1.075 visninger
|
Oprettet:
Honda vision 50 / 110 cmm {{forumTopicSubject}}
Hej hvad siger politi til en 50ccm vision med en vision 110 ccm motor monteret ?
eller rettere hvad sker der ?
jeg er over 18 år uden kørekort ?
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Dog er loven sådan at det kan betragtes for en motorcykel da vision 50 og 110 er identisk bortset fra motor, så sætter du en 110 motor på er den = en mc som er typegodkendt som mc og så kan du dømmes for at køre mc og dømmes for den ikke er registreret som mc og ikke betalt afgift og så videre.
Så det kán blive dyrt.
Dog afhænger det af dagen og af betjenten og af dig
maj 2008
Følger: 1 Scootere: 1 Emner: 1 Svar: 4
men hvis man har en t-rex 30 knallert og satte et 150ccm cylinder kit på så ville den også blive betragtet som en MC selvom stel nummer er 30knallert det lyder vildt
sep 2003
Af samme grund kan man også kræve mc kort hvis knallerten vurderes til at have skiftet identitet til en mc
Derudover var der en sag i år med en knejt der havde en gear knallert hvor der var sat 88cc på.
Anklagemyndigheden ville have ham straffet for mc da de mente den er mere end 50cc og dermed mc.
Det faldt på jorden men der kom et internt notat frem fra politiet/anklagemyndigheden som viste at de har retningslinjer som åbner muligheden for at straffe folk efter mc reglerne hvis de selv har monteret tun kittet. Lyder underligt men giver de danske regler i øvrigt mening?
Nej.
Mange/næsten alle slipper afsted med anden motor på som bare tunet knallert, som sagt fordi de ikke tjekker det og fordi de er inkompetente til deres job.
Man kan altid sige man købte den sådan...
Risikoen er der, men...
Ja. Det kræver en betjent som gider al papir arbejdet, som kan finde ud af al papir arbejdet, som kender reglerne og at du giver ham grund til at undersøge det og gide gå op i det.
maj 2008
Jeg har kørt mc i 35 år og fået en ufrivillig pause på 3 år og syntes at 40-50km/t er meget langsomt ude på landet væk fra byen
Jeg har en vision 110 ccm stående og ville få fat i en vision 30 men den laves ikke som 30 knallert og så har lige købt 2stk. jeg en moto cr Dr.big tror den er Chippet den cutter tænding (sætter ud) ved 50 medmindre der er et dårligt tændrør eller andet. . og sidst har jeg en streetzone 2t men den støjer godt noget mere end 4t havde en vga explora den kørte sådan set fint nok men er meget lille og dårligt sæde ellers ret stabil.
sep 2003
Det er noget af det dyreste og værste at tune af der kina bras du ka få.
Ja 2t larmer en del mere end 4t.
Jeg har selv en piaggio zip 4t hvor der er sat en 80cc cylinder på og den køre sku godt. Ikke mere end 70 kmt på gps men hodt optræk. Man sidder godt på den, selvom man er 184cm. Har kørt timelange ture og det er fint med komforten.
Der er lukket handskerum og bagagekrog og gode lygter, den ligger godt i sving og koster ikke ret meget.
Fra ny koster de en sjat mere end china reichard moto eller vga, men de holder også meget bedre og er en del mere pålidelige.
Jeg gav 6500 for min 12 år gammel for 3år siden.
Den havde kørt under 6000km og havde lige fået nye dæk og service. Der medfulgte en kædelås og en skivelås og en givi topboks og en stor lækker givi vindskærm.
Den larmer ikke ret meget men trækker godt. Bruger den meget for tiden og har rundet 13000km på den.
Knallert markedet i dk er desværre ekstrem dødt pga de hjernedeøde regler vi har sammenlignet med tyskæand sverige norge og så videre.
Jeg har selv fået en ufrivillig pause på en del år og har et par år tilbage endnu.
Har i den tid jeg ikke måtte køre mc haft 2t yamaha og 4t yamaha og aprilia og honda 2t gear knallerter (dé larmer...) og piaggio 2t og piaggio 4t og en masse andet godt.
Før jeg fik mik ufrivillige pause havde jeg også en del forskellige maskiner, og fandt ud af at kineserne er værd at gå langt uden om.
En taiwan maskinr kan gå an men så skal man ikke forvente for meget, og det er ikke billigere end at køre japansk/italiensk kvalitets maskineri.
Jeg regner med at få næsten det samme for min zip når jeg sælger den igen, som jeg gav for den.
Så selvom de er lidt dyrere i indkøb mener jeg de er billigere at køre på en kina og taiwan maskinerne. Især hvis du vil tune dem, for det er kineserne ikke egnet til.
Sku man endelig ha en kineser mener jeg vga explora er bedste bud.
De er billige i nypris men ligeså gode som hvis ikke bedre end kina braset. Motocr motowell skyteam baotian og hvad de ellers hedder inden mærkerne forsvinder og nye kommer til. Har haft skyteam og baotian og lifan og adly og kymco og jeg hadede dem.
Alle mine yamaha honda aprilia husqvarna piaggio gilera osv har jeg enten været meget tilfredse med eller elsket til skyerne.
Så hvis jeg var din kone vlle jeg sige sælg de to motocr videre, om så du taber en 500-1000 kr på at få dem ud af vagten igen, og så tjek istedet dba og guloggratis i nogen uger/ et par måneder og hold øje.
Kvali 30km scooterne,især dem i 4t, kommr sjældent til salg og blir revet væk hvis prisen er fair
Så 90-99% af det du ser på brugtmarkedet er skrammel eller sat til overpris.
https://www.guloggratis.dk/annonce/d41d2cdd-9670-4deb-9918-43f8e0d10c5c
Jeg ville højst give 6000 for den her men ellers en fin scooter hvis den ikke har stået ude for meget så støddæmperen er rusten og ska skiftes eller batteriet er dødt f.eks.
sep 2003
Min havde været styrtet da jeg fik den så sku ha lidt nyt baglygteglas og styrstop og sådan småting.
Det er grunden til jeg fik så meget med for kun 6500 kr.
sep 2003
En sport cylinder så kører de 90.
https://www.guloggratis.dk/annonce/4e957a00-e4a7-4f95-b9e5-0514cc7d8506
Det larmer lidt mere men boede jeg på landet havde jeg solgt min 4t og købt en 2t. (Jeg kører i storkøbenhavn. Meget politi og meget by trafik)
maj 2008
jeg har ikke givet så meget for dem så det gør ik så meget, så må jeg se efter en ikke kina 4t maskine jeg har lidt over 1.5år tilbage og er ved at tage kørekort i Sverige så må jeg køre på min Harley i hele verden undtagen DK indtil tiden er udløbet
sep 2003
Evt overvej om der er flere begrænsninger
Hvis du googler på tysk svensk eller engelsk så kommer der en del mere end hvis du googler på dansk
https://peugeot-bike-board.at/showthread.php?7879-Peugeot-Kisbee-drossel-entfernen
Honda vision 50 / 110 cmm