{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
607 visninger | Oprettet:

Peter K
Peter K
Følgere: 52 Emner: 8 Svar: 35

Teknix eller naraku cylinder? {{forumTopicSubject}}

Hej, har en speedfighter 3 og har brug for et lidt kraftigere cylinder end standart. Skulle jeg købe Naraku, 50cc standart eller Teknix, 50cc standart. Naraku er 100 kroner mere, men er det værd de 100?

Mange tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Teknix eller naraku cylinder?
  • #1   3. feb 2024 Du siger du skal bruge et kraftigere cylinder end standart, og så spørger du til to standart cylindere?

• Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    jan 2024

#2   3. feb 2024 Team one man, joo.. Men er de ikke bedre? Altså yder de ikke mere end std motor?

• #3   3. feb 2024 Går ud fra den er luftkølet eller er den vand kølet for der pænt forskeld på hvad man kan få. Så skriv lige hvad du køre med tak

• #4   3. feb 2024 Hvis de ydede mere ville de ikke være standart, men der kan Være forskel på kvaliteten smiley

• #5   3. feb 2024 Tror det Peter siger at han vil nok blive på 50ccm men vil ha lidt mere power som en sport 50ccm eller tænker vi kvalitet hvad der holder lige så godt som en org. 50ccm

• Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    jan 2024

#6   3. feb 2024 Lige præsic Thomas! Gider ikke at have sport (50cc sport er også udsolgt til speedfighter 3 på alle hjemmesider :(( ) Den er luftkølet. Opsætningen er: Naraku variator med 7 grams ruller, Malossi kilderem, kobling og koblings klokke, standart karbu med powerfilter. Jeg kan godt mærke den mangler nogle heste smiley

• #7   4. feb 2024 70 ccm.
    Alt andet er spild af penge.

• Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    jan 2024

#8   4. feb 2024 Tja… 70cc er meget fint, men jeg skal have noget “lovligt” eller bare ikke voldtunet, skal kunne komme i skole med osv smiley

• #9   4. feb 2024 #8
    Loven er meget klar.
    Enten så er delen godkendt og optrækket og topfarten er som var den original.
    Eller den er tunet og du får en bøde.

• Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    jan 2024

#10   4. feb 2024 Tjo.. Tror stadig der er stor forskel på en scooter der køre 55 og 100 smiley

• #11   9. feb 2024 Det bedste diskrete skole tun er 70cc.
    Det larmer ikke mere jo større motoren er. Tværtimod.
    Du kan køre med lavere omdrejningstal og få samme optræk. Ergo mindre larm.

Der behøver ikke være stor forskel på en scooter der kører 55 og en der kører 100.
    En simpel plastik ring i varioen kan gøre det.
    Den langsomme vil larme enormt meget når den kører 50 og den hurtigere vil være nærmest lydløs ved 50kmt til sammenligning.

Der er en grund til de fleste lande lader unge køre 125cc istedet for 50cc..

Og så har du larmefilter på std karbu med 50cc smiley
    Til din info kan jeg sige du ikke har styr på det du laver. Det er gået galt. Helt galt.
    Du ku ligeså godt hælde din mad i toilettet og skylle ud, for at blive mæt.

Skal du ha en diskret hverdagstunet knallert så er der ingen tvivl om hvad der er bedst.
    På med std filterkasse igen. Du får intet ud af det power filter udover problemer. De hedder kun power filtre for at sælge flere af dem til folk der ikke ved noget om 2t tun.
    I andre lande hedder de ikke power filtre. Der hedder dr bare luftfiltre. Luftfiltre af den dårlige og billige type.
    Der er en grund til alle race maskiner i verden kører med lukket luftfilterkasse. Lige fra 125cc crossere til 1000cc race motorcykler.

Std filter, en 47mm cylinder, en std lignende udstødning på der kan afdrosles. Og evt vario hvis den originale er skrald.
    Og så lettere ruller og et dysesæt.

Kører langt på literen, larmer ikke, ser lovligt ud, holder evigt.

Alt det fiß med powerfilter på std karbu og tun kobling til 50cc osv er total konfirmand. Spild af penge. Tonsvis af problemer. Ingen power. Dårlig holdbarhed. Larmer som en gal. Kører sygt langsomt. Bruger for meget benzin.

Som sagt man ka ligeså godt hælde sin mad i toilettet for at blive mæt smiley håber der lykkes dig i sidste ende at få en scooter der kører godt og du får lappet hullet i lommen så pengene ikke blir ved med at ende i grøften til ingen verdens nytte

• Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    jan 2024

#12   9. feb 2024 Hold da kæft en lang bedsked hahaa.

1: Det powerfilter der er på er fra tidligere ejer. Jeg hved godt det ikke hjælper og lamer bare på 50cc, så dum er jeg alligevel ikke. Lige nu, skal den bare have et luftfilter der virker… Det originale luftfilter er knækket igennem (utæt) og jeg har bestilt et nyt hjem. - Jeg spurgte også sælgeren hvorfor han havde den på haha smiley

2: Der har været nogle ændringer. Jeg tænkte at gå med 50cc, men jeg fik et godt tilbud på en mhr replika cylinder, så den skal lige på, desuden skal jeg også få min polini 21mm på - Jeg finder også en god udstødning, don’t worry.

3: Kobling, variator osv er “tunet” fordi de gamle dele fx koblingen var fuld stændig kradset af. De “tunet” dele var billiger end de originale, og alt udover ruller og kilderemen kommer fra de originale dele/opsætning fx trykfjederen osv. Ruller kan ikke være lettere. Jeg har prøvet med 5 og 6 grams og jeg mister bare moment/topfart.

• #13   9. feb 2024 Ok mhr replica.
    Det godt nok en fornem cylinder til diskret skoletun.
    Nornalt vælger man kun den cylinder når man kører med sports knæk og der gerne må bruges masser af penge på at få de bedste stumper man ka få.

21mm karb er imidlertid ikke noget jeg vil anbefale.
    Det giver ikke noget på sport tun med en diskret udstødning på. Måske en lille bitte smule men til gengæld ka der ikke rigtig sidde std filter på fordi karbuen fylder for meget og fordi luftfiltertilspændingen er for stor.
    Derudover er polinis cp karbu rimelig uegnet til diskret tun. De er mere til midrace tun og race tun.

Ruller skal være lidt anderledes når du får ny cylinder.

Hvis du var mig ville jeg sælge karburatoren og den naraku cylle der ikke passer på udstødningen. Og så bruge pengene istedet på noget der gør noget godt. F.eks. dæk bremser støddæmper, fix af evt hængepartier og den slags.
    Så ska den nok komme til at køre godt.

• Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    jan 2024

#14   9. feb 2024 Tænkte også mhr var lige lidt over grænsen. Tror det mest logiske ville være en sport 70cc, 17,5 eller 19 karburator, 6-6,5 grams ruller, tuned kobling osv (Det der er på lige nu) og så måske gg med pilled begrænsninger, ik? smiley

• #15   9. feb 2024 Mhr replica er et sport kit.
    Bare med lidt højere porttider og alu, men ellers 2stempelringe og max 8-10 hk som andre sport cylindre.

Hvis du ka finde en 17,5mm org karburator kan det give lidt mening. Men ser ingen grund til at bruge penge på karbu når du kører diskret tun med lavtydende udstødning. Det givet stortset intet. Som i man kan knap nok måle det i en effektmåling på felt hos en professionel tuner.
    Std 12mm eller 17,5mm ingen forskel overhoved.
    Udover du bliver fattig og skal bruge timevis på at få dårlig ryg og beskidte fingre.

Medmindre du bare gerne vil bruge penge, fot at bruge penge, så tænker jeg det mest meningsfulde er en 47mm sport cylinder, std filter på igen, og så afstem rullerne derefter.
    Alt andet standard. Kobling whatever. Vario whatever. Rem ska bare passe. Trykfjeder std. Trim standard. Alt standard.

Kun 70 sport cylle og en lovlig lignende sports udstødning. Alt andet standard
    Og så selvf omdysning og omrulning.

Men ingen grund til at bruge penge på std koblinh hvis du har malossi fly i og multivar osv. Det gør ingen forskel.

• #16   14. feb 2024 #10
    Der er ingen forskel på straffen, så længe at den bliver rullet til lavere end 100 km/t.

• #17   14. feb 2024 #16
    Den regel om 100km topfart er en misforståelse. Om den kører 44 på rullefelt eller 144 er samme straf.

Misforståelsen er fordi de nye regler i 2013 indførte knallertkørekort regler. Og hvis man kører 100 kmt (og samtidig 100% over vejens skiltede grænse) så fik man taget kørekortet med det samme.

Folk misforstod det som at man får en masse straf første gang man blir taget og knallerten kører 100.
    Men det er kun hvis man faktisk kører 100 kmt. Og samtidig dobbelt vejens tilladte grænse.

Men så igen, idag kan man jo sigtes for at køre mc når knallerten er tunet... uregistreret uden mc kort osv... og hvis den kører 100+ på feltet ka det måske være dråben der får bægeret til at flyde over for anklagemyndigheden og de beslutter at sigte en for mc reglerne.

Men bortset fra det er det en misforståelse at man blir straffet hårdere for at køre på en knallert der har en potentiel topfart på 105 kmt end man gør for at køre på en der kan køre 95 kmt smiley

• #18   14. feb 2024 Jeg har selv en 21mm polini cp på og ja den har så stor indsugning side at jeg kun kan ha powerfilter på indtil jeg opfinder en anden løsning for Damm den lammer vildt meget den lamer mere end min udstødning og jeg har knæk på så kan ikke anbefale vis du vil ha en der ikke lamer vildt og ikke vil ha en masse opmærksomhed. Bare mit råd

• #19   14. feb 2024 Der findes sådan en adapter her til std filterkasse til polini cp.
    https://speedline.dk/luftfilter/luftfilterflange-til-polini-cp-karburator-1?optionId=15590

Karburatoren fylder stadig lidt meget så luftfilterkassen skal sidde længere ude end originalt.
    Så kan man montere en spacer af en slags mellem øjerne til boltene der holder luftfilterkassen i motorblokken over varioskjoldet.
    Evt et par gamle ruller passer som afstandsstykke.
    Jeg husker dog ikke om det kun er til 17,5mm cp man kan få den adapter til std filterkass. Eller om den også passer på 21mm.

• #20   14. feb 2024 Det er også en fin ide men min bagstøddæmpere sidder i vejen så for mig tror jeg ikke det bliver løsning. Er lidt ude noget vagkumslange og det skal jo gerne være 46mm Ø plus og så før slangen op i sadelkassen og så noget filter værk på så der ikke kommer en masse ind i indsugning så skal lige ha fundet sådan noget slange først

• #21   15. feb 2024 #18
    Du kan få en 17,5mm dellorto, som burde passe direkte på studsen.
    Og nok også passe direkte på luftfilteret.

Kommentér på:
Teknix eller naraku cylinder?

Annonce