{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
229 visninger | Oprettet:

hvilken trykfjeder {{forumTopicSubject}}

der sidder en ukendt gul trykfjeder i min hot lige nu men den er simpelthen for hård fordi den tager alt for mange omdrejninger og der skal ikke tungere ruller i fordi så kører den ikke særlig godt da udstødningen lige er lovlig stor til min opsætning

Opsætning
TP black trophy 50cc
polini cp 19mm
9k udstødning
polini vario 4.4g ruller
malossi hvid trim
ukendt gul tryk
stylepro torque drive remskive

nogle der ved hvilken tryk jeg skal prop i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilken trykfjeder
  • #1   3. jul kører ikke særlig godt
    Kan du beskrive det bedre?
    Hvor mister du trækket, hvis du sætter 5 grams ruller i?
    Er det fra 0-10 kmt eller fra 15-30 kmt eller 30-50 kmt?


  • William K
    William K Tilmeldt:
    feb 2024

    Følgere: 35 Emner: 9 Svar: 20
    #2   3. jul den mister ikke træk den tager bare lidt tid om at blæse udstødning op altså der er en forsinkelse fra når man giver bundgas til den tager fat. jeg er gået fra 5.6g til 4.4g og det kører meget bedre, men nu får den for mange omdrejninger så tænker jeg skal have en slappere tryk

  • #3   3. jul Har du shimmet vario, så remmen er helt nede ved bøsningen?

  • William K
    William K Tilmeldt:
    feb 2024

    Følgere: 35 Emner: 9 Svar: 20
    #4   3. jul Behøvede ikke at shimme den remmen er helt nede og den kører også helt ud den tager bare vanvittigt mange omdrejninger når man ligger og giver lidt gas

  • William K
    William K Tilmeldt:
    feb 2024

    Følgere: 35 Emner: 9 Svar: 20
    #6   3. jul https://streamable.com/e82sth det er det den gør med tungere ruller nu gør den det stadig men slet ikke så meget men tager nu bare pisse mange omdrejninger

  • #7   3. jul Den er lang tid om at skifte omdrejninger.
    Du skal finde de ruller som giver bedst muligt optræk fra 20-50 kmt.
    Og du skal ikke se på optrækket mellem 0-20 kmt når du tænker ruller.
    Det bruger du trimfjedrene til.
    Så find de ruller som der giver det bedste træk mellem 20 og 50 kmt.


  • William K
    William K Tilmeldt:
    feb 2024

    Følgere: 35 Emner: 9 Svar: 20
    #8   4. jul den har fint træk når den får blæst udstødning op lige meget fart og lige meget hvilke ruller jeg har i den tog bare længere tid om at tage fat med 5.6g selv fra 20-50 men ved ik om der skal endnu lettere ruller i fordi den tager fandme mange omdrejninger

  • William K
    William K Tilmeldt:
    feb 2024

    Følgere: 35 Emner: 9 Svar: 20
    #9   4. jul Jeg har tænkt på det og jeg sætter en kraftigere tryk i og så sætter jeg de gamle 5.6g ruller i og ser hvordan det køre

  • #10   4. jul Hvad er så ideen i det? Du bruger den såkaldte blødeste muligt der stadig griber, alt andet er spild af effekt, og på 50cc med 9k???? Vær sten sikker på den ikke bliver hurtigere af din plan.
    Håbløst mm. Dette var planen ????


  • William K
    William K Tilmeldt:
    feb 2024

    Følgere: 35 Emner: 9 Svar: 20
    #11   4. jul Hårdere tryk fjeder så remskiverne bliver presset sammen når jeg slipper gassen så den skifter til lavere gear så det samme ikke sker når jeg sætter tungere ruller i fordi den tager alt for mange omdrejninger med 4,4g

  • #12   4. jul Inden at du gør noget, så mål lige din squish.
    Det virker som om at stemplet sidder for langt nede i cylinderen.
    Din bundpakning kan være for tyk.


  • William K
    William K Tilmeldt:
    feb 2024

    Følgere: 35 Emner: 9 Svar: 20
    #13   5. jul Hvorfor tror du det er min squish?

  • #14   6. jul #13
    Dit gasrespons er virkelig langsom.
    Det tyder på at den mangler kompression og at udstødningsporten ligger for højt.
    Din cylinder burde ikke skulle blæse udstødningen op. Det er porttiderne for sene til.


  • William K
    William K Tilmeldt:
    feb 2024

    Følgere: 35 Emner: 9 Svar: 20
    #15   9. jul Det har slet slet intet at gøre med cylinderet det er jo indstilling i vario du kan jo høre at det er fordi remmen ikke kører ud i remskiverne så den ligesom “gearer ned” og det er så fikset nu med lettere ruller men nu tager den for mange omdrejninger ved Bundgas og vil høre hvilken tryk fjeder jeg skal sætte i så jeg kan køre med de gamle 5.6g ruller

  • #16   10. jul Du skal skifte remskiverne til nogle der ikke har bananformede spor.
    Så får du en motor der ikke falder så meget i omdrejninger, når du slipper gassen.


Kommentér på:
hvilken trykfjeder

Annonce