slør {{forumTopicSubject}}
hej. skal lige høre om der er nogen som ved, at når stemplet er kørt i bund på en Yamaha jog med en opsætning på malossi mhr replika, må have en smule slør i stempel når det er i bund? ja skørter går ikke så langt ned på sådan et måske det kan være det eller er det defekt?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
mar 2007
Følger: 1 Følgere: 10 Scootere: 3 Emner: 5 Svar: 12
nov 2013
Følger: 10 Følgere: 220 Scootere: 10 Emner: 53 Svar: 1.351
Stemplet skal ikke ramme cylinder væggen
Kun stempelringen skal ramme cylinder væggen
mar 2007
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Stemplet er alu.
Alu udvider sig meget mere end jern.
Når motoren er varm, så passer det meget bedre sammen.
Husk det, når du gerne vil køre på din scooter.
Den vil helst gerne varme lidt op, før du køre på den.
Bare 30 sekunder gør en stort forskel på cylinderens levetid.
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 190 Scootere: 1 Emner: 84 Svar: 1.641
Du spørger om det normal at selvom stemplet er monteret i dit MHR Replica og stempelringe osv virker fint , så spørger du om det helt normal at stemplet kan vippes op mod membran og ned mod udstødningkanalen mens stempelringe osv er monteret …
Svaret er : Ja det helt normal , det burde ikke direkte have noget at sige med stemplets frigang på den måde…. ( min mening ) men det helt normal stemplet kan vippes op og ned mens den er monteret med stempelringe osv , det ville være et støre problem hvis ikke du kunne vippe dit stempel overhovedet , hvis du vil så prøv at gøre dette her …
Mærk efter på kold motor hvor meget du kan vippe stemplet op ned
Og kør så motoren varm og mærk så igen hvor meget du kan vippe stemplet nu …
Jeg er stensikker på du mærker en lille forskel når den er varm , for der er stemplet osv udviget en del mere end da det var kold , husk selv om den er varm , så det stadig normal den vippes op og ned.
Så jeg vil give #5 helt ret under han siger/Skriver
mar 2007
slør