{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ubegrænset cdi
  • #1   19. apr Når du rammer begrænseren

  • #2   19. apr Så snart du skifter Cylinder som er bygget til at yde mere end den Originale Cylinder..
    jeg skifter CDI fra 50cc sport og ellers derfor op af …

    Selv om de fleste 50cc & 70cc Sport cylinder ikke yder efter 11700 RPM og en std CDI først går i begrænsning fra 12000 RPM så skifter jeg den Alligevel , ved godt mange siger det ikke nødvendig , men det er som regl dem som ikke har prøvet andet , dem som prøver at skifte CDI alligevel for at se om de har ret , de ændre som regl mening igen og beholder den ubegrænset CDi på deres scooter frem over,
    Lad os sige eks, når du starter af med sådan et Sports setup så det tit RPM alligeve sagtens kan kommer over 12000 RPM i optræk fasen , men med begrænset CDI så vil den ikke gøre det , og ved nogen tror man kun skifter CDi for at få Topfarten med og hvis så deres cylinder ikke kan gå over 12000 RPM når de rammer top farten ,så betyder det ikke den ikke vil kunne gå en smule over 12000 RPM når man starter af i optræks fasen ,
    Derfor mener jeg at CDI skal skiftes fra det tidpunkt du skifter en cylinder der yder mere end Standarte cylinder den er født med.
    Du vil også sagtens kunne skifte den hvis du har original cylinder på hvis den hele tiden går i begrænsningen . Men det sker som regl for motor Topfart slet ikke passer til de RPM som den tager , og det kan ændres ved at sætte en smule tunger ruller i vario og derved forhøje topfarten og gøre RPM lavere så topfartens RPM holder sig lige under CDIs begrænsninger …



    Grunden til jeg går ud fra 12000 RPM Begrænsning på CDI , er fordi Aerox CDI ca ligger der i begrænsningen . Mener dog også PGO gør Jog osv osv ….

    Jeg anbefaler af skifte CDi fra 50cc sport og op … og jeg anbefaler Specielt Malossi CDi enheder til Minarelli Motor


  • #3   19. apr På sådan noget som fx derbi senda begrænser den ved 7000-8000 omdrejninger. Det er ikke alle der først begrænser ved 12000

  • #4   19. apr Jeg hentyder mest af alt også til de lidt ældre Minarelli motor ? Nej det selvfølgelig ikke alle, men nu du nævner Gearmaksine ? Aprilia Rs50 årgang 98 de har begrænsning på 12200 RPM eller du ved det er der den begynder at flade selveste RPM ud i cylinderen..



  • #5   19. apr Jo men det de gamle. Ale nyere gearmaskiner begrænser tidliger

  • #6   20. apr Okey jammen det muligt det noget andet idag så ved jeg det nu .. he he


    Men uden tvil så havde jeg sat en ubegrænset CDi på min motor så snart jeg satte en smule stærker cylinder på , om det så kun var 50cc sport , så satte jeg en anden CDI på min motor . Og jeg vælger altid Malossi ubegrænset CDI , jeg husker tydeligt dengang jeg Fik mit Due plus2 cylinder på min motor , Det gik a helvede til selv om jeg havde Ubegrænset CDI på , Det er den i linket under teksten , Den havde jeg på før , den sad på ledningsnettet til den Aerox jeg købte dengang , og jeg gik ud fra den ville være kanon så jeg brugte meget tid på indstilling fordi jeg ville ikke give en ebegrænset CDI skylden for at køre dårliger ,
    Men jeg blev kloger , fordi selv om den står på diverse hjemmesider som ubegrænset CDi så kunne jeg bare ikke få motoren til køre rigtig , den skabte sig voldsom meget så snart den oppe i fuld RPM , men så snart jeg satte den Malossi CDi på mit ledningsnet så skal jeg lige love for min motor fik en anden lyd og den trak på en helt helt anden måde , så derfor anbefaler jeg Malossi Ubegrænset CDI

    Linket til den tidliger ubegrænset CDI jeg havde på før.
    https://kgi.dk/scooter-og-knallert-dele/yamaha/yamaha-aerox-50-1999-2003-2t/taending/cdi-boks-stylepro-518-da

    Linket til den Malossi CDi som jeg anbefaler til alle der ønsker ny ubegrænset CDi.

    https://kgi.dk/scooter-og-knallert-dele/yamaha/yamaha-aerox-50-1999-2003-2t/taending/cdi-malossi-tc-unit-6843-da


Kommentér på:
Ubegrænset cdi

Annonce