{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
398 visninger | Oprettet:

hvordan for jeg remmen helt ud i variatoren {{forumTopicSubject}}

davs igen nu har jeg fået min scooter til at køre 76kmt fordi jeg tog en anden cdi boks i, men remmen mangler stadig meget for at bruge hele variatoren. Jeg har ikke lige prøvet nogle andre ruller endnu da møtrikken er smadret men er det rullerne der gør at remmen går helt ud eller er det noget andet?
min opsætning er således:
70cc malossi sport
21 polini cp med 95 dyse
malossi multivare med 4,5 grams
orginal rem
malossi fly kobling
jasil ø10 racing krumtap
polini 14-41 gearing
og en yasuni r uden begrænsninger
skriv endelig vis i kan hjælpe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvordan for jeg remmen helt ud i variatoren
  • #1   6. apr 2023 Hvis det er en pgo så skal den ikke udnytte remskiverne helt.

Den rigtige rullevægt giver det bedst mulige optræk og topfart samtidig.

• #2   6. apr 2023 så ville jeg lige prøve at smække nogle 5,5 grams i når jeg har fået fikset møtrikken

• #3   6. apr 2023 Yes vil tro det passer bedre.
    6,5 grams passer til gg på std trykfjeder.
    Jo hårdere tryk jo tungere ska rullerne være.

Så de ska nok være lidt tungere de ruller

• #4   6. apr 2023 #3
    så prøver jeg det

• #5   7. apr 2023
    Jeg kender nogen små ider som virker rigtig godt det sidste af hele vario bliver brugt. Hvis du køre de her 70kmt ca med en Malossi multivar , så er det vel ca de 6-9mm som mangler at blive brugt af remmen … og det er dem de gerne vil have udnyttet også ….
    Men inden du skal igang med at slibe osv har du nogen sinde prøvet de her ruller fra
    Dr pullay … ved godt alle siger det noget pjat osv , men det er ikke helt rigtig , de lavet netop for at få selveste lågen i vario til at blive presset en smule længer ud så skålen for remmen til stige mere…

Så i første omgang skal du skal have den møtrik af krumtappen som er defekt, jeg er sikker på at selveste gevindet på krumtappen ikke fejler noget , møtrikker er som regl altid en smule mere bløder i det end krumtappen, med mindre du har skruet møtrikken på skæv med vilje osv , så skal gevindet nok rettes op på tappen igen … Mem fø møtrikken af tappen , for hvis du skal have mere fart så skal vario af og ekstra tunes en lille smule

• #6   7. apr 2023 #5
    davs jeg har fået møtrikken af nu og prøvet nogle 5,5 grams og jeg fik kørt lidt med det og den er hurtigere nu så det er bare fjong, men så kigget jeg lige og den går stadig ikke helt ud i variator den mangler stadig de der 8-9mm så det er lidt nederen, men jeg tror lige jeg beholder den som den er nu i lidt tid for den køre jo godt og det, men jeg skal nok lige skrive vis jeg køber de der ruller eller noget andet der har gjort den hurtigere tak for hjælpen

Kommentér på:
hvordan for jeg remmen helt ud i variatoren

Annonce