{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
606 visninger | Oprettet:

Milo B
Milo B
Følger: 3 Emner: 4 Svar: 18

Vil gerne have min hot køre lidt hurtiger {{forumTopicSubject}}

Hej har gået og tænkt over hvad jeg kunne gøre for at gøre min hot hurtige med ved sku ikke hvad der kan gøre det? Min opsætning nu er

Polini Corsa
Tændrør der følger med tror det er en 8’er
Athena race krumtap
21 mm karburator med dyse 98
Med oginal luft kasse
Malosi vario med 6,5 gram ruller
Malosi kopling og klokke med hvid trykfjeder og gule trim fjeder
Gg udstødning
Ubegrænset cdi
Zoot tændspole
Og andre småting alt er nyt udover tæningen og gearing

Den køre 75 kmh men før jeg har fået skiftet krumtap og med powerfilter kørte den 85

Krumtappen er puttet på af en mekanikker så tænker ikke det er det

Jeg må ikke få powerfilter igen eller bedre udstødning

Den har fint bundtræk med den bliver lidt sløv efter 50 kmh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil gerne have min hot køre lidt hurtiger
  • #1   6. apr 2024 hvis mekaniker har sat en lorte krumtap i så er det jo ligemeget hvem der har skiftet den

men en ordentlig udstødning vil gøre meget

• Milo B
    Milo B Tilmeldt:
    apr 2024

#2   6. apr 2024 er det da en meget dårlig krumtap?

• #3   6. apr 2024 hvem ved du siger jo ikke hvad det er

• Milo B
    Milo B Tilmeldt:
    apr 2024

#4   6. apr 2024 det er jo en Athena race

• #5   6. apr 2024 der står der da også det så jeg ikke men det er en god krumtap

• Milo B
    Milo B Tilmeldt:
    apr 2024

#6   6. apr 2024 ved godt det ikke er en af den baste med fik billigt af en ven

• Milo B
    Milo B Tilmeldt:
    apr 2024

#7   6. apr 2024 kunne jo sagtens købe en god udstødning må bare ikke da min far synes at den ser for ulovlig ud samme med luft kassen

• Milo B
    Milo B Tilmeldt:
    apr 2024

#8   6. apr 2024 men ved bare ikke hvad jeg kunne ellers gøre

• #9   6. apr 2024 alle ved en gg er en host hist tun udstødning men en stage6 street ja den ser anderledes ud og behold nu bare standart filter på skift filter elementet men behold kassen

• Milo B
    Milo B Tilmeldt:
    apr 2024

#10   6. apr 2024 okay tak for hjælpen jeg må bare leje lidt mere med ruller og det synes bare det sjovt den køre langsommer og har mindre optræk end før

• #11   6. apr 2024 Som Brian skriver med filter det giver en del kørt både stage6 dule lag og Malossi har også lavet et de kan godt Anbefales

• Milo B
    Milo B Tilmeldt:
    apr 2024

#12   6. apr 2024 har også set det med at bore huller i kassen er det nødvendigt eller er det fint bare at skifte skum?

• #13   6. apr 2024 du skal ikke bore huller du kan tage den tragt på bagsiden og fjerne optimalt bore du den op til de 21mm eller gerne mere og montere igen så du stadig har det udhæng for at beskytte for vand men det er også det

• Milo B
    Milo B Tilmeldt:
    apr 2024

#14   6. apr 2024 har lavet en et gummi stykke og boret op til de 21 og fjernet tragt men har ikke skifet skum. HI:PE har jo skum til den med er det godt eller skal jeg købe et helt stykke fra stage6 eller malossi og selv skære det?

• Milo B
    Milo B Tilmeldt:
    apr 2024

#15   6. apr 2024 og det med udstødning nu når den skal se lovlig ud ville så Stage6 Street eller 11k være best?

• #16   6. apr 2024 11k er for stor du skal ned i en 9k men den ville også være fin

• Milo B
    Milo B Tilmeldt:
    apr 2024

#17   6. apr 2024 okay tak for hjælpen

• #18   6. apr 2024 En standard 50cc knallert med lang hiper motor og en gg på kører 75-80... På GPS... Uden noget andet end afdrosling og en gg... Sælg skrotten og køb sådan en

• #19   7. apr 2024 Min Gilera Storm er helt std udover en afdroslet Silent pro udstødning og den kører 83 på gps på lige vej

Pgo motor yder ik ret meget generelt så vil du tune noget og få noget ordentligt fart på ka jeg kun anbefale Hiper

• Milo B
    Milo B Tilmeldt:
    apr 2024

#20   7. apr 2024 ja synes også det er remlig kedeligt at med alt det jeg har på så køre så lidt

• #21   7. apr 2024 Måske en original 738mm kilerem ku give 5-10 kmt. Afhængig af hva din nuværende rem måler

• Milo B
    Milo B Tilmeldt:
    apr 2024

#22   8. apr 2024 den måler 745 føler også den sidder lidt løst det har jeg enlig ikke tænkt over

• Milo B
    Milo B Tilmeldt:
    apr 2024

#23   8. apr 2024 men det originale måler 750 når jeg går ind og læser om den sku jeg så prøve at købe en der er korter

stage 6 pro måler 736 og er lidt bredere kunne det gøre lidt?

den jeg har nu kan jeg gilde med fingerne uden den tager fat. ved ikke om det er normalt?

• Milo B
    Milo B Tilmeldt:
    apr 2024

#24   8. apr 2024 altså hvis jeg skulle forstå det er det så at jo længer en kilerem man har, jo længer kan den køre ud på variatoren men jo korter en kilerem er jo bedre holder den fast og kan give hurtiger kræft til baghjulet. så man skal finde sådan sweetspot med det eller hvad?

• #25   8. apr 2024 Den perfekte længde kommer max ud på vario og max ned på bagerste remskiver samtidig.

En længere rem end det er for langt og gir problemer i bagerste remskive (torquedriveren) ved topfart
    En kortere rem end det er for kort og gir problemer foran i forrrste remskive (variatoren) ved topfart.

750 er ikke original på hot.

Original på hot er 738mm.

Dem der lyver fordi de synes det er nemmere at lyve så de ka sælge minarelli remme til pgo selvom de ikke passer, end at skaffe den rigtige rem, kan jeg fraråde at handle mere end højst nødvendigt hos.

Mener den er 18mm bred den originale. Det skal den være.
    Eneste jeg ka anbefale er at lægge de penge en 738x18 rem koster.
    Det er den eneste rem der passer i pgo motor.
    Fordi ingen i verden udover lille dk gider tune pgo. Og der er ekstremt få danskere der kører scooter, så derfor gider ingen producentet lave remme til pgo som passer i pgo, udover pgo selv.

• Milo B
    Milo B Tilmeldt:
    apr 2024

#27   9. apr 2024 okay tak det giver god mening

Kommentér på:
Vil gerne have min hot køre lidt hurtiger

Annonce