{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
252 visninger | Oprettet:

Piaggio Zip 4t {{forumTopicSubject}}

Hej SG, jeg har min zip 4 takt som jeg har har lidt problemer med at få til at køre som jeg vil have den til, jeg synes den tager enormt mange omdrejninger uden at bruge dem, kan det skyldes skidt i karburator?
Det er for det meste optrækket jeg er utilfreds med men synes også den har svært ved at komme op i fart og bare det mindste bakke op ad kan den ikke trække mere end op til 40 km/t, topfart ned ad bakke er 50 km/t.
Eneste jeg har gjort er at pille skiven og blande 5,5 grams ruller med 6 grams ruller.
Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Piaggio Zip 4t
  • #1   14. mar Prøv at køre 6 grams ruller.
    Hvis den kører bedre med det så skal du måske prøve endnu tungere


  • #2   15. mar Hvornår har du sidst stillet ventiler?
    Jeg er ret sikker på at indsugningen skal være 0,1mm og udstødningen skal være 0,15mm.


  • #3   15. mar Jeg har ikke rørt ventilerne, men nu har jeg et nyt problem som jeg har bøvlet lidt med før, den er begyndt at gå ud og så skyder den og jeg kan ikke give gas for at holde den i gang, også når jeg når toppen af en bakke lyder det som om den skifter gear.
    Jeg synes egentlig jeg har fået den til at køre nogenlunde, har for resten lige skiftet olie og renset karburatoren og det gjorde ikke det store og det er der efter den er begyndt at skyde igen.

    Skal jeg skifte tændrør eller køre den til mekaniker, er ikke bekendt med at skrue i 4 takt, og vil helst ikke ødelægge noget?


  • #4   15. mar Ehmmmm, jeg har lige været ude og rode med knallerten igen og fandt ud af at jeg kunne skrue tændrøret af med fingerne ved bare at sætte tændrørsnøglen på og så dreje, nu har jeg spændt det som det skal være og så vender jeg lige tilbage en gang i weekenden hvis der opstår flere problemer ;D

  • #5   15. mar Sku til at sige, når man har rodet med scooteren og den holder op med at virke bagefter, så er det 99% af gangene det man lige har rodet ved som den er gal med smiley

  • #6   16. mar Ja ahaha, havde prøvet at få tændrøret af før men synes ikke den kom ned og tog fat i tændrøret så gav op, men så prøvede jeg bare at dreje så røg det sku af, men mon ikke det løser de fleste af mine problemer.

  • #7   16. mar Stil dine ventiler.
    Det tager ikke ret lang tid.


  • #8   16. mar Den kører udmærket nu efter jeg spændte tændrøret ordentlig til smiley , har lige taget en tur fra 1 time siden i storm vejr, hvor der næsten ingen problemer var kun lige da jeg var på vej ned af min vej der var lidt. Men ellers virker der ikke til at være problemer, fint jævnt træk og så kun lige det ene dødpunkt da jeg næsten var hjemme, men den tog gassen lige efter igen smiley .

  • #9   25. mar Hej igen, forstår ikke hvad problemet er med min zip, jeg har nu stilt ventilerne til 0,10mm på begge som man bør men den gør det stadig, jeg var ude og køre en rigtig lang tur hvor den gjorde det 2 gange efter hinanden derefter var der absolut ingen problemer.
    Det den gør er at den går ud på en måde hvor den falder i omdrejninger og jeg kan ikke give den gas før jeg holder helt stille i tomgang. Den kan finde på at skyde, men den dør ikke, hvad fanden sker der lige? Jeg har både renset karburator og stilt ventilerne som sagt.


  • #10   26. mar Skift dit luftfilter, hvis du ikke har skiftet det endnu.

  • #11   26. mar Husker svagt noget om en 90° "bronze fitting" der er underdimensioneret fra fabrikken og ku gi een eller anden form for problem. Husker desværre ikke hvilken en eller hvilke problemer det sku gi.

    Har selv søgt lidt fordi jeg har et lign problem med min zip 4t.
    Når jeg får tid leder jeg lige ordentligt efter infoen og deler herinde når jeg finder det og finder ud af om det ku være problemet eller ej


  • #12   27. mar Svar til #10: Jeg har skiftet luftfilter.

    Svar til #11: Jeg har nu fikset mit problem umiddelbart ved at skrue på luft/benzin blandingen på karburatoren ved studsen, det har også givet mig lidt mere power synes jeg.


  • #13   27. mar Før hvor jeg knap kunne ramme 30 op ad bakke ligger jeg nu stabilt på 35-40.

  • #14   27. mar #12
    Hvilken vej drejede du?
    Mod urets retning eller med urets retning?


  • #15   28. mar Mod urets retning, altså ud.


  • #16   29. mar Det virkede ikke ):

  • #17   30. mar Det er en 4 takt.
    Der er ikke ret meget power i dem.
    Du mister vel også ret meget fart, når du ramme en bakke, hvis du kører alt hvad du kan på en cykel?!!

    Hvis du vil have mere ydelse ud af din scooter, så skift din cylinder, inkl topstykke.

    Eller du kan starte med at porte dit topstykke.
    Hvis det er en Euro 4 eller Euro 5 med ECU og ikke med CDI, så er det nok lidt mere besværligt.


  • #18   30. mar Min er fra 2010 så der sidder cdi på, jeg ved godt at jeg ikke kan forvente meget men kunne være fed hvis den kunne følge med drengenes 2 taktere smiley
    Jeg har også købt 7,2 grams ruller til den for at øge topfarten.


  • #19   15. apr #18
    Drop alt det småtteri du ændrer der.
    Der sker ikke en skid før du skifte cylinderen og topstykket.
    Jeg kan ikke rigtig finde et topstykke til den.
    Måske du skal skifte cylinderen og porte dit originale topstykke.

    Se om du kan finde en højere gearing til den.


Kommentér på:
Piaggio Zip 4t

Annonce