{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
350 visninger | Oprettet:

William B
William B
Tilmeldt:
2. mar 2023
Følgere: 29 Emner: 14 Svar: 78

Begrænser mit luftfilter min scooter? {{forumTopicSubject}}

Opsætning på joggen

70cc DR Racing

9k Udstødning

17,5mm Dellorto karburator (88 dyse)

Malossi Multivar (4g ruller)

Std Kobling (32kg tryk og hård stage6 trim)

14/41 stage6 sekundær gearing

Polini rem (Meget gammel, skifter snart til en ny)

Std luftfilter med rød malossi skum uden tragt

Alle begrænsninger pillet


Kender en som ogs kører jog og hans flyver på baghjul uden hjælp, han kører med 70cc sport, stage6 knæk, 17,5mm kabu og jeg kan ikk forstå hvorfor jeg ikke kan få samme optræk. Har prøvet med en masse forskellige ruller, trim og tryk, har endda smidt en forhøjer på.

Skal der mere luft til min motor? Nogle bud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begrænser mit luftfilter min scooter?
  • #1   29. mar 2023 Shim af vario?
    Har du husket dette?

    Dine trimfjedre virker i hvert fald til at være alt for hårde.
    Det er jo kun en støbejerns cylinder og en 9K potte.
    Mit bedste bud er at din kobling er brændt af og det tror jeg kommer af manglende shim af vario, som derfor har skulle file mere på koblingen, da den så er startet for højt på vario.
    Har din ven også 14/41 gearing på?


  • William B
    William B Tilmeldt:
    mar 2023

    Følgere: 29 Emner: 14 Svar: 78
    #2   29. mar 2023 Han har en ukendt gearing.

    Og nej jeg har ikke shimmet min vario, jeg vil gerne men syns det virker forvirrende og jeg har ingen RPM-tæller. Der sidder en lille skive helt bag variatoren, altså som det inderste på krumtaps akslen men ved ikke hvad denne gør. Den har altid siddet der så jeg lod den bare blive. Jeg vil meget gerne lære at shimme min vario op, er der en god og nem guide til det herinde?

    Jeg kan også smide et billede op af min kobling, jeg syntes den ser fin ud.


  • #3   29. mar 2023 Vil mene det er udstødningen der gør forskellen.

    9k yder vist mindre end en yasuni z. Og deb mindste stage6 udstødning jeg umiddelbart ka komme i tanke om er s6 pro replica.

    Har set luftfilter testet på en sonic med 17,5mm og det gav lige præcis minus en procent cirka. Kørte bedre med std filter.

    Men 9k er mjaa den yder 1,5 hk mere end en alt for lavtydende gg åå lossi sport
    https://youtu.be/9SzXIHseqJM

    Fra 6,5hk til 8,2...
    Og det er en gg jeg seriøst mistænker for at være defekt, da den yder helt nede i 7100 omdrejninger.
    Det er pænt lavt selv for en gg.

    Sætter du knæk på istedet for gg så har du nemt 9hk.
    Og så er der forskel på cylindre.
    Hvis han har s6 streetrace på så giver det fint mening det hele


  • William B
    William B Tilmeldt:
    mar 2023

    Følgere: 29 Emner: 14 Svar: 78
    #4   29. mar 2023 #3

    Tak for svar.

    Jeg vil mene at 9k udstødningen er ganske fin til 70cc sport, da jeg fik det hele op på 101km/t fra 80-85km/t da jeg gik fra std kabu og gg til 9k og 17,5.
    Det er bare optræk jeg har lidt problemer med lige nu, og vil meget gerne have den ser så lovlig ud som muligt så vil gerne undgå knæk og powerfilter hvis samme effekt kan opnås med en lovlig-lignende scooter.

    Min ven kører med 70cc polini sport.

    Før jeg købte mit 9k (knap nok en uge siden så gider helst ikk smide penge i en anden udstødning lige pt) undersøgte jeg lidt om hvor meget den yder og mener nok jeg fandt frem til den er en smule bedre end yasuni R, med mindre jeg tar fejl. smiley


  • #5   29. mar 2023 Yasuni R yder klart mere end gg.

    Men du ka fint beholde alt udstyret og bare indstille dig frem til at den trækker bedre.

    Synes umiddelbart trykfjeder og trimfjedre virker for hårde.
    Er trykfjeder hårdere end nødvendigt så æder den bare kræfterne.

    Hard trim ku tyde på din rem er for bred.

    Tjek evt tusch testen...
    Tegn en streg med tusch på vario og på bagerste remskiver, fra inderst til yderst.
    Så kør en tur og se om tuschen er slidt væk helt ned i laveste gear, og helt ud i højeste gear. Eller om der mangler noget inderst på vario. Det mistænker jeg lidt


  • William B
    William B Tilmeldt:
    mar 2023

    Følgere: 29 Emner: 14 Svar: 78
    #6   30. mar 2023 Kunne det være mit stempel/stempelringe? Jeg har kørt med dette dr racing cirka 1500km nu uden at tage det af for at skifte dele da jeg ikke kan finde stempelringe på lager til dr nogle steder

  • #7   30. mar 2023 Det ka holde 10 gange så langt.
    Hvis der allerede er brændt et stempel af så har du kørt med alt for lille dyse og dit tændrør er gråhvidt afoverophedning sååå tænker det sku nok ikke der den ligger


  • William B
    William B Tilmeldt:
    mar 2023

    Følgere: 29 Emner: 14 Svar: 78
    #8   30. mar 2023 Hmm okay

    Bliver ved med at indstille løs og shimmer mit vario op


    Har hørt et andet topstykke med højere kompression gir godt i optræk? Eller at plane det jeg har nu ned? Er det det værd måske?


  • #9   30. mar 2023 Du behøver ikke en omdrejningstæller for at shimme dit vario.
    Du kan se med dit øje eller med et lille spejl, om remmen er helt nede på bøsningen.

    https://www.youtube.com/watch?v=zu26jPHR9b8&t=4s

    Det er virkelig nemt.


Kommentér på:
Begrænser mit luftfilter min scooter?

Annonce