{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
192 visninger | Oprettet:

Udstødning hjælp. {{forumTopicSubject}}

Hesjaa. Jeg får snart en aerox med hjem, hved simpelthen ikke hvilken udstødning jeg skal købe. Blokken skal fræses

Opsætning:
Stage6 Racing 70ccm MkII (Portet og "flow optimeret")
Ital
Malossi RHQ krumtap
Polini 30mm karbu
Stage6 R/T stids
HP-Tuning indsugningsspacer
Malossi VL14 membran

Malossi MHR Overrange (ik i aluminium er broke)
Polini 3G kobling
Polini evolution 2 koblingsklokke
14/41 polini sekundær gearing
Måske en 13/43 primær gearing.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstødning hjælp.
  • #1   12. apr Uha da da.
    Jeg bygger selv Yamaha Aerox maskiner , har selv 2 stk ….
    Pt er jeg ved at lave en Bane projekt selv du kan da se lidt billieder inde i mime albums
    Af projektet..

    Jeg ved godt nogen ikke kan li denne udstødning jeg nævner nu , men jeg syndes den er god så længe den bruges til det formål den er lavet til …
    Og den udsætning jeg tror du ville blive glad for er nok en
    Stage6 R1400MKII på deres egne kits syndes jeg den går godt ,bare kaburator er indstillet rigtig og ordenligt …..

    Har du alle de Tune dele hjemme til din motor og mangler evt kun udstødning måske …

    Du kan se den ene del af mit projekt her …

    https://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/tuningprojekter/131721-_aerox_2_projekt_race_dele_paa_stel__motor___

    Og anden del her

    https://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/stylingprojekter/130569-_aerox_2_projekt_skjolde___elektronik___styling___


  • Adin A
    Adin A Online Tilmeldt:
    apr 2024

    Følger: 14 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 18
    #2   13. apr Jeg tænker enten Stage6 R1400MKII eller Yasuni c21. Har bare ikke meget erfaring med udstødninger, så er du sikker på at en r1400 kan tage en 30mm karbu med portet og "flowoptimeret" hyperrace cyl? Lige nu mangler jeg karubratoren, cylinderen og udstødningen. Det er en færdig fræset blok, som er blivet boret til en malossi RHQ tap. Åbenbart skal man bore i blokken ellers passer krumtappen ikke. Den har ital, OR kit og studs (Der medfølger også en Stage6 Vforce3 membran og en 13/43 primær gering.)

    Det sku da nogle fede maskiner du har. Mit orginale plan var at købe et brugt malossi blok, og smæk en 100cc 2fast på, men det blev fandme for dyrt haha.


  • #3   13. apr Ja altså 30mm er lidt voldsom til Stage6 Racing MK2 og udstødningen,
    Men det burde ikke sætte nogen bremser for at få en fin motor op at køre , ,men en
    28mm ville kunne gøre det også uden problemer


  • Adin A
    Adin A Online Tilmeldt:
    apr 2024

    Følger: 14 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 18
    #4   13. apr Skulle jeg bare stop med at spille min tid og købe en mhr cyl og få den portet? - Den har alligevel malossi tappen smiley

  • #5   13. apr Hvad er din ønske omkring den Aerox du for hjem . Skal den bruges til hverdag eller skal den brygget til Bane eller hvordan , for det findes mange cylinder der ude til sådan en Motor , men det nu ikke fordi Stage6 Racing er dårlig på nogen måder..

  • Adin A
    Adin A Online Tilmeldt:
    apr 2024

    Følger: 14 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 18
    #6   13. apr Det bliver en hygge maskine. Har allerede en maskine til hverdag/skole. Det bliver sårn en street/bane racer. Jeg skal have noget stel forstærker og nogle kæmpe "racer hjul". Den bliver kun kørt i god vejr. Jeg vil bare meget gerne have en topfart på i det mindste 100 og noget hurtig optræk. Jeg har en budget på 16.5k, kun til dele, så det skal jo nok få noget fart på.

  • #7   13. apr Så havde jeg satme bestildt

    2fast 70cc cylinder
    2fast 70cc Udstøning
    stage6 R/T med Rod85 krumtap .
    Hvis du køber det i Tyskland ved scooter-attack.com

    Men okey 16500kr bliver hurtig brugt bare Alene på Motoren


  • Adin A
    Adin A Online Tilmeldt:
    apr 2024

    Følger: 14 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 18
    #8   13. apr Nårrr hov er en idiot. Mente at jeg har 16500kr til motor, og andre dele som skjolde og gejl. Ej okay... 4.5k for en 2fast cylinder. Så vil jeg hellere få en blok til 94cc, få en krumtap med Ø13mm og rod90. Så smæk en MHR Testa Rossa 94cc i.

    Okay. Jeg tror opsætning bliver det her:

    Malossi RHQ krumtap
    Polini Evolution 3 (Portet og "flow optimeret")
    Stage6 R1400MKII
    Ital

    Polini 30mm karbu
    Stage6 R/T studs
    HP-Tuning indsugningsspacer
    Stage6 VForce3

    Malossi MHR Overrange (Laver hjemmelavet hullere i remskiven)
    Polini 3G kobling
    Polini evolution 2 koblingsklokke
    14/41 polini sekundær gearing
    14/42 Malossi gearing primær gearing.

    Stage6 R/T Replica 310mm Bagstøddæmper
    STR8 Extreme cut kickstarterskjold (Hjemmelavet)
    Bremsekaliber voce Racing G-Force 4-stemplet (SBS Stresst Ceramic bremseklodser)
    Stelforstærker (Hjemmelavet)
    "Racer hjul"


  • #9   13. apr Ja ja du kan også købe det store Malossi , men hvis du begynder på det så skal du have krumtaps huset fræst ud så krumtappen kan være der , og jeg vidste ikke om du havde udstyr til sådan nogen , derfor jeg anbefalede 70cc med Rod85 osv . He he

    Men si mig lige engang ,,, hvor mange Cylinder har du plads til på din blok
    Fordi jeg tror ikke det godt hvis du vil køre med Polini evolution 3 og Stage6 Racing mk2 cylinder kit på blokken sammen tid ,,, og så anbefaler jeg dig også at sætte en støre kaburator på end 30mm hvis du vil køre med evo3 og Racing mk2 på blokken

    smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley ha ha


  • Adin A
    Adin A Online Tilmeldt:
    apr 2024

    Følger: 14 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 18
    #10   13. apr Der er nok nogle her i området som har værktøj til krumtapsfræsning, men skal alligevel ikke have 94cc. Mhh.. 2 cyl er crazy hahah. Tror bare jeg køber en cyl, det bliver Polini Evolution 3, får den portet, så må det være godt nok.

    Hvordan laver man overhovdet 2 cylindere? Jeg har set det før, altså skal man så have 2 variatorer og koblinger? Skal man have 2 sammenhængt krumtapper?, hvad med gearing, hvordan fanden skal det se ud?... Nej tak, alt for mange problemer smiley


  • #11   13. apr Hvis jeg var dig havde jeg gjort dette her uden at tøve det mindste


    Et Tændninsysten. Malossi MHR Team 2 tændning .. for det er altså bare lige det her
    Lidt bedre end Italkit , fordi det elektronisk og selv kan juster hvornår den skal tage lidt af tændning af efterhånden som motoren kommer op i RPM , hvor Italkit hele tiden
    Giver det samme tændning lige gyldig om det 2000 RPM eller 15000RPM ..
    Du kan sagtens bruge Italkit.


    Ny Stempelring til Stage6 Racing mk2 kittet
    Nyt paknings sæt til Stage6 Racing mk2 cylindret.
    Nyt Tændrør ….
    Fordi så er du sikker på at du har den max effekt cylinder kan give dig og ikke mindst så ved du også hvor du står med hensyn til Brugs tiden af motoren , fordi det ikke altid man kan stole på hvad folk siger angående det med hvor mange timer motor har kørt med det cylinderkit der sætter på…




  • #12   13. apr Okey…

    Et lille rod , det her med at porto osv , det skal du bare gøre , der vi enig men ikke noget med at Spidse dine skylle væge eller udstødnings kanal , for det opnår du ikke noget som helst ved , ved godt nogen tænker sit nu , men porto det hele indvendig i cylinder det kan man hente lidt ved uden tvil .

    Angående 2 cylinder motor
    På scooter gør man som regl dette at du
    Du forlænger krumtappen ved at bygge 2 krumtapper sammen af det tunings mærke du ønsker og så sætter man 2 bloker sammen , hvor man faktisk grov sagt skære vario og kopling huset væk fra den ene af de blokke men bevare så tændnings delen på blokken og sætter samme med den anden blok del som faktisk er en hel Motor blok , med hvor man kun har fjerne tændnings delen af blokken, så sætter man så begge blokke samme nu så har du n blok som er en smule breder end Orginal blok ….
    DETTE ER EN MEGET GROV FORTÆLLING , det er meget meget mere arbejde bag det selvfølgelig


  • Adin A
    Adin A Online Tilmeldt:
    apr 2024

    Følger: 14 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 18
    #14   13. apr Nårrr. Der er sku derfor folk vil hellere købe mhr tænding. Nånå, så lærte jeg noget nyt. Tror bare jeg køber ital. Mhr tænding går lidt over min budget smiley Jeg har sku ikke købt cylinderen endnu haha. Lige nu mangler den udstødning, cyl og karbu som jeg også har sagt i tidligere bedskeder.

    Køber evo3, porter den, får lavet nogle ekstra indsugningsporte på stempelet, ligesom stage6 streetrace 70ccm (Udskære selvfølgelig cylinder så den passer med de her ekstra indsugningsporte) og får topstykket udvidet og lavet dybere for mere kompression smiley smiley . Så tror jeg hellere ikke jeg får mere ydelse af cylinderen hahah


  • #15   13. apr Det skal sku nok blive godt når du færdig … hel bestemt da..
    jeg må indrømme jeg har faktisk en 100% Ny R-Setup 14k .. jeg er dog lidt i tvil om jeg skal sælge den for den vil Aldrig kunne fåes nogen steder mere og den vil ej heller bliver produkseret …

    Du kan se den i et af de fotoalmbum som har med mit Aerox Projekt at gøre,
    Den ser stadigvæk ud som på de billederne hvor den er monteret , ( aldrig kørt ) kun opstartet
    Er det måske noget du kan li tror du … Den kan sagtens bruges på et Polini evolution 3 cylinderkit ,

    Jeg kunne ikke få polini evolution 3 udstødning dengang jeg skulle bruge en Udstøning for at kunne starte motoren op , også pludselig kunne den igen fåes sådan en Polini evolution 3 rør, så købte jeg den hjem … Så det ikke noget uærligt ved det . He he


  • Adin A
    Adin A Online Tilmeldt:
    apr 2024

    Følger: 14 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 18
    #16   13. apr Fandme trist den ikke har været ude og kører. Den der R-Setup er fandme et lækkeret udstødning. Jeg har fundet et brugt r1400. Hvis den er for lille, sægler jeg den og køber en Polini Evolution 3 TWD udstødning.

  • #17   13. apr Ja godt ide,, men så det næsten bedre du køber den polini evolution 3 Udstøning ,
    Fordi den r1400 går ikke godt på Polini evolution 3 kit ,
    Eller det syndes jeg bestem ikke , Men kan da tage fejl selvfølgelig


  • Adin A
    Adin A Online Tilmeldt:
    apr 2024

    Følger: 14 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 18
    #18   13. apr Den er bare så dyre smiley

  • #19   13. apr Ja de blevet godt dyre må man sige …… men når man først har motoren samlet og mærker dens effekt når man vrider gassen og man smiler en smule fordi motoren lyder godt , så man igrunden pisse lige glad med hvor meget det har kostet , he he så det kun lige nu du tænker sådan , så snart du sætter dig på med alle delene monteret , så tænker du ikke længer på hvad det koster .. så vil man faktisk have mere . He he smiley smiley

Kommentér på:
Udstødning hjælp.

Annonce