{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
421 visninger | Oprettet:

Konvertere Explora Euro4 ECS om til Euro2 CDI? {{forumTopicSubject}}

Hej sg, jeg har desværre lige bidt i det sure æble og købt mig en Euro4 smiley

Den er ret umulig at få til at køre de 60 som de fleste nok ved. Vil ikke til at rodde rundt med alt muligt ECS pis, så vil egentlig bare lige høre om det er muligt at lave en euro4 om til en euro2 nemt ved at få en CDI boks på i stedet for, uden at man skal til at købe et Euro2 ledningsnet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Konvertere Explora Euro4 ECS om til Euro2 CDI?
  • #1   22. okt 2022 Mig bekendt sku de være rimelig nemme at ha med at gøre ?
    https://youtu.be/P6BLjF9S9DU

    Ved ikke om jeg overser noget.
    Hvis man ska afdrosle motocr så er man vist lidt på spanden. Men vga sku være muligt uden for meget bøvl?
    Der er vist noget mere bøvl hvis man vil ha sport cylinder på osv.
    Ved det ikke, har ikke erfaring med det.
    Har bare fulgt lidt med fordi der kom så forfærdelig mange kinesere til lige pludselig smiley


  • #2   22. okt 2022 #1 tak, har set videoen flere gange og mangler sådan set kun at pille begrænsningen der sidder ved studsen. Selvom jeg kører med malossi multivar kører den stadig max 37, og jeg havde ellers en idé om at det er den der ECS der bestemmer hvor mange omdrejninger og benzin osv den får… pas fatter stadig minus af vga smiley

  • #3   22. okt 2022 du skal skifte hele el net stator monter en karburator lave benzin system om plus div som helt sikkert kommer som man ikke har tænkt på så køb en scooter mere og brug den du har nu til at køre i skole på også leje med en anden

  • #4   22. okt 2022 Fjern studs begrænsningen.

    Den betyder nok rigtig meget


  • #5   22. okt 2022 #3 hm ja kan godt se jeg har dummet mig. Så må jeg finde en euro 2 projekt jeg kan lege med fordi syntes egentlig det på tide jeg lærer at skrue i 4 takt

  • #6   22. okt 2022 #4 det er nok rigtigt nok fordi standard studs begrænsning måler 11mm hvor imod jeg lige har bestilt en der måler 17,4mm

  • #7   22. okt 2022 De ekstra mm i diameter er med eksponentielt meget større omkreds pr mm større det bliver.
    Så det ka betyde rigtig meget.

    2taktete begrænses i indsugning, gearing og udstødnimg.

    4taktere begrænses som regel kun i indsugning og gearing. (Cvt begrænsning)

    Så få den afdrosler helt først, hvis du vil køre tunet. Vil jeg sige.

    Når den så er som den ska være, så ka man begynde at fejlsøge smiley
    Hvis den ikke allerede kører 55 måske 60 allerede der.

    Hvis det ikke er nok vil jeg mene jeg har set en afdrosler ecu til euro4 longjia/vga gy6 ym139qmb motoren.

    Smæk den på og en Ø50mm sport cylinder og en lidt højere gearing så kører du 80 kmt med mere optræk end bilerne når der blir grønt


  • #8   22. okt 2022 7# ja okay nu må jeg så lige se på det når jeg modtager mine dele og tak for hjælp

    Hvis du støder på sådan en udenlandsk ecu til longjia/vga må du meget gerne smide et link har nemlig kæmpet med at lede efter en i flere timer men mit engelsk rækker ikke så lang smiley


  • #9   22. okt 2022 Hmmm ja det var så nemmere sagt end gjort smiley

    Mente jeg havde set nogen ubegrænsede ecu på kgi og twostroke.se.
    Men nu jeg kigger ka jeg ikke finde nogen.
    Ulempen ved kommunist knallerter smiley facisterne gør det meget bedre


  • #10   22. okt 2022 du kan jo også (bare) skifte styrboksen også selv tune den smiley

  • #11   23. okt 2022 Du kan overveje en åben ECU.
    Så kan du selv kode den det du vil.
    Men der bliver nok en bekostelig omgang.

    Har du overvejet en af de helt gamle?
    Helt tilbage til Giantco fra cirka 2009?
    Dem kunne man få 90 ccm til.
    Det havde min nabo i 2010. Den trak helt vildt og den kørte vidst nok 70-80 kmt.


Kommentér på:
Konvertere Explora Euro4 ECS om til Euro2 CDI?

Annonce