{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.239 visninger | Oprettet:

Jes A
Jes A
Følger: 13 Emner: 4 Svar: 18

Hurtigeste / kraftigeste Piaggio Ape cylinder {{forumTopicSubject}}

Hej =)

Hvad mener i der er den hurtigeste / kraftigeste Piaggio Ape cylinder??

130ccm fra DR Racing til 1600 eller 110ccm fra Malossi/Polini til 1300?
Det er selvfølgeligt medberegnet at det får den store Malossi Power Exhaust, Ape udstædning speciel lavet til 75ccm-125ccm

Samt bedste krumtap da DR Racing 130ccm cylinderen kræver krumtap med ekstra slaglænke.

Selvfølgeligt også større membran, studs, karburator og luftfilter gennemgang.

Så med taget forbehold for et til sidst perfekt samlet system der bare passer sammen!
Hvilken cylinder er så den kraftigeste der kan trække størst mulig gearing for højeste topfart og laveste accellerations tid???

Tusinde tak for jeres svar

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hurtigeste / kraftigeste Piaggio Ape cylinder
  • #1   5. okt 2022 Da det er et tungt køretøj med gear, så bør du vælge den cylinder der har den dybeste liggende udstødnings port.
    Du har brugt for bundtræk og et fornuftigt træk i et bred område af omdrejningerne.

Hvis det er til banebrug, så vælg den der yder mest.

Hvis det er til gadebrug, så pas på med hvor meget den støjer.
    Apr 50 har jo en meget karakteristisk lyd.
    Lidt ligesom Puch Maxi også har en genkendelig lyd, hvis den er lovlig/original.

• Jes A
    Jes A Tilmeldt:
    okt 2022

Følger: 13 Emner: 4 Svar: 18
    #2   6. okt 2022 Mange tak Tommy
    Jeg har tænkt på støjen!
    Den store Luftfilterkasse Malossi SHB 19 som er specielt lavet til Piaggio Ape tager lyd fra karburator

Malossi Power Exhaust skulle være den bedst dæmpede udstødning til de helt store cylindere til en Ape:
    · Udstødningssystem med støjdæmpende chikane flow design, sammen med et streamlinet design for størst lyddæmpning.
    · Udvidelse kammer med intern lydpotte, lavet af FeP04 stål med ekstra støjdæmpende glasfiberfyld.

Men hvis du kender en bedre udstødning til sådan en Ape fætter, så må du endeligt sige til jo og du vil kun få tak herfra smiley

For at dn ikke skal tage alt for mange omdrejninger koncentrerer jeg mig kun om 130ccm cylinderkit

Jeg kan vælge imellem følgende:

Cylinderkit DR Racing Parts 57mm 130cc til 1600kr
    Cylinderkit Polini 57mm 130cc til 2025kr
    Cylinderkit Polini Racing 57mm 130cc til 2080kr
    Cylinderkit Polini EVO Racing 57mm 130cc til 3400kr

Hvad for en yder mest mon og findes der andre 125-130 ccm cylinder kits??

Alm. Polini 130cc yder op til 12,2 hk, Polini Racing kan yde op til 12,6 hk, men jeg har ikke information på de andre og gad jo godt vide om den evo er pengene værd??

Hvis der er en der kender til information på ydelse på de oplyste cylinder kits eller kender til andre 125-130 cylinder kits, så kom endeligt frem i lyset

profilbillede
  • #3   6. okt 2022 Til gade brug havde jeg taget et kit med ekstra slaglængde.

De andre kits er mere til ræs. Dvs de skal have mange omdrejninger før de yder noget, til gengæld yder de mere oppe i de høje omdr.

Hvis du kan overskue det så burde informationerne være til at finde på italiensk

l'unico problema è che tutti hanno iniziato a usare facebook per tutto 10 anni fa e il luogo dimenticato da Dio non è ricercabile

• #4   6. okt 2022 Du bør undersøge hvilken cylinder der har den dybeste liggende udstødnings port.
    Det siger alt om omdrejningerne og bundtrækket.

Kommentér på:
Hurtigeste / kraftigeste Piaggio Ape cylinder

Annonce