{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
244 visninger | Oprettet:

bedre topfart {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har lige fået sat mit 50cc på igen da mit 70cc dsv gik. Af den grund har jeg også fået mit 12mm kabu på igen.. jeg har stadig stage 6 14/41 gearing, polini hi speed vario og malossi flyclutch gearing, yasuni z osv, men den render dsv kun omkring 50-55. Jeg synes det er lidt nederen da jeg troede jeg stadig godt kunne køre bare mindst 60 - Men det er som om at den tager godt ved lige når man starter den, også lige pludselig bliver den bare sløv. Nogle dage køre den sådan 45-50 og andre dage kan den godt køre 60. Så hvad er problemet og hvad skal jeg lige kigge på? Føler selv den er dyset godt ind. Der er 6g ruller i - tak på forhånd


Kommentarer på:  bedre topfart
  • #1   25. maj 2023 ruller skal som regel ændres når man ændrer noget i opsætningen. Cylinder udstødning trykjeder vario rem gearing osv.

    Såå få fundet ud af hvad rullevægt den kører bedst med.
    Den ska gerne holde samme omdrejningstal fra 10 kmt til ca 60 kmt før vario når topgear og den så stiger i omdrejninger op til topfarten.

    evt dobbeltjek du har de rigtige dele i og tingene sidder rigtigt (efterspænd)
    f.eks hvis det er en hot med en minarelli rem i så få en hot rem i så er der nemt 10 kmt.

    Men lyder som om du ikke har justeret ruller. det skal gøres


  • #2   25. maj 2023 Ja altså den har et pisse godt optræk fra 0-30, men når den rammer de 30 bliver den sløv og kommer langsomt op på de 50-60. Så er det tungere ruller der skal i?

  • #3   25. maj 2023 og det er en jog r

  • #4   25. maj 2023 nej det lettere ruller tænker jeg

    jo tungere ruller jo lavere omdrejninger tager motor
    jo lettere ruller jo højere omdrejninger tager motor


  • #5   26. maj 2023 men gør lettere ruller ik optrækket endnu bedre og efter optræk endnu sløvere?

  • #6   26. maj 2023 Den rigtige rullevægt giver bedst mulig optræk og topfart samtidig.

    For lette ruller giver for høje omdrejninger.
    For tunge ruller giver for lave omdrejninger


  • #8   8. jun 2023 yes har købt nogle lettere ruller, og så tænkte jeg på om der ikke sidder begrænsning i en helt original yamaha 50 cc cylinder? og hvis jeg evt fjerner dem hvor meget kommer det så til at give? hvis jeg også får den indstillet lidt også smiley

  • #9   8. jun 2023 Lovlig 30m cylle er med halveret udstødningsport og mindre skyllekanaler osv.
    Den er langsom den cylinder uanset hvor godt du indstiller den smiley men hvis skod indstillet så er den helt død selvfølgelig ligesom at andet smiley
    Men en 45km cylinder de er som en helt normal 50cc standard cylinder, der godt ka yde en smule.

    Foto vedhæftet af begrænset 30km yamaha cylinder


    profilbillede
  • Nicolai
    Nicolai Tilmeldt:
    jun 2023

    Følger: 10 Svar: 3
    #10   9. jun 2023 Hejsa.

    Ved nogen hvordan jeg for bedre topfart og bundtræk?

    Jeg har en piaggio vespa lx50 2t.

    Opsætning.

    Jeg vil helst ik skifte cylinderne

    Polini legal gg uds

    Polini speedcontrol vario

    støre dyse

    fjernede alle begrænsinger


Kommentér på:
bedre topfart

Annonce