{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
308 visninger | Oprettet:

Knallert vil ikke starte {{forumTopicSubject}}

Hej sg,
Jeg har for nyligt sat 70 cc, 21 mm karbu og powerfilter på min knallert, og fik den startet med en 105 dyse i, hvor den gik fint i tomgang med lidt hjælp på gassen og gav fint gas, den tog bare ikke særlig meget fat selvom jeg gav gas og den kom lidt op i omdrejninger, hvilket den også havde svært ved, jeg læste en guide på indstilling af karbu og satte som der stod jeg skulle, en dyse jeg vidste var for stor i til at starte med, jeg må have samlet karbu forkert eller noget, for da jeg startede den efter, gav den helt automatisk fuld gas og døde igen 1 sekund efter gaskablet og nålen sad fint så det var ikke det der skyldte uheldet, siden da har jeg ikke kunne starte den, den får gnist, benzin, olie og luft, cylinderkittet ser fint ud, der er kompression og den skulle ikke gerne trække falsk luft, jeg ved i hvert fald ikke hvor, så skrev endelig hvor jeg ellers skal tjekke ud over luftfilteret, jeg har naivt prøvet med nogle forskellige dyser men der er ikke det mindste tegn på liv i den længere, hvad kan der være sket med den??
Tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knallert vil ikke starte
  • #2   29. sep 2023 Det lyder på mig som om den er blevet utæt.
    Når den blir startet op første gang og hele molevitten vibrerer, så ska tingene tit efterspændes. Hvis ikke det er lavet af en halvautist med momentnøgle


  • #3   29. sep 2023 L, det har jeg skam prøvet, hvis jeg strammer cylle mere nu ryger der sku en pinbolt eller to, jeg har utallige gange haft alle nye dele af i forsøg på at løse problemet og spændet det godt til igen efter

  • #4   29. sep 2023 I øvrigt er tændrøret MEGET vådt og næsten helt sort hver gang jeg tager det ud, meget mørkebrunt i hvert fald, jeg har puttet ekstra olie i tanken da det et helt nyt cylinderkit på, det er vel ikke et problem?

  • #5   29. sep 2023 Jeg tænkte den ku være utæt ved studs membran deromkring. Der er vel monteret ny studs til den 21mm.

    Men er tændrøret helt sort og vådt tyder det mere på at svømmeren måske står forkert og den drukner i benzin.

    Jeg plejer at være helt autist når jeg samler tingene, så har sjældent haft uforklarlige problemer da fejlen som regel ligger i en af de få dele jeg ikke er 100% sikker på jeg har 200% styr på. Så det har været ret nem udelukkelsesmetode.

    Måske nogen andre har stået i en situation med lignende symptomer og har en mere kvalificeret ide om hva det ka være end jeg har


  • #6   29. sep 2023 Problemet er fundet, og det er lidt pinligt, jeg havde slet ikke tænkt over at den kunne få for meget olie, så ud over olieblanderen jeg har på, fyrede jeg ca. 2,5% olie i tanken for at være lidt god ved den nye cylle, så den har fået alt alt alt for meget olie og har derfor slet ikke kunnet starte længere, smarte mig troede simpelthen at alt olie i overskud bare røg ud af udstødningen som os

Kommentér på:
Knallert vil ikke starte

Annonce