{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.165 visninger | Oprettet:

14/41 gearing indstilling? {{forumTopicSubject}}

Jeg ville høre om i ved om man skal indstille i vario og kobling når jeg skifter til 14/41 gearing jeg render lige nu ca 92-93 på lige vej og 97 meget lidt ned af bakke

Opsætning
Malossi sport 70cc
21mm cp
Speedcontrol
9k udstødning
Malossi fly clutch (hvid polini tryk og gule trim, sætter snart blå mhr trim i)
Std rem
Std gearing (14/41 om lidt)

Hvad skal jeg indstille hvis jeg skal indstille noget når jeg har skiftet gearing?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  14/41 gearing indstilling?
  • #1   2. okt 2022 du får ikke mere topfart af at ændre vario og kobling men derimod bedre optræk da den nu hat en tungere gearing at trække på men det du oplever er at din scooter er løbet tør for hk lidt ligesom når du køre på din cykel i højt gear du køre du jo også hurtigere ned ad bakke ind du kan uf af lige vej

• #2   2. okt 2022 Tror du har forstået det forkert, jeg ville ikke i indstille specifikt til optræk eller topfart, men om man fx skal ændre tryk trim og ruller for at den kører godt, som den skal, plus man kan sagtens få den op på 100 hvis ik lidt mere med meget godt optræk

• #3   2. okt 2022 for at den går godt er jo op til en selv kender en hans køre først 10 20 meter før den rejser sig på baghjul og jeg har givet ham baghjul en gang men han mener hans går godt

• #4   2. okt 2022 Okay perfekt tak, men jeg kender ogs en med næsten samme opsætning som mig han ramte 110 km/t med 14/41 gearing

• #5   2. okt 2022 Det du indstiller på, når du indstiller vario (trykfjeder og ruller) er hvornår din maskine "skifter gear" så du indstiller vario så din motor konstant køre med de omdrejninger hvor motoren trækker bedt (har flest hk).
    Dette arbejdsområde burde ikke bevirkes af din gearing.
    Så i teorien burde du ikke skulle indstille den på ny, men det kan ske du måske skal ændre lidt på din rullevægt.

• #6   3. okt 2022 Du skal sætte nogle slappe fjedre i din kobling eller løsne fjedrene hvis de kan spændes og så skal du være 100% sikker på at vario er shimmet rigtigt.
    Når du så har skiftet gearingen, så spænder du fjedrene en lille bitte smule og tester det hele.
    Husk at indstille rullerne først, så den trækker bedst muligt fra 30-80 kmt.
    Shim først. Derefter ruller og til sidst justering af kobling.
    Det er rækkefølgen.

• #7   3. okt 2022 Okay mange tak lige nu så har jeg ren 4,5 grams ruller i og den har næsten samme omdrejningstal hele vejen igennem

• #8   3. okt 2022 #7
    Så langt så godt.

Kommentér på:
14/41 gearing indstilling?

Annonce