{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
259 visninger | Oprettet:

Strenge forældre i hentydning/iforhold til scooter ændringer og tuning {{forumTopicSubject}}

smiley smiley [LÆS DET GRUNDIGT LÆS GERNE DET HELE HAR BRUG FOR HJÆLP, ] ok til alle Herinde på SG har jeg en historie min far er ofte og stortset altid meget imod og streng overfor at ingen absolut ingen scootere eller alle andre mennesker ikke skal kære tunet fordi (Så man dum) så man (uansvarlig) og så man (en idiot) ... og ikke særlig klog og han går og advare mig og truer mig med at jeg ikke må have min scooter på hans/min forældres grund derhjemme da jeg bor på bosted også og så vil han fjerne min scooter langt væk ud på en vej eller et andet sted og vil ik hjælpe mig med at fikse eller montere fx nye dele som håndtag (alt hvad der ikke er konstruktiv ændringer og alt hvad der ik er tun) og jeg har prøvet at snakke med ham utallige gange om jeg ikke må og har sagt tusinde gange "jeg ved godt konsekvenserne jeg kan godt finde ud af at tage ansvar for mine handlinger jeg kender reglerne og kender loven for scooter og kan godt styrer hvad jeg gør jeg er over 18 og bestemmer selv "MEN!" . Mine forældre har altid været sådan at selv for mine to brødre vil han altid bestemme over alting have fuld magt næsten og Kontrollere alt osv han stoppede fx ikke med det overfor min storebror før min storebror var 21 og han sadge til far at nu er det nok.. jeg købte på et tidspunkt en pakke snus fordi jeg lige havede lyst og så bliver han sur og irritabel og vil diskutere og begynder at sige igen (selvom jeg er 18) "hør her det der gider jeg ikke og ha og det skal du ikke købe det der lort og ikke i mit hus og hvis du skal tage det gør du det langt væk fra mig og ikke når du er her hjemme heller ikke udenfor grunden) og er træt af han vil bestemme så meget og må ikke have min private scooter på bostedet heller hvis den var ulovlig min far gav mig kun lov en eneste gang til at køre med en mindre skive 5mm så min scooter kørte lidt over 50 på lige vej og 60 ned af bakke men så sat han min gamle skive I igen (hvad gør jeg) han ved godt en god shat omkring scootere og det og kan finde på at check eller kigge på ens scooter uden lov dvs uden min samtykke så ved ik hvad jeg skal gøre har brug for råd jeg har prøvet at snakke med ham virker ik som sådan og vil have lov til at leve mit "Fvxking" liv og være ung og gøre mine ting og egne beslutninger han siger "der ikke er grund til at give mig lov for at lærer af sine fejl" du behøves ikke lærer af dine fejl på tunet scooter bare lad være " men magter det ikke JEG VIL LEVE MIT LIV ("HJÆLP!")....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Strenge forældre i hentydning/iforhold til scooter ændringer og tuning
  • #1   11. jun Du er over 18.
    Få et arbejde.
    Flyt hjemme fra.
    Gør hvad det passer dig.

    Simpelt.


  • #2   11. jun Mja løsningen på den slags problemer ligger ikke samme sted som problemet ligger...
    Dvs.
    Du får ikke noget ud af at snakke med din far om det.

    Læg en plan der ka tage dig derhen i livet hvor du gerne vil.

    Langt bedre end at blive ved og rende panden mod en mur for at løse problemerne direkte.

    F.eks. hvis ens hus er brændt ned, så er løsningen tit istedet for at prøve at bygge huset op igen, så find et nyt hus et andet sted...
    Meget nemmere, og slutresultatet blir langt bedre


  • #3   11. jun Her er mit syn på det hele.
    For jeg er nemlig ultra dobbeltmoralsk.

    Det er ikke lovlig at ændre på motor, udstødning, indsugning, bart styr, lygter osv.
    Det er heller ikke gratis at lave disse ændringer.
    Den bøde du kan løbe ind i er heller ikke gratis.
    Den gigantiske straf du kan stå overfor, hvis du er skyld i en ulykke med for høj fart, den vil følge dig i mange mane år, da du nemt kan stå med en erstatning til en person som du har lavet en skade på. Det kan nemt være mange hundrede tusinde.
    Oven i hatten, så skal du altid se dig over skulderen for om panserne har fået øje på dig.

    At din far så er så meget en flueknepper, så du ikke må ændre dine håndtag, det forstår jeg ikke.

    Mit bedste råd til dig, nu hvor at du er 18 år, det er at du bruger alle dine penge på et Motorcykel kørekort. ( og kørekort til bil )
    Hvis du ikke har råd til det endnu, så spar op.
    Lad være med at købe håndtag og andet ligegyldigt til en scooter.
    Gem pengene til du har nok til kørekortet.

    Når du har et MC kørekort, så køber du en 125 ccm gearmaskine eller 125 ccm scooter.
    Så kan du køre 80-90 kmt helt lovligt og tilmed have en bag på.

    https://www.facebook.com/marketplace/item/1501134427483997

    https://www.facebook.com/marketplace/item/986398535928791

    https://www.facebook.com/marketplace/item/999354411907802

    https://www.facebook.com/marketplace/item/979589483109051

    Den sidste går kun, hvis den har under 12 HK.


    Du er over 18 år.
    Slut med knallerter.
    Damerne gider det jo heller ikke.


    ps. mine børn køre på 100 % lovlige scootere....
    Så slipper de nemlig for bøvl med panserne og bøder de ikke har råd til.


  • #4   12. jun Det lyder meget som din far er 50% skyld i du er på et bosted , Det lyder lidt mellem linjerne at din far på ingen måde viser den sande respekt som du på en måde savner lidt og hvis han været sådan over for andre der tæt på dig ……
    Nu spørger jeg dig måske lidt privat … men Har du en fast indkomst
    Og er det med din Scooter osv noget som du faktisk går op i altså forstået på den måde at det er hobby for dig og at det piner dig lidt nu fordi evt er bange for at skulle opgive den hobby indtil du har et sted hvor du må have den stående …
    For hvis dette er tilfældet , så kan du sagtens gøre noget selv uden og så enda uden at det vil påvirke stedet du bor eller hjemme ved din far …..men det kræver du finde plads til at trække ca 70-100kr ud af dit buget hver måned.
    Jeg ved andre har brugt denne metode også af helt de samme grundlag som du er udsat for .
    Det du kan gøre er at leje opbevaring rum , du ved dem der bruges til at opbevare andre ting , som evt ikke skulle vedkomme konen eller kæresten osv osv , hvis du lejer sådan et sted så kan du faktisk have din hobby i fred og så bygge lidt scooter når du vil ,
    Jeg siger dette her fordi jeg mener din Holding stadigvæk er sund og at du ikke er kommet ud i noget voldsom kriminalitet osv og derfor mener jeg så det bedre du evt lejer et sted hvor du kan dyrke den sunde hobby med scooter om den så er tunet osv , så det stadig bedre end du fare rundt i DK og laver ting som er helt forkert , og derfor mener jeg og det ville være sundt at smide penge ud sådan noget fremfor at du skulle smide penge ud til regninger i form af bøder osv , også hvis virkelig går op i scooter , så sørg for at bruge din ulovlige scooter på lovlig vis , Du ved ikke bruge den på vejen og og ikke Gener andre med dens larm og så bruge den på baner hvor der må køres med sådan en 2hjulet maskine , og så gør,op med dig om den hobby er det værd for dig at du frem over bruger en cykel og ellers køber en scooter der 100% lovlig så du via den vej lukker kæften på din far….



  • #5   12. jun #4
    Det er ikke tilladt at have brændbare væsker og køretøjer i de opbevaringsrum, som er inde i bygninger.
    Det står i den kontrakt som man får udleveret, når man lejer et rum.


  • #6   12. jun Tak for svarende gutter jeg må prøve mig vejen frem en dag og se hvad jeg ku gøre

  • #8   12. jun Du bliver glad for det, uanset hvad du gør godt..

    profilbillede
Kommentér på:
Strenge forældre i hentydning/iforhold til scooter ændringer og tuning

Annonce