{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke dyser skal jeg have?
  • #1   12. nov 2023 Vis du skal op og køre med 21 mm så tænker jeg du skal ha 90 plus. Da du er luft kølet skal der bruges benzin til at køle med så prøv med en 100 og se om den køre helt tosset og se efter farven på dit tændrør. Men prøv at se andre opslag hvad der bliver forslået

  • #2   12. nov 2023 Der jeg kørte med ca samme opsætning og en 19 mm phbg(std filter) kørte jeg med en 96. Så med powerfilter skal du måske højere

  • #3   13. nov 2023 jeg sys du først skal se ud af vinduet vi har vinter nu så vand og forhåbentlig sne og med et powerfilter som ikke er serviceret korrekt så ryger vand lige igennem så det er bare dumt at køre med

    en 21 mm cp er totalt overkill du skal ned i 17.5 mm hvis du vil køre med cp som jeg sys er mega dumt

    min tanke er en 19 mm dellorto gerne Blackedition da den er meget nem at holde ren


  • #4   13. nov 2023 Brian tak for svaret.
    Der kommer en beskyttelseshætte med powerfiltret, tror du det ville være fint at køre med når det er fugtigt?
    Tror du det ville være fint at sætte 19mm cp på hvis jeg også smækker en yasuni r eller 9k på?


  • #5   13. nov 2023 nej en kappe er ikke nok og cp flower jo 3x så meget som alle andre på markedet så der skal deres luftfilter på og en 19mm er lige i den store ende i cp karburator men hvorfor ikke bare en dellorto som virker med standart filter

  • #6   13. nov 2023 Jeg læner mig mest til polini, fordi jeg har fået af vide at de skulle være nemmere at arbejde med. Og så vil jeg gerne have muligheden for at kunne købe bedre dele senere, uden at skifte karburator igen

  • #7   13. nov 2023 når du har den lille opsætning så bliver det noget bæ med sådan en karburator

  • #8   13. nov 2023 Du får ikke brug for mere end 17,5 normal dellorto.
    Til polini race cup kører de max med 21mm karb. Max 19mm hvis de modificerer motorblok. Og det er altså hardcore ræs.
    17,5 er rigeligt til sport tun.
    Nærmest alle race maskiner lige fra 125 til 1000cc kommer med lukkede luftfilter kasser fra fabrikken.
    Der er ikke noget mere meningsløst end en pgo med gg og powerfilter om vinteren i danmark. Med dens glødepærer og lave ydelse og ekstreme benzinforbrug og så et billigt luftfilter på for at være sikker på man kommer til ar værdsætte at pgo er nem at skrue i, når den skal laves igen igen smiley
    Personlig havde jeg gemt pengene og brugt dem på en udstødning før jeg havde brugt dem på karbu. Det får du meget mere power ud af og meget færre problemer ud af.
    https://youtu.be/_MKHYW7SyJ4


  • #9   13. nov 2023 Hvis jeg så nu bestiller en 17,5 PHBG, og bruger std luftfilterkasse med polini air ark og yasuni r eller 9k. Ville det så køre optimalt? Og hvilke dyser skal jeg købe? smiley

  • #10   13. nov 2023 Ja og dellorto kører med 5 mm dyser

  • #11   13. nov 2023 Hvilket dysesæt burde jeg købe? Ved ikke lige hvilket. Kan stage6 88-110 virke?

  • #12   13. nov 2023 Tja måske. Man ved det aldrig. Bare det hedder 5mm

  • #13   13. nov 2023 Hvis det var til hiper ville det være for stort med 88-110. Har aldrig selv haft pgo. Men hvis du ka få et 78-100 ville jeg gøre det.
    Men jeg ved ikke hvor store dyser pgo ska ha. Ville først selv finde nogen med samme opsætning og se hva de har af dyse, så købe dysesæt en 10 numre større og gå ned fra den største.
    Har svært ved at forestille mig en hot kører med dyse 100 i dellorto 17,5 med yasuni r på sport 70cc. Men som sagt har aldrig haft en pgo motor selv


  • #14   13. nov 2023 Da jeg havde en 17,5mm kabo på min scooter brugte jeg en 85 dyse men igen det er ikke pgo og der gik den fint. Men som L skriver prøv at søge rundt herind syntes tit det er det folk skriver en del om hvad skal man bruge vis jeg ser noget skal jeg nok lige skrive det

  • #15   13. nov 2023 Tak for hjælpen smiley Jeg bestiller 17,5 og yasuni R, Så må vi vel se se hvad der sker smiley

  • #16   14. nov 2023 min hot med dr gg og 19mm køre med en 86 dysse

  • #17   14. nov 2023 du kan også køre med 30 mm det handler bare om indstilling vi snakker om overkill

Kommentér på:
Hvilke dyser skal jeg have?

Annonce