{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
568 visninger | Oprettet:

Mads J
Mads J
Emner: 1

Omvendt tuneing - VGA Explora 4t Euro5 {{forumTopicSubject}}

Hey købte en Explora 30kmt brugt for lidt tid siden til kærsten,
Efter nu og have serviceret og fixet det der skulles, køre den 45...
Slevfølige er det sjovere at køre hurtigere, men hun er ikke helt enig. Tidligere ejer siger at der ikke er blivet skiftet noget eller den er tunet.

Kender i et godt sted at starte?
INFO:
ca 1600Km
Måtte skifte Speeddrev og nogle skjolde for at få den klargjort
Udstødningen er utæt, men bliver lappet her snart, da vi ikke vil bruge 2500,- på en ny Euro 5 udstødning.
Tak for evt. svar og ider!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omvendt tuneing - VGA Explora 4t Euro5
  • #1   14. nov 2023 du modsiger lidt dig selv

først der er ikke skiftet noget næste vil du tillykke købe en ny udstødning

nå kør en tur med gps først og se hvad den siger scooter speedometer passer sjældent

• #2   14. nov 2023 Er den med indsprøjtning eller er den med karburator?
    Har du målt ringen i vario?

• #3   14. nov 2023 Lovlig udstødning kan fås helt ned fra 899,- på kgi
    https://kgi.dk/scooter-og-knallert-dele/vga/vga-explora-e5/udstoedning/udstoedning-e4-e5-oem-kvalitet-34547-da

Men ja tjek med gps først, at det ikke bare er speedo der viser for meget eller fordi den havde en skavank i motor før som den er sluppet af med nu og derfor ka køre det den må kunne køre.
    Topfart på 39kmt er lovligt.

Måske kan udstødningen være årsag til den lidt højere fart. Hvis den har fået hul og farten steg samtidig.

Du siger du har måtte skifte lidt for at få den klargjort.
    Kun 1600km og allerede hul i udstødningen? Har den haft en ejer før som har fusket med km tal eller været væltet på den og måske monteret noget tun?

• #4   14. nov 2023 #3
    Ved ikke om du får rabat, men den siger 999 kr, når jeg klikker på dit link.

• #5   14. nov 2023 Yes 999 for den jeg linkede til med friskluft, men scrollede forbi andre til 999 og en enkelt til 899,- kr som så identisk ud.
    Ku så læse den til 899 ikke har friskluftsystem men om kinesiske e5 4taktere med indspøjtning overhoved har det sls friskluftsystem ved jeg ikke, tvivler faktisk da piaggios 4t motor ikke har det, så måske er den til 899 ligeså fin og lovlig.

Jeg få ingen rabatter personligt smiley
    Men 100 kr til eller fra gør ikke det store forestiller jeg mig. Om man sparer 1500kr eller 1600 er stadig fordelagtigt ift. at gi 2500 i thansen eller hvor de prøver at franarre staklen så mange penge for en ny udstødning smiley
    så ka det hurtig blive dyrt at køre på danmarks billigste knallerter hvis man ska købe nye dele til overpriser hver to-tre år fordi møget ruster på ingen tid.
    En original piaggio 4t udstødning koster under 2100 kr på speedline. Ku ikke finde den på kgi. Men de sku også gerne holde lidt længere.
    Min på min piaggio zip er original helt tilbage fra 2009, let rusten men stadig god stand til en del år endnu. Med vinterkørsel.
    Men man ka få lovlig udstødning til 850 kr til en piaggio. Prøver en forhandler at få mig til at give over 2000kr for en ny udstødning når han også har en til 850 kr så ville jeg kigge mig om efter en ny forhandler at lægge pengene hos smiley
    Fool me once shame on forhandleren, fool me twice shame on forbrugeren, som man siger smiley

• #6   14. nov 2023 #5
    Der er ingen friskluft på dem med indsprøjtning og det er der vidst nok heller ikke på modellen før.
    Jeg har i familien:
    Sym Orbit II 2017 4 takt ( karburator GY6 med frisk luft )
    MotoCR 2019 4 takt ( karburator GY6 uden frisk luft )
    MotoCR 2021 4 takt ( indsprøjtning, måske GY6 men uden frisk luft )

• #7   14. nov 2023 I så fald er den her til 899,- kr. fin nok og helt lovlig at køre med
    https://kgi.dk/scooter-og-knallert-dele/vga/vga-explora-e5/udstoedning/udstoedning-38732-da

Synes det er åndssvagt de ikke laves rusfrit original som på moderne motorcykler og 50cc mc som aprilia rs og derbi senda m.fl.
    Men ok de færreste knallerter kommer med rustfri udstødning.
    Det er heller ikke meget salt der spredes på vejene i sydeuropa hvor størstedelen ag scooterne køvbs og køres. Men synes godt nok de er meget uholdbare på de asiatiske maskiner og peugeoterne der også bruger asiatisk motor.

Men ja short story long. De fås billigt og det anbefales at give dem klarlak inden man kører i dansk saltvinter med dem. Medmindre man kører kvaligrej, så ka lidt jævnlig smørelse holde en kørende i årtier.
    Jeg sprayer wd40 på min udstødning og støttefod og sådan, et par gange om året. Så går der meget længere inden rusten får fat.

Kommentér på:
Omvendt tuneing - VGA Explora 4t Euro5

Annonce