{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
178 visninger | Oprettet:

80cc malossi? {{forumTopicSubject}}

Hej derude
Vil gerne købe det her Malossi cylinder samt Malossi knastaksel til min zip 4t 2009, men har lidt spørgsmål, ø49mm? Kan det passe det er 80cc? Passer det på en 2 ventilers zip fra 2009? Og kan standard krumtap og lejer holde til det?

Og noget helt andet, kommer det til at kører godt med min stage6 26mm karbu og en ubegrænset cdi smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  80cc malossi?
  • #1   8. aug 2023 Den største begrænsning på en 4 takt, om det er scooter, bil motorcykel eller anden 4takt, er selve topstykket. Så hvis der findes et topstykke som passer til det kit skal du helt sikkert have det med. En motor er en luftpumpe, og på en 4 takt går alt flow igennem topstykke, så et optimeret topstykke gør virkelig en verden til forskel......Bare som eksempel så til min suzuki intruder 600 (MC) så findes der et upgrade sæt topstykker som hæver effekt fra 45hk til 60hk, kun ved at skifte topstykker og justere karburatorerne ind. Så bare et bedre flow giver 15hk ekstra i dette tilfælde. Selvfølgelig er effekt mindre på en 80ccm, men det viser hvor meget flowet i topstykke betyder...

  • #2   8. aug 2023 #1
    Hmm jeg tror ik man kan få et topstykke dertil, men man kan få en knastaksel til, og den styrer jo hvornår ventiler åbner osv. så tænker ihvertfald knastakslen er vigtigt


  • #3   8. aug 2023 Kører selv med top performance 80cc på min zip og ku godt tænke mig knastaksel smiley
    Ved man ka få topstykker i udlandet. I dk er udvalget ret småt.
    Tjek f.eks. scooter-attack.com og twostroke.se


  • #4   8. aug 2023 #3
    Hvordan kører det i forhold til en 70cc 2 takt? Er lidt nysgerig nemlig, er der ikke ret meget bundtræk i det?


  • #5   8. aug 2023 Super lækkert træk ved lave og middel omdrejninger.

    Har haft 4,5 grams ruller i for at få den op i peak power når man gir fuld gas, men forskellen er meget lille i en 4t i forhold til at ha lidt tungere ruller i.
    Er helt oppe i 5,5 grams nu for at få fuld topfart (75 på speedo) og kunne køre med dejligt lave omdrejninger og stadig gi den halv gas.
    Med de helt lette ruller i ville den ligesom ikke rigtig accelerere med under halv gas, og larmede en del. Det var dog super lækkert at ku gi den fuld hammer når man ville og det lød super godt smiley
    Den lyder dog stadig så folk drejer nakken af led når man kommer kørende fordi de ikke er vant til at høre en 4t scooter tage så mange omdrejninger. Det lyder rimelig godt smiley

    Men det er klart bedst til bykørsel og sådan. Lidt ligesom en el motorcykel.
    Den mangler noget topfart og noget mere topeffekt.
    Men som halvsporty hverdags røvskubber til at jerne rund i kbh og storkbh og køre på tanken og hive den lidt på baghjul med lav fart og køre nogen skarpe sving på cykelstierne eller en gokartbane er den super lækker.

    Ska ha min 2takter op at køre igen fordi jeg savner den til de længere ture og til at køre rigtig stærkt uden at tænke over larmen. Og nogen gange for larmen og lugtens skyld fra en 2t smiley

    Har også haft 125cc 4takt scootere og de kører super lækkert også.
    Det er ikke så hæsblæsende som en 2t 70cc der kører ca ligeså hurtigt og yder lidt mindre.
    Men det er virkelig komfortabelt og nemt og man ka få 70% af poweren ved halv omdrejningstal af peak power.
    Det savner jeg tit når jeg kører 2t, at ha noget power i lave og mellem omdrejningstal. Det har man med 80cc 4takt, så det jeg foretrækker afhænger af om jeg er ude for at køre for sjov, eller om jeg bare er ude at køre og ville ønske jeg ku ha det sjovt uden at sku op i 8000+ omdrejninger.

    Der er flere gode grunde til at 4t var mest populært på maxi scootere også førhen da man godt måtte lave 2t maxi scootere.
    4t er super lækkert. 2t er super sjovt


  • #7   8. aug 2023 Som langturs cruiser er en 4 takt perfekt.....Til leg skal man have en 2 takt.....Ihvertfald i knallert/scooter verdenen....

Kommentér på:
80cc malossi?

Annonce