286 visninger
|
Oprettet:
Hiper 2 100 km/t {{forumTopicSubject}}
Hvilket cylle, udstødning og karbu, vil i anbefale til en piaggio nrg hvis den skulle ramme de 100 ca
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 660 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.334
Evt athena sport og yasuni r
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 660 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.334
Det ka være der opstår andre uforudsete udgifter. Måske remmen er nedslidt, måske der ska vario i, måske dækkene er møre, måske støddæmperen/forgaflen begynder at vise tegn på behov for udskiftning når knallerten blir tunet.
Men så igen jeg er også en sucker for lukket filterkasse fordi det larmer så meget mindre og holder så meget bedre.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 445 Scootere: 7 Emner: 61 Svar: 35.935
Så kan du ramme 90-100 kmt med 70 ccm sport, 17,5mm Dellorto og Silent Pro.
Totalt lydløs snigermaskine, som kommer blæsende.
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.072
Ja original karburator er 17.5, men den yder dårligere end en standard 12mm, så det er bestemt ikke et sted jeg ville spare.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 660 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.334
Min erfaring er en anden. Har fået målt min nrg power på felt med dr evo og gg med den originale 17,5 phva delleotto men stadig den originale nærmest cylinderformede nål i og det begrænsende dyserør.
Samtidig fik en bekendt målt en sonic med polini sport, polini original og org 12mm dellorto.
Min lavede 8,35 og hans lavede i omegnen af 6,7.
Ok det er så også mina sammenlignet med hiper.
Men stadig. Ka godt være en 12mm på min havde ydet mere men resultatet med 17,5mm original karbu og lukket filter ka jeg ihvertfald anbefale uanset.
Især når den kørte så langt på literen (24), startede så let i frostvejr (max 2 spark), larmede så lidt og krævede så lidt vedligehold.
Vil man gøre sin originale phva piaggio 17.5 lig med en phbg eller phbn eller hvad den gængse tun 17,5 karbu hedder, så er det så vidt jeg har forstået bare et spørgsmål om at skifte til en a7 nål og et ga208 dyserør. Og en 35 tomgangsdyse. Så er man der bortset fra luftfiltertilslutningen og sådan lidt småforskelle.
Er ikke 100% på detaljerne.
Ved bare at den originale karburator yder mere end fint nok sammenlignet med de andre jeg har set og prøvet.
Så vil sige det er slet ikke et must at skifte. Til yasuni r ville jeg nok skifte dyserør og nål og tomgangsdyse i den men nok først efter at ha prøvet at stille hoveddyse på den som den er og have fejlet nok gange
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.072
Det er dog bestemt ikke et sted jeg ville spare, som det mindste ville jeg udskifte de nævnte dele.
Men at sammenligne en Sonic med en NRG er også at sammenligne æbler med bananer.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 445 Scootere: 7 Emner: 61 Svar: 35.935
Du sammenligner Polini Sport med Dr Racing.
Der er stor forskel.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 660 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.334
Sammenligningen var nu ment som piaggio dellorto 17,5 VS 12mm dellorto.
Bare for at illustrere at det altså fungerer heeelt fint med den originale 17,5. Selvom den ikke er optimal.
Det bare det jeg ville frem til
Derfor min anbefaling gik på std 17,5 og lukket filterkasse, til yasuni R og lidt sport cylle. Så kører den nrg ca 100 med godt optræk, billigt og nemt og holdbart
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 445 Scootere: 7 Emner: 61 Svar: 35.935
Det har længe heddet sig at Piaggio 17,5mm ikke kan leverer mere end dyse 82.
Så alt over det, giver ikke ekstra benzin.
okt 2006
Følger: 55 Følgere: 60 Scootere: 11 Emner: 3 Svar: 1.245
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 445 Scootere: 7 Emner: 61 Svar: 35.935
Så larmer den også helt vildt, når den rammer 110 kmt med 11-12.000 rpm.
okt 2006
Følger: 55 Følgere: 60 Scootere: 11 Emner: 3 Svar: 1.245
nov 2023
Følger: 69 Følgere: 76 Emner: 25 Svar: 136
Hiper 2 100 km/t