{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
363 visninger | Oprettet:

Hvad synes i om denne opsætning? {{forumTopicSubject}}

Blokken er fræst og flowoptimeret til teamcross. Der sidder rod 85 spacer i, men den er også fræst og planslæbet

Polini Evo 2’et er blevet spidset i skillevægge

Cylinder: Polini Evo 2 LC ø12

Karbu: Stage6 26mm PWK

Krumtap: Malossi RHQ Rod 85

Studs: Polini 360 35mm

Kobling: Malossi Delta Rød Trim

Koblingsklokke: Stage6 Wingcooler

Trykfjeder: Rød

Vario: Malossi OR

Rem: Malossi OR

Remskiver: Malossi OR

Gearing: Ukendt Tun Gearing

Filter: Powerfilter

Tænding: Standart med BR9ES

Membran: Malossi VL14

Udstødning: Yasuni C21

Der mangler dog at komme innerrotortænding på

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad synes i om denne opsætning?
  • #1   12. mar 2023 Hvad sker der for at folk ALTID tager billeder IMOD lyset.
    Det er totalt umuligt at se hvad der er på billede.
    Stil dig dog om på den anden side af scooteren, så du har lyset i ryggen.

Fin opsætning.
    Tæl din gearing, så du kender ratio.
    Drej baghjulet, så ventilen peger ned mod jorden.
    Drej på koblings klokken, indtil at ventilen igen peger mod jorden.
    Tæl antallet af gange du drejer på klokken.

• #2   15. mar 2023 Jo tak, det skal jeg nok huske fremover.

Her i weekenden skal jeg også have talt gearingen, for den er åbenbart alt for tung selvom der sidder Evo 2 på. Måske da blokken har kørt sprint før, og jeg har ikke haft skilt gearingen af siden

Hvis der er nogen der evt. ved hvilken gearing de bruger til sprint? Den har kørt med teamcross hvis det skulle hjælpe smiley

• #4   16. mar 2023 hvad skal bruges til hvad? Vis det er knallerten du snakker om, så er det hverdagsmaskine smiley

• #5   16. mar 2023 Lad være med at skille gearingen ad.
    Du skal hellere starte ud med at tælle gearingen.
    Se min video, hvis du ikke ved hvad jeg mener med det.

• #6   16. mar 2023 Jeg er allerede i gang med at tælle gearing smiley

Husker vist jeg talte den til høj gearing. Sekundær var vist 15/51 og primær var vist standart Aerox, men de kommer allerede høj gearede fra fabrikken.

• #7   16. mar 2023

profilbillede
  • #9   16. mar 2023 Jaer okay

• #10   16. mar 2023 Tæl igen.
    Og tæl dem allesammen.
    Og nej, din gearing er IKKE skyld i at den kører langsomt.

Det vildeste jeg engang så, var en gut der kørte med sekundær gearing, sammen med en 17/40 primær gearing, på en Jog FS.
    Den var gearet højt/tungt.
    Topfarten var 135 kmt.

• #12   16. mar 2023 jamen hva ka det være?

Den er helt ny gennem bygget fra bunden af med tom blok udover gearing og krumtap, alt er blevet kigget igennem og moment spændt til det de skal. Men alligevel tar den nærmest ik fat i baghjulet. Vi har prøvet alt nærmest med trim, tryk og kobling?

• #13   16. mar 2023 Den trækker baghjulet rundt, men remskiverne køre ikke ud. Vi har prøvet flere forskellige trykfjedre og trimfjedre, endda også en anden kobling og intet ser ud til at virke. Så ved ikke lige hvad jeg skal have lavet ved den.

Min ven siger der ska en anden tænding til, men det burde der da ikke før den køre remskiverne ud.

• #14   17. mar 2023 #13
    Det der det bliver du seriøst nød til at lave en video af.
    Det skal jeg simpelthen se med mine egne øjne.

• #15   17. mar 2023 Det skal jeg nok. Vi ska lige ha samlet gearingen igen.

Vi er i fuld sving.

• #16   17. mar 2023 Du skal lige tælle alle tænderne på gearingen.
    Meget præcist.
    Ikke noget cirka shit.

• #17   17. mar 2023 Sekundær er 15/41 eller 15/40, det ka jeg ik præcist husk.

Primær var vist Standart.

• #18   17. mar 2023 Her er der en nogenlunde video af det.

profilbillede
  • #19   18. mar 2023 #18
    Du kan ikke uploade videoer herinde.
    Du skal bruge YouTube shorts eller lignende.

• #20   18. mar 2023 jeg kan upload den privat på youtube, og så sende linket herinde under.

• Hayder K
    Hayder K Tilmeldt:
    jul 2016

Følger: 12 Emner: 2 Svar: 6
    #22   5. apr 2023 Hey spørger ud af nysgerrighed fans du ud af noget?

• #23   5. apr 2023 21
    Det er virkelig tydeligt at motoren 4 takter.
    Det har intet gøre med at "den kan ikke trække sig selv".
    Den 4 takter når blandingen er forkert eller gnisten er dårlig.

Hvilken olie bruger du?

• #24   8. apr 2023 Castrol 2-takt Racing

• #25   8. apr 2023 #24
    Skift olie omgående.
    Og brug kun 2% olie.

1 deciliter olie til 5 liter benzin.
    Hverken mere eller mindre.

• #26   9. apr 2023 Er castrol da ikke fint?

Jeg køre altid med 2% blanding

• Hayder K
    Hayder K Tilmeldt:
    jul 2016

#27   16. apr 2023 Jeg er så utålmodig med den her tråd ahahah vil bare have du finder ud af det så man kan finde ud af om 45 mm krumtap på en cylinder der ellers er lavet til 40 mm faktisk vil give mere ydelse på fx s6 mk2 Racing/athena eller om det kun virker på fx s6 streetrace og andre magen til det ændre jo en smule på port tider

(Redigering) Castrol Racing den gule fra thansen er god til Alu cylinder vis det den du bruger der self også andre som er helt okay at køre med også nogen som er mindre okay og nogen som slet ik er lavet til den type motor nogen olier brænder fx rigtig dårligt i høje omdr på alu men er relativt godt til noget støbejern jeg tror ikke din olie er problemet men det kan være en blanding af nogen forskellige ting der plusser og får en større effekt fx turbulens i indsugning en lidt for sen gnist membran der også nogen gange kan opføre sig mærkeligt pga en smule turbolens som så leder til endnu mere turbolens fordi den opføre sig mærkeligt

Redigering skal lige tages med et gram salt fyre sikkert noget lort af vedr turbolens den er sikkert bare meget sensitiv for indstilling inkl tænding vis det menes at andre har gjort det før som jeg syntes der en der har gjort tråden er bare spændene det mit input håber du kan bruge det til noget og eller det giver dig lysten til at prøve igen og fortælle os hvad resultatet blev også til fremtidige med samme problem som dig

• #28   16. apr 2023 #27
    Når slaglængden bliver længere end cylinderen er lavet til, så støder stemplet på topstykket.
    Eller skal 5,4mm spacer på og så kan stemplet måske tippe i cylinderen.
    Samtidig med at stemplet kører 5,8mm for langt forbi portene.

• Hayder K
    Hayder K Tilmeldt:
    jul 2016

#29   17. apr 2023 #28 jeg godt klar over der skal en spacer inden under da plejlstang stikker mere ud ved tdc det skulle jeg self måske lige havet skrevet tænker mere vedr port tider fx vis man hæver s6 mk2 Racing udstødnings port en smule på normal 40mm vil man få en del mere ud af det så tænker jeg lidt vil den spacer under cylinderen gøre/lave differencen så at det svare til vis porten/portene blev hævet på en ellers normal 40mm frem for 45? Også alligevel ikke da udstødningsporten teknisk set ik kommer højere op ifh til cylinderens længde men så tænker jeg også lidt over at stemplet vil komme lidt hurtigere op efter x antal grader i rotation og hurtigere ned i specifikke grader håber det giver mening er som sagt virkelig spændt på tråden håber virkelig vi kommer længere i processen og at mit input er brugbart

Redigering
    Med en 45 mm tap frem for 40 vil stemplet jo komme hurtigere og langsommere i specifikke grader det tænker jeg forstyrre port tiderne lidt men forstyrre det så meget at den vil tabe ydelse og eller i det her tilfælde slet ik kunne køre ordenligt der var en bog om 2 takt lavet af en gut som forklare alt om 2 takt motor han forklare ikke specifikt vedr det her problem men han forklare alt hvad der er at vide om 2 takt port tider og tommelfinger regler indenfor forskellige cc og tolerancer det nu ca 2 år siden jeg hørte nogen lydbøger/kapitler fra bogen lavet af ham og siden der faldt interessen lidt for knallerter da man blev ældre men nu jeg faldet lidt i igen så husker ikke hvad løsningen eller problemet skulle være her

Redigering 2 forstår ikke helt hvorfor stemplet vil køre 5,8mm for langt forbi portene ifh til originalt ment port tider når man ligger en 5,4mm spacer forstår heller ik hvor du får x,8 og x,4 fra når krumtappen bliver 5mm længere tænker jeg også at spaceren skal være 5mm plus de tidligere pakninger for at få samme squish eller er der måske noget der fløjet lige over hovedet på mig?

Kommentér på:
Hvad synes i om denne opsætning?

Annonce