658 visninger
|
Oprettet:
DØR VED HALV GAS!!! {{forumTopicSubject}}
Hej SG jeg har et lille problem med min knallert og problemet er at den begynder at dø når jeg giver halv gas og så når jeg giver fuld gas så går der lige lidt og så kører den godt igen hvad kan problemet være? og knallerten er en pgo black magic med original karburator
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.734
Har jeg ret?
jan 2022
Følgere: 63 Emner: 22 Svar: 78
er det Castrol Racing olie en dårlig slags olie? eller er der kun problemer når du køre på en std maskine?
aug 2022
Følger: 13 Følgere: 41 Emner: 20 Svar: 31
sep 2006
Jeg giver lige mig selv et klap på skulderen....!
Det er den værste lorteolie, der nogensinde er lavet til gadebrug.
Den brænder kun hvis motoren får max tæv og egner sig nok kun til banebrug på max presset motor.
Hvis du har fyldt det direkte i benzinen, så kør indtil at tanken er tom og fyld så noget andet olie i, næste gang du tanker.
Hvis du har fyldt din oliebeholder op med det lort, så se at få tømt den hurtigst muligt og få hældt noget andet på.
Din motor kører med Motul olie, ifølge importøren.
Jeg har en PGO Hot 50 fra 2017 holdende lige nu, som har kørt 2.000 km før vi købte den og nu står den på 5.000 km.
De sidste 3.000 km har den kørt på Low Smoke fra den lokale Cirkle K tankstation.
Den olie kørte jeg også på i starten af 00erne og den har altid virket helt fint til std scootere og sportsopsætninger.
Den er dog ret så dyr nu. 129 kr for en liter, men jeg kan garantere dig for at den vil virke på din scooter.
Når du har skiftet olien ud, så kører du cirka 50 km.
Herefter tager du tændrøret ud og renser det i benzin og med en stålbørste, så det bliver helt rent.
Det er en lorteolie.
Den er sikker hver gang, når et spørgsmål bliver stillet som det stilles her.
Dårlig træk og 4 takt, ved kvart eller halv gas og trækket kommer et par sekunder efter at man ændre på gashåndtaget.
Så har man Castrol Racing skod olie i sin motor.
Det folk oplever her, var præcis det jeg oplevede med olien fra Q8 tankstationerne i slut 90erne. Det brændte så dårligt, så min 100% originale Derbi Senda R fra 1996 ( 45 kmt ) til sidst ikke ville holde tomgang. Det var i 1998.
15 år senere oplevede jeg det samme med en Honda NSR 125, dog med Castrol olien.
Man kan skifte dyser i en uendelighed og hæve og sænke nålen og skrue alt man vil på blandingsskruen/luftskruen.
Problemet går først væk når man skifter olie.
sep 2017
Følger: 3 Følgere: 9 Emner: 9 Svar: 736
Men der står Castrol Power 1 Racing på den og den er fuldsyntetisk... Den har da virket fint de sidste 2 år efter renovering og gør stadig+ den er lovlig
sep 2006
Måske er du heldig. Måske står din olieblander lidt lavere i mængden.
Der er flere herinde som har haft problemer med Castrols olie.
Det skal lige siges st jeg kun kører på Castrol i nine VW biler.
Det virker bare.
sep 2017
Følger: 3 Følgere: 9 Emner: 9 Svar: 736
Bruger også Castrol i min Yamaha XJ600 MC.
DØR VED HALV GAS!!!