{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
386 visninger | Oprettet:

rem glider {{forumTopicSubject}}

yo SG

nok Max dumt spørgsmål, men hvordan føles det når ens rem glider?
Det som om min bws "hakker" i optræk når man går fra 0 til bundgas
Der sidder std trykfjeder i
tænker at fyre en 32kg Athena trykfjeder i, men går det med std remskive ?

opsætning
Athena racing tap
Athena big bore 70cc
Athena big valve system
Athena 28mm pwk fladspjæld dyse 135
Proma warrior knæk
Polini for race 3g speed clutch gul trim (6000 omd)
Polini evolution2 klokke
std vario 4,8g
std rem


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rem glider
  • #1   5. mar 2023 Big bore, med standard trykfjeder...!!??!!!

    Skift omgående til Malossi Rød 32 kg, eller en anden trykfjeder med tilsvarende styrke, som ikke er Stage6.
    Jeg synes ofte at folk herinde har problemer med Stage6. Især Stage6 Hard.

    Husk at teste trykfjederen før du monterer den.
    Se min video omkring det.


  • #2   5. mar 2023 Hvis din scooter hakker i et par sekunder, når du holder stille og vrider gassen i bund, så lyder det mest af alt som at din benzin skrue er skruet for langt ud.

    Bemærk at du skal dyse op, når du lukker lidt for din benzinskrue, da denne også har indflydelse på fuld gas.

    Hvis den har svært ved at falde i omdrejninger, når du slipper gassen, efter at du har skruet benzin skruen en halv omgang ind, så tyder det på at din tomgangs dyse er lidt for lille.

    Det hele står ret tydeligt i manualen til dellorto.


  • #3   5. mar 2023 Uanset om du har en dellorto eller ej, så fungerer de stort set identisk.

    Se på tomgangs skruen og find så benzinskruen eller luftskruen.
    Sidder den tæt på studsen, i forhold til tomgangsskruen, så er det en benzinskrue.
    Sidder den tæt på luftfilteret, sammenlignet med tomgangsskruen, så er det en luftskrue.


  • #4   5. mar 2023 Ps.
    En rem der glider føles som at den trækker kortvarigt, hvor der så kommer en hyde lyd eller skure lyd og så mister du alt træk.
    Du er ikke i tvivl.
    Det minder slet slet ikke om lyden af en choker der er åben.
    Du er ikke i tvivl.


  • #5   5. mar 2023 Det er intet i omdrejninger når jeg vrider gassen den tar gassen fin
    Men det som om den hakker i hele knallerten, men den hyler og mister rigtig meget træk ved ca 10 km/t

    jeg har bestilt den trykfjeder der fra Athena, men jeg var nysgerrig og skrev spørgsmålet, var fuld ud klar over at std er for slap men er i tvivl hvordan det føltes tak for det Tommy, endnu engang lære jeg afsindigt meget på ganske få kommentarer
    Jeg takker mange gange:D


  • #6   5. mar 2023 Der er 3 ting som gør at den glider ved lav fart og ikke ved lidt højere fart.

    Ved lav fart, der er trædefladen på vario meget lille, da den ikke rører ved et ret langt stykke af remmen.
    Oven i hatten, så presser rullerne ikke lige så meget, som når de er slynget lidt mere ud.
    Dertil kommer så at trykfjederen er så lidt presset sammen som muligt og derfor ikke presser ret hårdt.

    Husk at du skal skifte til tungere ruller, når du skifter til en hårdere trykfjeder og husk så også lige at det meget sikkert også vil påvirke dine trimfjedre, så overvej at sætte nogle slappe fjedre i eller løsn opspændingen, hvis de er justerbare.


  • #7   5. mar 2023 tusind tak
    jeg har lidt følt at 4,8g måske var lidt for tungt til big bore, og har overvejet at fyre 3,8 i
    men venter til Trykfjederen kommer, måske 4.8 passer så smiley


  • #8   5. mar 2023 #7
    Husk at løsne/skifte trimfjedre, FØR du skifter trykfjederen.
    Det skulle ikke undre mig, hvis du ender med nogle slappere/løsere fjedre.


  • #9   5. mar 2023 sætter polini grøn trim i
    det er ca ved 5000, og kan justeres med 250 af gangen på 3g koblingen


  • #10   5. mar 2023 Hvis remmen glider føles det ligesom at køre bil, med en lille nisse nede ved pedalerne der trykker på koblingspedalen.

    Min nrg sled remmen og begyndte at glide lidt når mam gav den fuld høvl op ved 5-10kmt.
    Det var kun et problem fordi jeg havde shim i, så det var kun ved laveste gear fordi vario ikke trykkede på remmen og holdt den fast

    Lige der hvor den rykker hårdest i starten, der gled den.
    Ku høre omdrejningerne pludselig gik op og trækket slap.

    Dog betød det, at vario så begynder at variere straks, og så klemmer den ud og får fat i remmen igen.
    Så det kom ligesom i et ryk eller halvandet ryk, og så var der ikke noget.

    Så har jeg prøvet på en 125cc scooter at vario og rem begge var slidte.
    Det betød at ved fuld gas, uanset hvad fart man havde på så steg omdrejningerne når man gav fuld gas og trækket forsvandt.
    Så længe jeg gav under 80% gas så gled remmen ikke.

    Jeg er ikke i tvivl når det sker.

    Har også haft en bil der gjorde det.
    Koblingen gled fordi den var slidt, så i 3. 4. 5. Og 6. Måtte man være forsigtig med gassen ellers gik den bare op i omdrejninger og mistede fart


  • #12   6. mar 2023 er det ikke lige før det bedste ville være et Malossi overrange system?
    Altså vario og remskive?
    det er vel lavet så det passer sammen med mindst muligt modificering ikke?


  • #13   6. mar 2023 https://youtu.be/G4qde07ZR-8

    Han har lavet en ny video hvor han fik lidt mere ud af det, men værd at vide


  • #14   6. mar 2023 #13
    Det ser ud til han tester det på et polini sport 50cc men giver stadig lidt på hans også

    Tænker testen er lidt anderledes og giver mere med 70cc

    Tænker bare at hvis jeg køber et sæt så passer vario og remskive osv jo 100% dog skal jeg indstille ruller og trim smiley

    Bemærkede nemlig mine remskiver har den der forhøjning så remmen ikke kan gåå helt ned, ved godt det ikke har noget med optræk at gøre, men tror jeg vestilller det OR kit og ser hvad det gir smiley
    Tak for input smiley


  • #15   6. mar 2023 Med det øvrige setup er det nok meget passende med et mhr OR kit.
    Der skal fræses lidt ud for at være plads til overrange rem, som ka ses i bl.a. simóns videoer.

    Han tester det på 70cc her
    https://www.youtube.com/watch?v=IoAJx6V6R54


  • #16   6. mar 2023 Og dog altså han tester mhr OR på en booster med gearing, Most 70cc og 24mm karburator.

    Det giver lidt mere responsiv acceleration men lavere topfart..
    Lidt, som i: Meget Lidt.
    Især til prisen smiley

    Mit indtryk er at det svarer til at bruge 150'000 kroner på en sekventiel rally gearkasse til sin bil.
    Hvis man ikke skal køre ræs eller lignende så havde jeg overvejet at bruge pengene og tiden anderledes.

    Kan selvølgelig være andre har bedre held med det på lodret mina.
    Måske stage6 overrange er anderledes.

    På nogen andre maskiner fungerer det vist.

    Men jeg tænker også at det uanset hvad ikke vil løse det problem du har med hakken ved hurtig gasgivning.
    Så jeg ville starte med at få den til at køre godt med det grej der sidder på nu, og så genoverveje efter lidt mere googlen rundt om mhr eller stage6 overrange er værd at prøve af.


  • #17   8. mar 2023 Det fjernede den der hakken i starten da jeg satte or kit på
    det har nok bare været trykfjederen


  • #18   8. mar 2023 #17
    Eller koblingen som griber fat og slipper hele tiden, indtil at den har helt fat.


  • #19   8. mar 2023 Den hakker ikke i starten mere, og køre tar bare fat i starten
    men de 3.8g ruller der fulgte med var alt for lette, så har bestilt et prøverullesæt smiley


Kommentér på:
rem glider

Annonce