{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
78 visninger | Oprettet:

Puch maxi, kork i/og hakket stempel? {{forumTopicSubject}}

Hej alle, jeg har pt et 38mm cylinder på min maxi, (stadig med standard udstødning og topstykke på)

har læst at man kan komme kork i eller på stempel? har ingen idé om hvad der menes med det, snakker vi om en kork/vin prop og/eller hvordan skal denne monteren i stempelet?

også har tænkt på at hakke stempelet, er dette nemt? formoder at stempelt er lavet af aluminium? og den skal hakkes i toppen, i men ikke så meget at det giver hul ned til krumtap når stempel er i top? og snakker vi måne formed eller firkantet? er det nemt at hakke stempel? og hvordan er det lige at et hakket stempel giver mere effekt? er det for at skabe mere plads og dermed mindre kompression når stempel er i bund, eller sågar bare for at gøre stempelet lettere?

Kommentarer på:  Puch maxi, kork i/og hakket stempel?
  • #1   18. sep kork blev lagt op i stempels top på indersiden så over krydspinden for at fylde motorhuset ud for at den flower håre men bare lad være det virker ikke nok sys jeg og kork går i opløsning og bliver antændt af varmen

hakke stempel kan du gøre korrekt eller nemt

korrekt køre stempel i top tag indsugning af tegn med en tush hvad du ser af stempel tag stempel ud og skær det væk med en vinkelsliber

nemme måde køre stempel i top af med indsugning tag en flad skrue trækker ned i hullet giv den et dask med en hammer sammen og kør behøver jeg at sige at det ikke holder længe

• #2   18. sep #1 så kork er nogo tak,

Hvis jeg hakker stempelet i toppen, så skal der ikke være direkte hul ned i indsugningen til cylinder når stempelet er kørt i top? altså stempelet skal stadig blokere indsugnings hullet 100% når det er hakket og kørt i top (helt fremaf mod topstykke)

Siger du at den motorren ikke holder særligt længe hvis den er hakket? har sku ingen intention om at bruge hammer og majsel/skrugetrækker, du lavede en joke der ikke?

• #3   18. sep motor holder ikke til den hurtige model men hakker du den på der korrekt måde holder den fint

• #4   18. sep #3 takker, men altså der må ikke hakkes så meget at der er huld ned gemmen indsugningen til krumtap's stangen når man kikker igemmen indsugningshullet når stempel er i top?

• #5   18. sep Jo det er slet ikke så svært jeg prøver at forklare igen

studsen af

stempel i top

tegn med en tush på stemplet hvor du kan se når stemplet er i top

tag stempel af skære det væk med en vinkelsliber

og det er det

• #6   18. sep perfekt takker, jeg prøver mig frem her om lidt smiley

• #7   18. sep Det her er når stempelet er helt i top, der er godtnok ikke meget der skal files for at der bliver helt åben, ville det overhovedet give noget? Eller er det lige så meget for at gøre stempelet lettere?

profilbillede
  • #8   18. sep nej så du køre med monza stempel mener jeg det er ellers er det omvendt

Jo det giver lidt bare tag det af

• #9   18. sep #8 takker, tog cirka 3mm af i dybden og 5mm i breden, det er et rundt hak jeg har lavet (halv måne formet) syntes ikke rigitigt det gav noget, kan være jeg skal tage mere af?

• #10   18. sep nej du skal ikke tage mere af nu skal den så indstilles igen fordi du har ændret indsugning og det giver ikke meget når det er så lidt

• #11   18. sep så jeg skal smide en endnu støre dyse på end den har nu? btw så har jeg en 38mm cylinder på uden plumpen og mener der er en 72mm eller 74mm, ellers så er det en 62mm eller 64mm, dyse på allerede den har en 15mm rund bing karburator på

hvad mener du med "indstille"? snakker vi bare omdyse her?

Kommentér på:
Puch maxi, kork i/og hakket stempel?

Annonce