1.065 visninger
|
Oprettet:
Andet rør på udstødning {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg skal have skiftet min udstødning til GG, men jeg undrer mig over hvad for et "ekstra rør" der kommer ud fra "hovedrøret" på den originale udstødning.
Vil gerne vide hvad det er, og om jeg så skal gøre noget andet, når jeg monterer GG udstødningen, eller om det bare er at skrue det på.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Det er fordi den er med katalysator i enden, som er et filter der bliver varmt af udstødningsgasserne og så skal fjerne forureningen fra udstødningsgassen.
Men kat'en virker bedst hvis den får lidt ekstra luft.
Når du monterer gg skal udstødningen ikke have frisk luft tilskud længere.
Fordi gg simpelthen ikke har kat
Så kan du afmontere slangen fra den boks der er imellem udstødningen og luftfilteret.
Den boks er en ventil, som sørger for der ikke kommer udstødningsgas ind i luftfilteren, og kun ren luft den anden vej altså ind i udstødningen til katalysatoren.
Så lad enten den boks sidde, med slangen der fører ind i luftfilteret.
Eller afmonter boksen og slangen fra luftfilterkassen, men så skal du blænde hullet i luftfilteret af så luftfilteret ikke suger ufiltreret luft ind af det hul der egentlig skulle puste luft ud til udstødningen
okt 2022
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 10
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Det er jo en elendig udstødning.
Vælg en der er bedre.
okt 2022
sep 2003
Gianellig go har også et bredt trækområde.
Det får den på bekostning af 5-10% mindre topeffekt i forhold til f.eks. technigas silent sport eller rsetup 9k eller sito plus (den lange model med ekspansionskammer, katalysator i bagenden udenpå som afgang separat fra resten af udstødningen)
Gg/polini original/malossi wildlion yder måske/måske ikke ca det samme som stage6 street udstødningen.
Jeg synes personlig det er en meget fin hverdags udstødning.
Yder fint, plejede at koste 650 kr, nem at indstille, larmer ikke synderligt, pæn, kan tåle nogen tæsk.
Har styrtet en del med den og det er den godt indrettet til.
Afhængig af hvad knallert du monterer den på og hvad du vil have ud af maskinen ift kørselsbehov (weekend eller hverdag, by eller land, frisk eller forsigtig kørsel osv) så ku jeg sagtens finde på at sige den er et dårligt valg
Men de fleste der køber den ska bare ha en erstatning for den lovlige, eller ha en der kan afdrosles og yde som en afdroslet 50cc nu gør, så knallerten kører de 70+ kmt med et optræk der kan følge med bilerne.
Til det behov er udstødningen meget meget fin.
Det er vel derfor malossi og polini har købt rettigheder til at få gianellis udstødning her klonet.
okt 2022
sep 2003
Der skal en større hoveddyse i karburatoren.
Ellers kører den for varmt og brænder stemplet af rimelig hurtigt.
Afhængig af hvad maskine du har osv
okt 2022
okt 2022
sep 2003
Vil næsten gætte på de kan køre nogenlunde med 72, da det er normal anbefalet i 12mm hiper karburator, men pgo skal som regel ha lidt større dyse for at køre sundt så ville lige læse op på det hvis jeg var dig.
Evt søg i forum pgo gg dyse.
Eller stil spørgsmålet på facebook på speedline scooter forum
okt 2022
Andet rør på udstødning