{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
264 visninger | Oprettet:

Karburator - tomgang {{forumTopicSubject}}

Dav dav

Jeg har generic trigger som jeg nu har tunet rimlig kræfting men den er ik blevet indstillet helt enu men når jeg prøver at få den til at holde tomgang så reagere den slet ik på at man drejer på tomgangs skruen.

Nogle ideer til hvorfor?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Karburator - tomgang
  • #1   25. mar 2023 Jeps!! smiley

    Nu skriver du ikke hvad det er for en karburator, men de kan stort set det samme.
    Du har 2 systemer på en karburator, tomgang og når du kører.
    I dit svømmerhus sidder din hoveddyse, og ved siden af den sidder tomgangsdysen (den er mindre) og sørger for benzin til at starte på og holde i tomgang. Der er også en blandeskrue som sørger for den rette blanding til tomgang luft/benzin, det er den man typisk skruer forsigtigt i bund og 1,5 omgang tilbage (standardindstilling)
    Det er nok den der skal 1/2 omgang ind for at give en federe blanding til at starte på og holde i tomgang. Det kan også være du skal have en større tomgangsdyse i for at give benzin nok.

    Eksempel: På en lovlig Hiper 2 med dellorto 17mm karburator er tomgangsdysen str. 26-38
    På den Gilera der står her sidder der en 30er i, og det gør den først starter når blandeskruen kun er 1/2 omgang skruet ud, jeg kunne sætte 34 i og skrue blandeskruen lidt ud ....kan du se systemet i det? smiley

    Og IKKE mindst, er det en kina kopi karburator kan det være derfor, de virker måske men er i kategorien skrammel

    Til sidst: På indsugningssiden hvor du spænder luftfilteret på er der et par små huller ude langs kanten, det er her tomgangssystemet får luft, er de HELT rene og med gennemgang??
    Jeg plejer og strippe 10 cm 220volt ledning, tage 1 kobbertråd og føre igennem alle steder så jeg er sikker på der ikke sidder skidt i. Og jeg har fundet skidt på den måde, også efter jeg har ultralydsrenset , brugt trykluft osv


    Og til allersidst, du skriver den ikke reagerer på tomgangsskruen??? Nu skriver jeg om manglende start og tomgang men du mener vel ikke den står højt og ikke kan justeres ned?? Gør den det får den falsk luft


  • #2   25. mar 2023 Den ka slet ik stå i tomgang bliver nød til at give den lidt gas for den ik dør (til det sidste du skiver)

  • #3   25. mar 2023 Så er det tomgangssystemet du skal have fat i, det er også det jeg skriver om. Tror ikke den får det benzin den skal have. Når du giver lidt gas og den kan holde sig selv i gang får den benzin den vej fra hoveddysen. Hvad er det for en karburator?? Er det ikke en Dellorto på en generic?

  • #4   25. mar 2023 Det er en motorflow 28mm fladspjæld

  • #6   25. mar 2023 Ok, ja det var da et ordentligt svin til en knallert... Men nå! Den virker stadig som jeg har beskrevet, så du skal finde ud af hvad du skal ændre smiley

  • #8   25. mar 2023 hæ hæ ja.. Min Yamaha på 600cc har fire 28mm karburatorer ??
    En til hver cylinder som er på 125cc


  • #10   25. mar 2023 Jo næsten, jeg kan bare ikke regne lørdag formiddag ??

    4 cylindre på række og 4 karburatorer på række. Så må der være en 150cc cylinder pr karburator når Yamahen er på 600cc totalt ??


  • #12   25. mar 2023 #0
    Skru din benzinskru helt ind og derefter 2 omgange ud.
    Prøv så igen at justerer på tomgangsskruen.

    Du har ikke skrevet om du vil have tomgangen op eller ned.


  • #13   25. mar 2023 når du har prøvet det de andre siger så skift tomgangs dyssen 5 op dog andre den også hvad din karburator gør ved 1/3 gas altså før nålen begynder at have indflydelse

Kommentér på:
Karburator - tomgang

Annonce