{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
171 visninger | Oprettet:

Pillet tragt {{forumTopicSubject}}

Hej sg
Jeg har en skrot 50 med gg og pillet tragt, og jeg synes den sluger en DEL benzin.
Jeg købte den hvor tragten var pillet, så hvor stor en forskel ville det gøre hvis jeg sat den tilbage i?
Altså i forhold til både optræk og hvor langt den kører på literen.
Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pillet tragt
  • #1   22. okt 2023 Jeg har sjældent hørt om en pgo der ikke slugte benzin som et hul i jorden.
    De kører ekstremt kort på literen. Fuldt afdroslet i vario kører de som regel ikke engang 15km/l

    Med begrænset vario kører de sjældent over 10 km/l.

    Den dårlige vario og måske karburatoren og så øvrige indretning af motoren gør at de ikke er ret effektive i benzinforbrug. Tværtimod


  • #3   22. okt 2023 Jo hurtigere du køre jo mere benzin vil den jo bruge

  • #4   22. okt 2023 #1
    Har også overvejet at smække multivar og 19mm karbu på ville det kunne gøre en forskel? smiley


  • #6   22. okt 2023 #5
    Hvad så med multivar?


  • #8   22. okt 2023 # 7 men vis man ikke må købe en vario eller kobling eller kaburator eller 50cc sport eller en udstødning som det første så er der jo kun 70cc tilbage og det er jo ikke altid muligt for alle

  • #10   22. okt 2023 Eneste holdbare løsning for bedre benzinøkonomi er at indkassere de penge skrotten er værd og købe en rigtig maskine, istedet for det kvart morini kvart minarelli halv pgo motorværk der er smidt sammen af en kommunist for 30 år siden.
    Køber man f.eks. en japansk eller italiensk eller fransk scooter som er udkommet efter 2003, så får man automatisk bedre benzinøkonomi.
    Og optræk og topfart. Og holdbarhed. Og komfort og lygter og bremser.

    Vil tro min zip med 80cc kører Over dobbelt så langt på literen som din skrot. 28-29 km/l
    Og alt er standard udover cylinderen.
    Min yamaha slider kørte ca 19 km/l med 70cc sport på og gg. Mere endnu som standard.
    Min gilera dna kørte nok 25 km/l som afdroslet i ren bykørsel.
    Min honda crm kørte knap 40 km/l.

    Har sjældent hørt om en skrot der kørte bare 15 km/l. Uanset opsætning.

    Så vil mene at bruge penge på vario på en knallert der sluger benzin som et hul i jorden, fordi man ikke har råd til benzinen, er som at tisse på sig selv for at blive tør smiley

    Hellere komme ind i varmen og smide det våde tøj udenfor til de andre frossenpinde der står derude i regnen og prøver at tørre.


  • #11   22. okt 2023 Lægger du pengene til vario og karbu i en bunke.
    Og sælger skrotten og lægger pengene oveni den bunke.
    Så har du mere end nok til sådan noget her https://www.guloggratis.dk/annonce/ae1d600e-ddd9-4ddf-967a-6c252b8898d8


Kommentér på:
Pillet tragt

Annonce