{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
243 visninger | Oprettet:

vil ikke tage gas? {{forumTopicSubject}}

dav sg

Jeg har for nyligt sat en Malossi sport 70cc på min pgo black magic.
Jeg har også sat en 17,5 kabu på med 90'er dyse i.
Der er std luftfilter med begrænsningen taget ud og et andet filter.
Så er der en std ubegrænset udstødning på.
Jeg fik den startet i 2, huk skide godt og det spillede lige indtil jeg ville give den en lille smule gas. Så gik den ud, lige meget hvor lidt gas jeg gav den døde den bare. Kan det skyldes at knallerten har stået ude i nogle dage uden at have kørt? skal jeg bare rense kaburator eller hvad tænker i?

tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vil ikke tage gas?
  • #1   18. aug 2023 Hvad farve har din tændrør?

  • #2   18. aug 2023 Hvad farve har din tændrør?

  • #3   18. aug 2023 lidt lysebrun af hvad jeg husker. Jeg har et helt nyt tændrør til at ligge som jeg kan prøve


  • #4   18. aug 2023 Det jo selvfølige farven på tændrøret efter den nye cyllinder jeg snakker om

  • #5   18. aug 2023 cylinderen har fået samme tændør som der sad på det tidligere cylinder (de bruger samme glødetal). Cylinderen har ikke været ude og køre endnu. Da jeg ikke kan give gas og at den kun kan stå i tomgang

  • #6   18. aug 2023 Så skal du bare dyse en masse op. Start med 10 nummer og se om den kører bedre

  • #7   18. aug 2023 ok super, mange tak


  • #8   18. aug 2023 men da jeg havde dr racing på og samme opsætning ellers brugte den under 90 i dyse og der kørte den fint. kan der virkelig være så stor forskel når resten er det samme?

  • #9   18. aug 2023 Tjaa teknisk set burde det ikke være så meget højere, men når den ikke tager gas så plejer det og betyde for lille dyse. Det kunne også være den er blevet utæt

  • #10   18. aug 2023 ok:) super mange tak


  • #11   19. aug 2023 Skift dit tændrør til en 100% helt ny rør …
    Så tager du lige dit kaburator af og tjækker at svømmer osv ikke er hoppet af stiften i bundkaret .
    Så sætter du en 98 dyse i , jeg ved at Malossi sport med standart udbegrænset udstødning tit er glad for Dyser mellem 90-102 det kan selvfølgelig godt være Højer i dysen men det er ikke så tit det opleves med Standart udstødning og begrænsningerne fjernet.
    Grunden til det skal være 100% ny tændrør er fordi , selv om det lige er skiftet så kan det sagtens gå i stykker ved første opstart med nyt cylinderkitt og det resulterntit i at folk ikke kan give gas osv og det forbinder de så med alt andet end tændrøret fordi den lige netop er skiftet. Så derfor sæt en helt nyt tændrør i og husk at det skal være kortgevind og i denne tid må det gerne være en 9rør altså NGK BR9HS tændrør.


  • #12   19. aug 2023 ok mange tak, jeg har haft kigget kaburatoren igennem, og den fungerede fint. Den fik så også et nyt tændør og fik en 106 i dyse i, det kørte den merkant meget bedre af. Jeg har multivariator med 7g ruller og ellers er alt andet std i variatoren. Jeg overvejer at købe en 9k og sætte på da jeg syntes den jeg har på nu er for lille. Kræver det ikke bare endnu lættere ruller da den udstødning er mere omdrejningvillig? og så skal jeg selfølgelig også dyse om

  • #13   19. aug 2023 Jo stpr set. Men i dstil karbuen ordenligt før du kører mere

  • #14   19. aug 2023 ok, den får højere dyse i så;) mange tak

  • #15   19. aug 2023 Det er ikke sikkert den skal være større. Aflæs tændrøret og indstil

  • #16   19. aug 2023 ok, men når jeg står stille altså bare i tomgang og hurtigt giver den fuld gas, er der et dødt punkt inden den tager gas, betyder det ikke større dyse?

  • #17   19. aug 2023 Bare at sige dødt punkt fortæller mig ikke så meget. Igen, aflæs tændrør og indstil

  • #18   19. aug 2023 Kanon nok .. Ja okey 106 var lidt mere end jeg forslog , men fedt den køre bedre nu ..
    ja en 9k ville du få gavn af ….
    Har du shimmet din Vario osv … Du kan evt sætte nogen stramme trimfjeder i koblingen, jeg ville tro Stage6 trimsæt til std kobling ville hjælpe dig meget også hvis har den Gule fjeder der kommer med til Malossi multivar og sætter i , også prøve med 4.5gr - 5gr Ruller
    Så begynder du mærke optrækket meget bedre … og hvis ikke du har den gule tryk fjeder længer , så sætter du en Stage6 medium trykfjeder i .


  • #19   19. aug 2023 #18 stage 6 medium tryk er ALT for stram. Jeg havde både en malossi gul og en stage 6 medium jeg kunne bruge på min hot, men std virkede bedst. De andre var bare for hårde. Kørte med malossi sport, 19mm og polini knæk

  • #20   20. aug 2023 #19 .. pointen med netop medium trykfjederen fra Stage6 , er at den efter min mening mister styrken en lille smule efter meget kort tid , og så forbliver den faktisk på den styrke i lang tid. Og jeg mener det samme om Soft og Hard også ,
    Og tænkte jeg at en Soft ville måske blive for slap efter en kort periode . Men dog indrømmer jeg så her at det er stage6 fjederne til Aerox osv , altså lang Minarelli , hvis du sammenligner stage6 trykfjederne til lang Minarelli og stage6 trykfjederne til PGO så er dem til Lang Minarelli en lille smule længer og smaller i omkreds , men skal ikke kunne sige om det derfor ….
    Men så ved du det Vlad.S .. så jeg giver dig ret i medium er lidt hård i styrken , men som regl aftager styrken en smule efter kort tid ,det lidt som om den skal tilpasses lidt ved hjælp af god køretur på 20-30min også skal scooteren bare slukkes og blive helt kold igen , og efter det så plejer jeg opleve styrken tilpasser sig

    Jeg har faktisk lige lavet en Hot50 igår med noget af de helt samme dele som emnets ejer har det var sådan et setup her
    Dr Racing evo 70cc sport
    Nye lejer i krumtap og simmerringe - pakning - nye motorbolte .
    Polini Cp 21mm Kaburator med en 108 dyse og et nr mindre Tomgamgs dyse.
    Polini Team 4 sports udstødning.
    Carbon plader i membranen.
    Malossi Multivar med 4.5gr Ruller & shimmet selvfølgelig.
    Malossi blæsehjul.
    Polini kileRem , ( mistænker lidt den passer til anden model Scooter) Men virker kanon.
    Standart kobling
    Stage6 Trimkit , brugte de strammeste fra pakken af.
    Malossi trykfjeder den Gule.
    Malossi ubrænset CDI.


  • #21   20. aug 2023 Skidegodt drenge, tusind tak for de gode indslag og undskyld jeg ikke har haft set og svaret på dem!! Jeg har den gule malossi trykfjeder liggende, og 9k er også bestilt. Så skal jeg bare lige have nogen lettere ruller, som jeg går ud fra er mellem 4-5 gram som du skrev:) og hvad vil trimfjedre sættet hjælpe med?
    Derudover har jeg pt sat en std pgo black magic rem i da jeg ikke kunne få malossi kevlar remmen til at gå helt ud på variatoren, den manglede en god 0,5 cm. Så nu prøver jeg std rem og ser om det hjælper en smule på det.
    Angående shimming af vario, det har jeg hverken prøvet og har slet ikke styr på hvordan jeg kaster mig ud i det.
    Sidste spørgsmål, når jeg får 9k på hvilken dyse skal jeg så starte med at smide i? Har alt fra 80-120


  • #22   20. aug 2023 Og skal jeg sætte soft, medium eller hard trim fra stage6 i den std kobling?
    Og sidste spørgsmål, jeg er nu selv ret glad for at køre baghjul, og er derfor også intereseret i et pænt frisk optræk og er villig til at ofre nogle km/t hvis det forbedre mit optræk. Og hvis man kan finde et mellempunkt så den har begge ville det også være perfekt


  • #23   20. aug 2023 Jeg brugte medium trim i min kobling, så jeg ville sige soft-medium

  • #24   20. aug 2023 Ok. Og ellers må jeg jo prøve mig frem det tager jo ikke al verdens tid at skifte

  • #25   20. aug 2023 Det kan godt være lidt svært og skifte. Jeg skulle bruge 2 mennesker og en times tid bare på at skifte trim

  • #26   20. aug 2023 Trimfjederne er til din kobling så der skal flere RPM til før den griber fast i din koblings klokke så baghjulet kørte rundt … det er 3 sæt i det Stage6 og du kan starte med de strameste af dem “ Rød/Sort “ og hvis du syndes det er for voldsom så skifter du bare dem nogen der knap så stramme ..
    i min lille Sorte bog hvor jeg har skrevet tunings setup op fra mange Hot motor gennem mange år der kan jeg se de fleste med samme cylinder- vario - trykfjeder - std kobling
    Der er det de strammeste stage6 koblings fjeder der brugt på den std kobling med gul trykfjeder og så har jeg skrevet at det er 3 slags rullevægte - 4gr - 4.5gr - 5gr
    Og det ente for det mest med at 4.5gr blev brugt men det Best du du lige har 3 sæt at vælge i mellem så du sikker på du for det som du gerne vil have.

    Altså disse dele her

    Stage6 trimfjeder til standard kobling “ start med de strameste - Rød/sort “
    Malossi Gule trykfjeder.
    Doopler Ruller : 4gr - 4.5gr - 5gr.

    Grunden til jeg altid bruger doopler ruller er fordi det er dem som kommer tætteste på
    Den vægt de opgivet til ….

    Bruger du Malossi evt så kan du godt komme ud for meget tit at en rulle fra dem
    Som skulle være 3.5gr at den faktisk er 3.6-7gr istedetfor og eller vægten på alle 6 ruller på 3.5gr er 21,67 gr og de burde kun være 21gr sammenlagt . Fordi de lidt over er okey Mem ikke så meget efter min mening .. alle Malossi sæt jeg har er på ingen måde tæt på den samlede vægt som de opgivet til …… og jeg har stortset alle Sæt som ville bruges til
    70cc setup .. og jeg kan se at sådan er det også med andre mærker som Polini
    Stage6 Rullerne har jeg kun et sæt af og den passer meget godt med vægten … og doppler passer også, og det er derfor jeg anbefaler dem.



  • #27   20. aug 2023 Som Vlad skriver det kan tage tid fordi koblingen er svær at holde fast i , men det har jeg heldigvis en løsning på hvis du er ene mand til skiftning ..
    du skal bare finde en stor fin træplade som du spænde koblingen fast med bakkerne op mod dig selvfølgelig og spænder du dem fast med 3 træ skruer så kan du nemlig stå/ sætte på pladen mens koblingen er spændt fast så kan du uden bøvl skifte trimfjederne ,
    Du kan også bruge en lange 4x4 træ bjælke at spænde den på også du står på den
    Jeg anbefaler ikke en skruestik som de fleste gør , og det har jeg også selv gjort engang , men de ødelægger desvære belægningen på den måde at de mister grebet i kanterne på det sted de limet fast på…


  • #28   20. aug 2023 Jeg endte med at holde den ned med føderne mens jeg hover i trimfjeder med et snørbånd. Så havde jeg en ved siden af som hjalp fjedrene af og på med en tang og skruetrækker

  • #29   20. aug 2023 Jeg har ikke den problem fordi jeg bruger Stage6 Racing Torque Control MKll kobling
    Det er satme en fin kobling , og jeg behøver heller ikke at skulle skulle fjerne alle 3 trimfjeder , jeg kan bare nøjes med at løsne dem så de ikke er i brugbar position i den periode hvor vinteren står for vores døre. Hvad angår trykfjeder så syndes jeg ikke rigtig det kan mærkes at den sætter i en enkelt vinter over også bliver brugt lidt igen i køreperioderne.


Kommentér på:
vil ikke tage gas?

Annonce