{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
234 visninger | Oprettet:

Keeway
Keeway
Følgere: 29 Emner: 5 Svar: 29

portering af cylinder {{forumTopicSubject}}

Hej Gutter smiley

Kan man endelig porter udstødningsporten på en cylinder?

Jeg vil gerne have lidt mere ud af cylinderen, men er bange for at den vil køre dårligt eller slet ikke køre eller sider den sig?

Min scooter er næsten hel std, den har knæk og lidt andre ting.

Kan jeg gøre det eller nej?

Håber i kan hjælpe smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  portering af cylinder
  • #1   10. jun 2024 Ja kan du sagtens.

Men jeg tror du skal læse lidt op på resonans og port tider i en to takt, inden du går igang, det er ikke noget man lige lære på en eftermiddag.

• #2   10. jun 2024 ja da du kan få meget ud af standard cylinder men en lille fejl og det er smadret

• #3   10. jun 2024 På std 50cc kan du typisk udvide udstødningsporten fra udstødningssiden. Dog som de andre siger ville keg først læse op på det

• Keeway
    Keeway Tilmeldt:
    maj 2023

#4   10. jun 2024 tak for svarene gutter smiley
    så begynder jeg bare med at læse smiley

• #5   10. jun 2024 Two stroke performance tuning - af A. Graham Bell.
    Kan varmt anbefales.
    2stroke Stuffing på YouTube har også lavet nogle videoer hvor han forklare resonans.

Men dyk endelig ned i det, det er vanvittig spændende, men også laaaangt mere kompliceret end de fleste tror. smiley

• #6   10. jun 2024 Du skal have fat i et portmap fra en anden 50 ccm cylinder, som yder mere.
    Og så kopierer du den.
    Du kan med fordel fræse 1mm af toppen af cylinderen og så give den en ekstra bundpakning.

• Keeway
    Keeway Tilmeldt:
    maj 2023

#7   10. jun 2024 Scootertechguy
    Kan du lige forklare mig, hvad vil det give at fræse 1mm på toppen?

• #8   10. jun 2024 Hvis du putter tilsvarende under cylinder, så hæver du alle porte, og får så et cylinder der arbejder ved højere omdrejninger.

• Keeway
    Keeway Tilmeldt:
    maj 2023

#9   10. jun 2024 Er det så godt eller dårligt?
    Vil gerne have max ud af den cylinder, uden at skade noget.

• #10   11. jun 2024 Så skal du igang med at læse og forstå smiley

• Keeway
    Keeway Tilmeldt:
    maj 2023

#11   11. jun 2024 Ok tusind tak for alle svarene smiley
    Så begynder jeg med at læse og se video smiley

• #12   11. jun 2024 God fornøjelse smiley husk popkorn

• #13   11. jun 2024 Husk lige at det ikke er nemt at porte en cylinder lavet af støbejern.
    Det er et hårdt materiale og det tager lang tid.

• Keeway
    Keeway Tilmeldt:
    maj 2023

#14   11. jun 2024 Ok forstået drenge smiley
    Har i måske nogen gode video med det?
    Har fundet bøger men ikke nogen videoer

• #15   11. jun 2024 #14
    Youtube er propfyldt med den slags videoer.

• Keeway
    Keeway Tilmeldt:
    maj 2023

#16   11. jun 2024 Ok
    Har bare ikke fundet nogen i nu,
    Så bliver jeg ved med at lade smiley

• #17   12. jun 2024 Hvis det er første gang og du er lidt utryk ved det og du
    “ BARE VIL HAVE LIDT MERE EFFEKT “ hvis det var mig som havde det sådan, så havde nok startet med at fræse noget væk i udstødnings kanalen , Hvis det er stadarte medfødt cylinder , så plejer cylinderen at se ud i udstødnings kanalen lidt som om den udstødnings kanalen er blevet gjort Halv så stor ,
    ( ved godt det ikke findes noget halv hul ) ,he he men det ligner lidt men tilbage til emnet
    hvis det var mig så havde jeg i første omgang fræst den her slags halv måne væk i udstødnings kanalen , så hullet dumt som det nu lyder, så hullet fremstår som et helt hul
    Og i første omgang få det fjernet uden at skulle gøre noget inde i selve cylinderen omkring udstødnings kanalen … dette ville jeg have prøvet i første omgang
    Som sagt blev det nævnt at det svært at fræse i støbejern . Dette er som sagt sant men det gør mange alligevel , og fordi det svært at fræse i , så vend det til noget positivt , netop fordi hvis du ny i faget og ikke har brugt en dremmel eller andet fræse værktøj før i en cylinder evt , så er det gode ved dette nemlig at fordi din fræser evt lige skulle smutte fra dig og ramme noget andet omkring det sted du arbejder , så vil det ikke have nogen betydningen fordi det sker , fordi dette vil med sikkerhed ske for dig mange gange før du begynder at bliver enig med det værktøj du vil bruge ……
    Jeg ville gøre sådan her ..

Fræse udstødnings kanalen .. ( så kanalen fremstår helt åben ) når det gjort.
    Monter helt ny bundpakning & Toppakning - udstødning pakning.
    Sætte helt nye Stempelringe på Stempelt Inc ny Nål leje.
    Nyt tændrør.

Husk at sæt en pakning på udstødnings kanalen og fast spænd det bolte og så lige tegn op hvor henne kanalen skal fræses , Det bare så du ikke kommer ude for selve det sted så du vil få utæt Udstøning som ikke kan gøre tæt igen

• Keeway
    Keeway Tilmeldt:
    maj 2023

#19   12. jun 2024 Tusind tak for jers svar gutter det hjælp meget smiley
    Jeg har brugt dremel og kan godt sture den.
    Jeg vil lige give mig selv en uge eller to, for at lære mere om det smiley

Kommentér på:
portering af cylinder

Annonce