1.247 visninger
|
Oprettet:
Skift af kaburator {{forumTopicSubject}}
Jeg står og skal skifte kaburator på min CPI Oliver som jeg mener at vide er en 12mm og der er elchoker på mit spørgsmål er om jeg kan sætte en større kaburator på evt en polini 17,5 mm?
Og dem er der jo ikke elchoker på vil det godt kunne køre alligevel?
Planen er også at sætte et powerfilter på og nok også en gg udstødning alt andet er standard
Nogle bud på hvad den vil komme til at køre da jeg helst ikke gider det kører alt for stærk
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.518
det er dog ikke pengene værd at skifte karburator på en std maskine. der er ingen grund til at skifte karburator før 70 cc, der det giver minimalt på en std maskine. så lidt at det nok ikke kan mærkes. heller investere i en 70cc sport og en billig brugt gg eller lign 45 uds. du kan enda beholde std udstødning på hvis du ikke ville køre så stærkt, men aligevel ville ha mere optræk.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Det hedder ikke powerfiltre i andre lande end danmark. Navnet er et salgs trick,
Undgå åbne filtre. De er skrald at investere i.
karburatoren giver heller ikke noget som helst så længe du kun kører med en lille lovliglignende sports std udstødning.
Du får mere ud af at købe lidt lettere ruller, og så den gg, og et dysesæt så du kan indstille den så det holder.
Evt køb sådan en 47mm sport cylinder.
De yder bedre end standard, men kræver ikke du skifter andet end ruller og dyse. Og de er billige.
600-700 kroner.
Og de kan bruges med en så lille udstødning som en GG og stadig yde fint.
Jeg vil sige køb udstødning, ruller og dysesæt.
Hvis det ikke er nok, så køb en cylinder og sæt i. Dys ind og find rullevægt igen og så er du golden
du får mest optræk uden topfart ved at køre med lovliglignende udstødning og en sport 47mm cylinder i.
Og så de lidt lettere ruller og indstilling af karbu selvfølgelig.
Drop alt hvad der hedder problemfilter. Også kaldet powerfister. Det gir larm, lavere holdbarhed på motor, problemer så snart der er vand på vejen, problemer med instilling mellem sommer og vinter, sand og støv i karbu så den skal renses, højere benzinforbrug og absolut ingen power. Som i absolut 0,0 hk.
aug 2022
Emner: 4 Svar: 25
Så bliver det nok bare en ny standard kaburator og så en gg og så må vi se hvad det giver af fart ca 50 ville være fint.
I snakker om lettere ruller hvordan ved man hvilke der sidder i og hvilke der skal skiftes til?
jun 2019
Du kan finde ud af hvor meget rullerne vejer ved at tage alle 6 og ligge dem på køkkenvægten. Så tagen man vægten og divider med 6. Så hvis der stod 48 på vegten, så ville det betyde at hver rulle vejer 8 gram.
Det med hvilke ruller der skal side på, det er meget forskelligt. Men til gg alene ville jeg gå ned 1 gram fra std
aug 2022
jun 2019
aug 2022
jun 2019
aug 2022
jun 2019
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Indtil videre.
CPI kører med en karburator er 12mm bred og 14mm høj.
Yamaha, PGO og mange andre kører med en karburator der er 10mm bred og 12mm høj.
Derfor kan din karburator rigeligt.
Du bør have dit fokus på på 3 ting.
70ccm.
Passende udstødning.
En meget højere gearing.
At skifte karburatoren er den 4. ting du skal se på.
Skift af kaburator