{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
598 visninger | Oprettet:

Hvilket cylinder anbefaler i? {{forumTopicSubject}}

Hej Scootergalleri,

Jeg er I tvil om jeg skal vælge Dr Racing, Polini corsa eller Mhr replica.

Det er en kort minarelli motor.

Opsætningen lyder sådan:

Krumtap: Motoforce evo ø12
Udstødning: Yasuni r
Kaburator: 21mm Dellorto
Membran: Malossi vl11
Kobling: Delta clutch system
Koblingsklokke: Delta clutch system
Variator: Malossi multivar
Kilrem: Polini kevlar evolution
Remskive: Malossi mhr

Og evt en større gearing end std.

Std: Luftfilter og studs kører jeg med.


Vil nemlig gerne have noget som er hurtigt, men som også holder til nogen længere ture??


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilket cylinder anbefaler i?
  • #1   1. jun 2024 Mhr replica smiley
    Klart den bedste sport cylinder af de tre men også klart dyrest


  • #2   1. jun 2024 Ja okay, Den holder også 10.000km+

    Er der andre cylinder man burde vælge? Som også holder og yder?


  • #3   1. jun 2024 Corsa er bare overpriced. Dr racing er bare en 70cc sport. Så af de 3 er mhr replica er bedst

  • #4   1. jun 2024 Ja okay. Tak for svar, hvor mange km ville et s6 sport pro holde?

  • #5   1. jun 2024 Den kommer nok til at sætte sig før slid dræber den. Og så kommer det an på hvor meget du presser den

  • #6   1. jun 2024 #5
    Den sætter sig kun hvis man er ikke indstiller den rigtigt og behandler den forkert.

    #0
    Forvent at du skal skifte stempelringe efter 2.000 km.


  • #7   1. jun 2024 Okay, hvis man ikke vil skifte stempelringen efter 2.000km og man vil have noget det holder 8.000km+ nemt er mhr replica det mest kraftigeste.

    Gt tuning samler og justere det, da jeg ikke har tid til det selv.

    Tusind tak for svar igen!:)


  • #8   1. jun 2024 #6 så skal man fandme køre pænt med det og sørge for rigelig olie

  • #9   3. jun 2024 stage 6 sport er vejen frem så skifter du bare stempelring hver 1000 km så det fint og køre bedre ind de lorte sports cylinder dem kan du putte op i røven smiley

  • #10   3. jun 2024 Hej alle, og tak for jeres tid.

    Synes bare sport cylinder er kedligt, men s6 sport pro holder kun 1.000km og så skal der skiftes stempelring.

    Mhr rep er kun en mildopgradering jo fremfor sport


  • Per H
    Per H Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Svar: 91
    #11   5. jun 2024 Hvem i H har opfundet den med at man skal skifte stempelringe hver 1000km?

    Stempelringe holder nærmest lige så længe som nickasil belægningen, når cylinderen har det, og selv en støbejern holder også mange tusinde km, med mindre man køre race med 12000 ind konstant, og vin have de sidste 1/10 dele hk ud af motoren.


  • #13   9. jun 2024 #11
    Stempelringen bliver stadig slidt ret hurtigt, når det er alu, da den jo tager flere omdrejninger og har højere kompression.


  • Per H
    Per H Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Svar: 91
    #14   9. jun 2024 Ja, selvfølgelig bliver den slidt, bare ikke ret hurtigt.

    Og netop fordi den er nickasil så er overfladen på cylinderen meget glat, defor den kan tåle at tage mange omdrejninger, og idet den er så glat, slides den ikke ret hurtigt, på en gade scooter der holde den langt over 10.000 km før man skal skifte stempelringe..

    En stempelring holder mange km, langt langt over 1000 km, uanset om den så er i en støbejern eller nickasil cylinder..


  • #15   9. jun 2024 Jeg vil også sige 1000km mellem topend service på sport pro er ekstremt kort.

    Jeg har selv regnet med at ku køre 4-5000 mellem service af cylle med en yasuni r på der kører med 10k omdr


  • Per H
    Per H Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Svar: 91
    #16   9. jun 2024 Ja, den ide med 1000km den må stamme fra racerbanen, fordi man søger den sidste 10 del på en omgang.

    På gaden hr det ingen betydning om du mangler 0,1 hk efter 1000km.

    Ingen foreskriver skift af ringe efter 1000km til alm brug.


  • #17   9. jun 2024 #14
    Du kan under ingen omstændigheder køre 10.000 km med Stage6 Sport Pro, som kun har en enkelt stempelring, før der skal skiftes stempelring.
    Den laver Blow-By lang tid før du når derop og så bliver stemplet slidt og det gør stempelringen også.
    Når stempelringen er for slidt, så bliver stemplet slidt og til sidst opstår der Piston-Slap.
    Det er når stemplet klasker rundt på væggen af cylinderen.


  • Per H
    Per H Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Svar: 91
    #18   9. jun 2024 Du får aldrig "pisten slap" pga at ringen bliver slidt, det er to helt forskellige scenarier som er skyld i hver mekaniske tilfælde.

    Ja, du kan få blowby, men under alle omstændigheder, så skal ingen skifte ring hver 1000 km på en gade maskine.


  • #19   9. jun 2024 skifter altid hver 1000 km på mit 47.6 altiddddddddd

  • #20   9. jun 2024

    profilbillede
  • #21   10. jun 2024 #18
    Det handler ikke om at det er en gademaskine.
    Det handler om at stemplet er med 1 stempelring og det er der også på bane stempler.
    Der skifter man dem dog for hvert ræs.
    En gadecylinder ( Malossi MHR f.eks. ) er jo lavet med 2 stempelringe.


  • #22   10. jun 2024 #20
    Tidligere i dag, der så en el-installatør, som hedder AL10EL.
    Der grinede jeg lidt.


  • Per H
    Per H Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Svar: 91
    #23   10. jun 2024 Nu har jeg så også kørt scooter race, tunet scooter på højt plan, og der er ingen der har skifteræt stempelring hverken mellem race, eller mellem heat, ikke engang mellem race dage til næste..hvis nogen er gået den vej, så er det fordi de ved for lidt og motor og slidtage og gevinst ved at skifte dele så tit.

Kommentér på:
Hvilket cylinder anbefaler i?

Annonce