{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
269 visninger | Oprettet:

Fast motorophæng? {{forumTopicSubject}}

Hej sg
Mit ophæng er meget livligt, og har tænkt mig at smække en ret kraftig motor på, så går med tanken om at lave fast motorophæng. Men er det dårligt for motoren i længden med vibrationer osv? eller kan jeg sagtens fastgøre det uden at være bekymret?
På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fast motorophæng?
  • #1   4. jun Ja.
    Vibrationer dræber rigtig mange ting. Pakninger, simmeringe, andre ophæng, skruer rasler løse, elektronik blir rystet i smadder og i værste fald blir man steril smiley

    Men alt med måde.
    Ingen regel uden undtagelser.

    Er du obs på hva der ka gå galt, så ka du forebygge problemerne.


  • #2   4. jun og hvordan skulle jeg kunne forekomme de problemer evt? smiley

  • #3   4. jun Indsæt hårde gummiskiver mellem monteringspunkter.

    Lav en afstiver til karburatoren så den er fikseret til stellet via en metalstang.

    Sørg for at få loctite på alle skruer der ku tænkes at rasle løs.

    Efterspænd oftere.

    Og når du køber dele til den såsom f.eks. studs så vælg metal over gummi.

    Osv smiley

    Hvis du forestiller dig nogen står og rykker hårdt i tingene i timevis, så ka du nemt forestille dig hvad der ka holde til det og hva der ikke ka holde til det.
    Tyk gren / tynd gren.
    Bare gennemtænk tingene med henblik på kraftigere vibrationer fra ende til anden.

    Har selv en gearmaskine hvor udstødningen har gået på stellet og fået den til at vibrere en del.
    Bl.a. er et beslag på stellet hvor der er skruet en spændingsregulator knækket af, og nogen skruer er raslet løse igen og igen. Spejlet har været umuligt at se noget i medmindre man lige holdt på det så det ikke vibrerede.
    Det er så endt med jeg har fået tilpasset så der er plads.
    Men først efter at ha tabt nogen skruer på vejen og kåbt nye og givet dem loctite og lagt værktøj i sæderummet så jeg ku efterspænde når de gik løse, og strippet spændingsregulatoren fast på en måde så den ku hænge uden at vibrere af igen


  • #4   5. jun ok mange tak:) men helt præcist, hvad mener du så med at kaburatoren skal fikseres? der sidder en r/t studs på så det er gummi den sidder i.

  • #5   6. jun Hvis den vibrerer for meget ved bare at sidde i den gummi studs.
    Så ka man skrue en stang fast i stellet i den ene ende, og skrue karbu fast i den anden ende af stangen. Så blir den holdt fast så den ikke vibrerer helt så meget


  • #6   6. jun nå ok. Tak for svar


Kommentér på:
Fast motorophæng?

Annonce