G koblingen hvor den har de blå trimfjeder monteret også den kaldes for det her berømte Evo 3G koblingen , så skal du ikke lade dig nare af det , fordi det navn er noget som er blevet givet til koblingen efter sen begyndte at komme på hylderne ….. så polini 3G koblingen med blå trimfjeder , er så vidt jeg husker blevet fremstillet til de her sports kits som er blevet ekstra Tunet , så som Polini Corsa kitet osv
    Koblingen er ikke egernet til de her kits som er oppe op ramme de her 9300 RPM før de begynder at komme til sig selv for alvor ….


  • #4   20. okt 2024 Mange tak, og jeg ved også du har læst med på nogen af mine andre opslag herinde på scootergalleri så du ved hvad det drejer sig om. Det jeg bare ikke forstår det er at jeg har den opsætning som jeg har og jeg føler jeg er den eneste med en opsætning på den kraftighed der kun kan få det til at fungere med de slappeste trimfjedre.

  • #5   20. okt 2024 Skal lige være med her så jeg må lige spørge dig om det er rigtig forstået af mig.

    Det problem du har, er det rigtig forstået af mig at det du ikke kan forstå er? Den der har det samme cylinder kit på som du har ,er så at de kan få det til at virke når det kommer strammer trimfjeder osv i deres setup l hvor i modsætning til dit setup så kan du ikke få det til at virke med de stramme trimfjeder osv , du kan kun få det til at virke med de Trimfjeder som knap stramme….

    Er dette rigtig opfattet af mig at det er sådan du mener altså kort fortalt
    Du forstår ikke hvorfor alle andre med samme cylinder der virker det hele fint med stramme trimfjeder men ved dig selv om det samme cylinder så virker det ikke med stram
    trimfjeder på dit setup …..


  • #6   20. okt 2024 Ja det er lige sådan det er, jeg sammenligner jo andre med nogenlunde samme opsætning som mig , og der føler jeg at min scooter er den eneste der vil tage fat ved det jeg vil kalde normale omdrejninger med de slappeste trimfjedre.

  • #7   20. okt 2024 Hvad er dit ønske så med din Scooter …. … fordi jeg fornemmer en smule at du godt kunne tænke dig at din scooter evt blev lidt mere vild…
    Hvis det er rigtig , Hvad er dit ønske så

    Fordi man kan altid lave noget om nemlig … og hvis det er at det er det du vil så lad os lige se på hele . Vi starter med at du lige skal skal give svar på disse ting her …. Og det hvad for et setup du har på pt. Jeg vil godt vide følgende hvad for dele det er du har i din motor

    Cylinder :
    Udstødning :
    Membran :
    Studs :
    Karbruator størelse :
    Vario :
    Kilerem :
    Kobling :
    Remskive :
    Hovde dyse :
    Trimfjeder :
    Trykfjeder :
    Rulle vægt :
    Tændning :
    CDI :







  • #8   20. okt 2024 Jeg ønsker ikke at bruge ret mange flere penge på maskinen, ellers ville jeg have haft købt OR kit til den og måske en tun tænding. Men jeg gider ikke til at bruge flere penge, jeg vil bare gerne have det til at spille med den opsætning jeg har mig her.

    Cylinder : Malossi MHR
    Udstødning : Malossi MHR
    Membran : Malossi MHR VL10
    Studs : 28mm studs (den passer lige på karburatoren.)
    Karbruator størelse : 28mm
    Vario : polini high speed
    Kilerem : Malossi X-special belt
    Kobling : polini 3g 107
    Remskive : standard
    Hovde dyse : 124
    Trimfjeder : grønne polini strammet ud til 2-3 hak
    Trykfjeder : Malossi 32 kg
    Rulle vægt : 3,8 g
    Tændning : Standard
    CDI : Standard


  • #9   20. okt 2024 Hvad for en scooter var det nu havde

  • #10   20. okt 2024 Jeg har en MBK Booster

  • #11   20. okt 2024 Umilbart så skal du ikke bruge ret meget længer ,,, din opsætning kanon . Dog kan jeg se en ting som er meget dumt at undgå , fordi lige netop den lille del du har valgt at undgå gør at du oplever så trælse ting …

    Og det er din CDi enhed … Du har et Malossi MHR kit på , og du bruger en standart CDi som er med 200% sikkerhed begrænset til omkring ca 11700 omdrejninger : Dit Malossi cylinder begynder først at lave HK for alvor mellem 9300RPM & 10700 RPM og dir MHR cylinderen stopper ca med at lave de gode HK ved 12900 RPM - 13200 RPM
    Og hvis dit lovlig cdi enhed så går ind og tvinger MHR cylinderen til ikke at overskride den bestemte RPM , så påvirker det hele dit system , lige fra ruller til trim fordi de lever af motorens RPM , Og hvis så din CDi så vælger at dit MHR cylinder skal holdes tilbage præcis ved det punkt hvor det er at dit cylinder oprigtig begynder at have sit fulde effekt ,
    Så kan du nok se at noget bliver helt forkert , du mærker stortset kun Start effekten af hvad dit MHR cylinder er i stand til . Så gør dig selv den tjeneste at brug de få 100kr en ubegrænset CDi koster , fordi det giver ikke mening at du køber noget rigtig godt vildt setup ? men vælger så at lade den begrænsede CDi enheden sætte og så være utilfreds med måden ens. motor den køre på i forhold til andre med de næsten samme dele.
    Alle de andre motor med næsten den samme setup som du har på din motor , og som du også syndes køre meget bedre end din? Prøv så at undersøge de motor du syndes går rigtig godt , og så lig mærke til ved dem alle at enten har de en ubegrænset CDi enhed monteret og ellers har en Helt anden tændning system på som så via den vej har et ubegrænset CDi system indbygget ….

    Jeg vil næsten tro at det er den enste forskel der er mellem de motor du kan li og så din egen motor , der er jeg sikker på forskellen er kun at din motor bliver begrænset
    Hvor i mod de motor du kan li de er ubegrænset i CDi boxen



  • #12   20. okt 2024 MBK booster … Det er en super fin Maksine .. hvad årgang er det ,

  • #13   20. okt 2024 Jeg er meget i tvivl om årgang, men det er en af de ældste modeller da den har tromle bremser både foran og bagpå. Og med gamle skjolde og lygter , så tror fra 86-90 deromkring måske. Men prøv at hør, du er lige den jeg har manglet her på scootergalleri hele tiden, det kan jo sagtens være det der er problemet og derfor den holder tilbage og ikke vil give flere omdrejninger. Hvis du har ret i det så er du en gud, det vil jeg prøve at købe hjem til den så, jeg troede rent faktisk at det var ubegrænset på de fleste scootere, men det kan sagtens passe det er det der er galt.

  • #14   20. okt 2024 Det er helt sikkert at hvis aldrig du har sat en ny CDi eller generelt bare en anden CDi enhed på din Scooter , jammen så er den begrænset det kan du være mere sikker på end du er frustreret over at de andre med næsten samme setup køre bedre efter dit hovede end din egen scooter gør og køre.


    He he… Nej det lige direkte omvendt med CDi … ALLE CDI,r er begrænset , forskellen ligger bare i det at , den indstilles til at begrænse den topfart den enkelte scooter 30 & 45 må køre med i de forskellige lande , og her i DK bliver nye 30scooter begrænset i mellem 27kmt & 43kmt
    ( lige hvorfor det er sådan ved jeg enlig ikke ) fordi det ville være mere logisk oplagt at
    Når nu en 30scooter i Danmark ikke må køre mere end max 33kmt , jammen så begrænser man CDI til at slå til ved den Max topfart , men dette gør de ikke . De sætter begrænsningen sådan så man lige i det cekunder hvor man triller ud fra den butik man lige har købt scooteren , faktisk så begynder det her nye liv som Kriminel , fordi scooteren køre stærker end den må selv om den er begrænset og kun er 1-3 kilometer Gammel ….
    He he …..
    Men du forstår hvad jeg mener he he


  • #15   20. okt 2024 Hvis vi skriver sammen inden på den anden korrespondance så vil det være nemmere. Men jeg forstår dig, det er sikkert CDI boksen den er gal med.

  • #16   21. okt 2024 Mener du skrive på den Private del …
    Ja altså det er det første jeg ville ændre før jeg gik igang med andet , så var det første ting
    For MHR er alligevel RPM sulten og det for ikke lov at udfolde sig til fulde effekt og RPM så længe den standarte CDi enhed er monteret

    Eller hvor henne…


  • #17   21. okt 2024 Nej jeg mener at du skriver også inde på den anden ting jeg har lagt op den der hedder noget med "97 km/t højere topfart?" så det er nemmere hvis vi bare skriver derinde i stedet for to steder.
    Ja, hvis du kigger inde på den anden snak så har jeg skrevet videre derinde til dig.


Kommentér på:
Polini trimfjedre blå, gul, grøn?

Annonce