{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
278 visninger | Oprettet:

Hurtigere? {{forumTopicSubject}}

Hej SG jeg har en stalker og den render de 70-75km/t er der en måde jeg kan få den til at rende bare de 80 km/t uden at skulle skifte det helt store? Opsætningen lyder på:
70cc Polini sport
21mm Dellorto kabu
Malossi Multivar
Athena Racing Krumtap
og GG udstødning


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hurtigere?
  • #1   28. maj 2023 Ordentlig indstilling og den rigige rem så sku den gerne køre de 90 på speedo

  • #2   28. maj 2023 lær at tune de køre 80 bare med en anden udstødning

    start med dyssen passer den

    kommer rem helt ud på vario

    spark den lorte gg af h til


  • #3   28. maj 2023 Den er indstillet rigtigt med det jeg har lige nu dysen passer ja og har ikke tjekket om den køre helt ud men hvilken udstødning kan du anbefale hvis det ikke skulle være en knæk men efter skift af udstødning skal man vel ikke dysen om vel? Det kun luftskrue osv ik?

  • #4   28. maj 2023 Hvis den er "indstillet ordentligt" så er der noget i stykker på den eller du har en helt forkert rem i siden den kører så langsomt.

    Du spørger om man behøver skifte dyse ved skift til knæk hahaha ok så den er indstillet ordentligt og jeg er venezuelas præsident haha.

    Vil skyde på der er 20% sandsynlighed for noget er defekt eller remmen er forkert, men 100% sandsynlighed for den er indstillet forkert både på ruller og dyse smiley
    Ingen tvivl. Den kan kun være helt gal med det du har skrevet indtil videre smiley


  • #5   28. maj 2023 jeg har sagt det før og siger det igen jeg bliver træt


  • #6   28. maj 2023 Altså dysen er den rigtige er jeg ret sikker på, men det sgu min fejl at jeg skrev at den var indstillet korrekt fordi jeg tænkte ikke så meget over at der alligevel var en del som skal indstilles hvis den bliver kaldt "indstillet korrekt" men igen hvilken udstødning anbefaler i hvis ikke det skulle være knæk? Og hvis det så skulle være knæk hvilken en så?

  • #9   28. maj 2023 ja det bør den

  • #14   28. maj 2023 jeg tror du skal i seng den er over kl 19

  • #15   28. maj 2023 #11 Jeg har jo ikke sagt at jeg er klog inde for det her og der må jeg da sige at det er jeg bestemt ikke i forhold til alle mulige andre folk. Men det med min dyse hvor jeg skriver at jeg er ret sikker på at det er den rigtige det kan jo godt være jeg tager fejl og at det så er den forkerte men det skal jeg jo så finde ud af.

  • #16   28. maj 2023 #14 Mig?

  • #17   29. maj 2023 nej henrik han kan ikke klare at være så sent oppe

  • #18   29. maj 2023 Den skal køre over 80 kmt med de dele der er på.
    Nærmere 90 end 60 i hvert fald.

    Du behøver ikke skite udstødning, forskellen på gg og de andre lovlig lignende er ~ = ingenting og i nogen tilfælde faktisk værre.
    Snakker af erfaring med test af flere std lignende udstødninger på rullefelt med effektkurve.
    Den sito plus der ligner gg ska du ihvertfald undgå.
    Den med expansionskammer er en anelse bedre men kun lidt.

    Start med at følge tændrørsguiden og karburator guiden og find ud af hvordan du indstiller rullevægt.
    Jeg kan godt skrive det men det kræver du skriver du er ude af stand til at bruge google eller søge i forum for ellers er det firehundrededobbelt arbejde for mig smiley

    Link til karbburator guide.
    https://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/guider/14376-saadan_indstiller_du_din_karburator_

    resten burde du ku finde selv smiley
    al begyndelse er svær.

    Hellere stille de dumme spørgmsål i starten og få det overstået, end blive ved at gå rundt og ikke rigtig ha fået overstået de basale dumdum begynder fejl smiley


  • #19   29. maj 2023 #18 Tak for det
    jeg vil kigge på den der karbu guide med det samme smiley


  • #20   29. maj 2023 L du har helt rat men du glemmer en lille ting som jeg også selv har glemt den 17.5 mm karburator som hiper motor er født med er begrænset i strålerør mener jeg det er så man ikke kan sætte meget større dysse I
    det skal man lige være lidt ops på

    og den silo har jeg kørt 110 med så det er en ganske fin udstødning sys jeg hvor gg er bedre ind original ja men de er lavet i så tyndt jern at de ikke holder ret længe hvis man ikke vasker den og giver den ny maling men det er jo en smags sag men i er igen helt enige i der er noget galt men hans scooter og den burde køre næsten 100 men når han siger den er indstillet korrekt og hvad han skal skifte så siger jeg jo hvad hans flaskehals er


  • #21   29. maj 2023 Okay så for at få det hele på det rene så skal jeg kigge på dysen og tjekke om min rem køre helt ud og skulle jeg så også kigge på en anden udstødning eller var det ikke nødvendigt

  • #22   29. maj 2023 det der er med det her er jo at vi kun ved hvad du skriver når du skriver den er indstillet som den skal forventer vi jo at den er indstillet som den skal så er den det eller ej

    hvis ja så ja du skal se efter en anden udstødning

    hvis nej eller bare ca den køre jo fint så nej

    så jeg sys til at starte med skal du tjekke din indstilling dysse først så vario / kobling


  • #23   29. maj 2023 Okay tak for det men er det meget af ens topfart der bliver taget af hvis man vejer lidt mere end andre?

  • #24   29. maj 2023 ja der er selføllige forsket på 5 10 kmt fra en mand på 120 kg og en knægt på 60 kg og der skal meget mere til at komme over 100 pga vind

  • #25   29. maj 2023 Det er da en fin farve og dyse der sidder i lige nu hvis ens tændrør skulle være ca farven Cocio brun

    profilbillede
  • #26   29. maj 2023 Super så er spørgsmålet om den kører vario helt ud på remmen og om den gør det for tidligt så din motor kører emd super lave omdrejninger ved de 50-60 og det er derfor den ikke vil køre hurtigere.

    Tusch testen. Har du lavet den?


  • #27   29. maj 2023 Nej ikke endnu men det er vel den hvor jeg tegner fra center og ud og ser hvor meget af tuschen der er tilbage. Men hvor langt skal jeg køre med det og jeg SKAL køre med bundhak ik?

  • #28   29. maj 2023 Bare en enkelt tur fra 0-topfart og så er det fint,
    uanset hvor meget gas du giver. Bare den kommer helt ud i topfart

    Det er bare for at se om den kommer helt ud på varioen eller kun halvvejs f.eks., for så ved man rullerne er for lette eller remmen er for kort eller noget tredje/fjerde galt der ka gøre det.

    Knallerten har bedst mulig optræk og topfart samtidig, med de rigtige ruller i.
    For tunge så kører den med for lave omdrejnininger, for lette så kører den med for mange omdrejninger og udnytter ikke vario fuldt ud


  • #29   29. maj 2023 Okay jeg for det testet i morgen men så det du siger er at lad os sige der skal nogle andre ruller i så bliver optrækket bedre og topfarten højere? fordi lige nu ryger den på hjul med mig på og jeg vejer omkring de 105kg

  • #30   29. maj 2023 Måske ska de være tungere eller lettere. Det ku være forklaringen. Den burde køre mindst 80 uanset om du vejede 120 så noget er galt

  • #31   30. maj 2023 Jeg ved så ik hvad fanden der sker med den lige nu men jeg skal køre i skole idag til morgen og da jeg så køre hakkede den lige pludselig og kørte sådan 50km/t Max og så begynder jeg at høre sådan en kliklyd nede fra motoren af jeg stopper så op og kigger det er tændrørshætten der sidder løs jeg sætter den på og triller igen men med det samme gør den det igen og dør og jeg prøver at starte den med kan ikke og der er heldigvis stadig kompression men hvad kan der nu være galt? smiley

  • #32   30. maj 2023 Død tændrørshætte. Den ska ikke gå løs af sig selv.
    Måske den er blevet voldet skævt på engang, og er klar til småt metal containeren nu.


  • #33   30. maj 2023 Hvilke tegn er der hvis den er død tændrørshætten (måske spurgte jeg dumt der) men er gummiet bare pisse skævt osv fx? eller er man bare ikke i tvivl hvis tændrørshætten er død?

  • #34   30. maj 2023 Den sidder ikke ordentlig fast og tændrøret gnister ikke når du skruer det ud, sætter hætten på og holder tændrøret mod stel og træder i kickstarter.
    Og det vil se ødelagt ud indeni sammenlignet med et nyt hvis du kigger billeder af nye indeni


  • #35   30. maj 2023 Ja okay men vi har renset karbu, skiftet luftfilter og bestilt en ny tændrørshætte jeg melder tilbage når det hele er samlet igen og den starter smiley

  • #36   31. maj 2023 Krydser fingre for gode nyheder så smiley

Kommentér på:
Hurtigere?

Annonce