{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
239 visninger | Oprettet:

krumtap {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en gilera stalker som jeg lige har renoveret og første tur jeg køre efter 3 km så begyndte den sådan lille smule at pive så kørte jeg ind til vejen og så slukkede den jeg ventede lige 15 sekunder og så startede jeg den igen uden problemer så kørte jeg ligeså stille tilbage igen men 1 km senere så troede jeg den satte sig den stoppede bare lige pludselig da jeg kørte 30-40 kmt den kan godt starte men den larmer helt vildt fra motoren cylinder fejler ikke noget heller ikke variator siden eller noget andet kan det være at lejerne allerede er gået i stykker fordi de har været monteret forkert der er en lille smule slør fra side til side i krumtappen ved variator siden men krumtappen køre stadig helæt fint rundt den lyder måske lidt mærkelig men jeg syntes bare det er mærkelig nogen ideer til hvad problemet kunne være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  krumtap
  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #1   3. mar Der må ikke være slør, fejlmontering af krumtap - du var advaret.

  • #2   3. mar jeg syntes dog bare ikke der var noget da den var samlet, men shit happens. men hvad er problemet så er lejerne gået i stykker eller er krumtappen også i stykker?

  • #3   3. mar Og hvad skal jeg så gøre næste gang for at undgå det fordi jeg syntes ikke rigtig der var noget der gik sådan helt galt da jeg samlede det

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #4   3. mar Der er flere måder at gøre det på, personligt fortrækker jeg når det er Hiper at montere lejer på krumtap først, og bagefter varme blokken op, så kan det dumpes lige i, uden vold, det samme gøres med den lille halvdel, varm op, monter, og så lige en gummihammer til centreringen, sørg for krumtappen slasker rundt inden pakdåser monteres, og husk hvis du monterer pakdåsen i tændingsiden for dybt på en piaggio, så lukker du smørekanel til lejet.

  • #5   3. mar Ok så må det vel blive til en ommer. Mange tak for hjælpen


  • #6   4. mar spild af arbejde, må jeg sige...

  • #7   4. mar Ja men det er jo første gang man lære vel af sine fejl jeg følte dog jeg gjorde alt rigtigt

  • #8   4. mar Jeg prøvede også første gang, at sætte krumtap og lejere i.

    Det virker for mig i dag. Det eneste jeg bruger tid på. Det er at indstille kaburator

    Du skal sørge for

    Krumtap og lejerne skal ligge i fryser 24 timer

    Så skal du gøre krumtaphus og motorblok fuldstændig fri for snavs og andet. Luft kompressor og benzin tør af med klud på blok

    Så skal du varme blok der hvor lejer skal sidde i. I lang tid og så put lidt dråbe vand så du kan se det koger. Så er det varmt nok. Husk at se hvilken vej ,lejere skal vende

    Stålstyr eller teflon lejere. Begge er forskellige. Stålstyr kan ikke vendes forkert

    Husk flydende pakning og ikke så al for meget på

    Så varmer du lejere igen så det kolde krumtap kan sættes i og så varme anden motorblok og så på igen

    Husk press krumtaphuset så ned du kan. Det må ikke gå I STÅ


    Så banker du slør til at du ser og mærker

    Den bedste måde at se om krumtap er på plads. KIG midt for og se plejlstang og andet sidder midt i

    Ellers mærk om krumtap går stramt


  • #9   4. mar Pakdåser

    Du sætter den store pakdåse der ved variator
    Den sættes bare LIGE PÅ

    Pakdåse ved tænding

    Der skal den ikke LIGE PÅ

    Den skal mere indenfor men helst lige bag skylle kanal


  • #10   4. mar Det er præcist det jeg har gjort jeg havde kun lidt problemer med at banke slør den var stram men jeg fik den løs til sidste

  • #11   4. mar lød det som turbo lyd det du hørte???

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #12   4. mar Pakdåsen i tændingsiden må ikke komme længere end 12mm ind.

  • #13   4. mar ja den pev lidt og så tænkte jeg lejerne var fuckt så da jeg kørte hjem ligeså stille så stoppede den ligepludselig da jeg fik den hjem prøvede jeg at tænde den igen og den raslede på en måde den lød ihvertifald ikke iorden

  • #14   4. mar Asbjørn

    En kommentar, hvor langt inde pakdåse kan også hjælpe ovenover dig

    Okay. Så er det bare adskille alt og så gi den en ny tur omgang


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #15   4. mar Jeg monterer altid lejer på krumtap først, ikke noget med fryser, derimod blot et passende rør til at slå lejet på krumtappen, varme blokken op, og så samle.

    Husk når lejet sættes på krumtap, at kun slå på inderringen.

    Det var desuden den måde Piaggio selv anbefalede det blot gjort på, og har endnu ikke svigtet mig. smiley

    Husk for guds skyld at bruge flydende pakning der kan tåle benzin.


  • #16   5. mar Skal man så bare banke lejerne helt ned på krumtappen eller hvad?

  • #17   5. mar #16

    Det er to forskellige måder. Lejer på krumtap eller lejer på krumtaphus eller motorblok

    Det er samme princip

    Jeg anbefaler den bedste måde. Lejerne og krumtap er kolde fryset til

    Så KULDE OG VARME slår til sammen

    Du skal tag lejere 1 stk og så put det på den runde del på motorblok

    Sørg for pres den ned med finger .så den er hel nede.

    Så varmer du den anden motorblok og gøre samme måde

    SÅ inden du sætter krumtap på, så varmer du igen oven på LEJERE så krumtap kan sættes på


  • #18   5. mar husk at vende krumtap lejere rigtig

  • #19   5. mar kan man varme lejerne for meget når man skal til at putte krumtap i? altså med en varme pistol


  • #20   5. mar Varme for meget?

    Hvis du er i tvivl? Så prøv en dråbe vand på lejen og se om det smelter???

    Så er det varmt nok

    At stå med en varmepistol kan tage 15-20 minutter alt efter hvad temperatur


  • #21   6. mar ja men kan de gå i stykker ved for meget varme med en varme pistol?


Kommentér på:
krumtap

Annonce