{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.247 visninger | Oprettet:

Mathias S
Mathias S
Emner: 4 Svar: 25

Skift af kaburator {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal skifte kaburator på min CPI Oliver som jeg mener at vide er en 12mm og der er elchoker på mit spørgsmål er om jeg kan sætte en større kaburator på evt en polini 17,5 mm?
Og dem er der jo ikke elchoker på vil det godt kunne køre alligevel?
Planen er også at sætte et powerfilter på og nok også en gg udstødning alt andet er standard
Nogle bud på hvad den vil komme til at køre da jeg helst ikke gider det kører alt for stærk

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift af kaburator
  • #1   11. sep 2022 karburatoren burde passe direkte på. tjæk dog om den kommer med en choker håndtag.

det er dog ikke pengene værd at skifte karburator på en std maskine. der er ingen grund til at skifte karburator før 70 cc, der det giver minimalt på en std maskine. så lidt at det nok ikke kan mærkes. heller investere i en 70cc sport og en billig brugt gg eller lign 45 uds. du kan enda beholde std udstødning på hvis du ikke ville køre så stærkt, men aligevel ville ha mere optræk.

• #2   11. sep 2022 powerfilter giver ikke noget power.
    Det hedder ikke powerfiltre i andre lande end danmark. Navnet er et salgs trick,
    Undgå åbne filtre. De er skrald at investere i.

karburatoren giver heller ikke noget som helst så længe du kun kører med en lille lovliglignende sports std udstødning.

Du får mere ud af at købe lidt lettere ruller, og så den gg, og et dysesæt så du kan indstille den så det holder.
    Evt køb sådan en 47mm sport cylinder.
    De yder bedre end standard, men kræver ikke du skifter andet end ruller og dyse. Og de er billige.
    600-700 kroner.
    Og de kan bruges med en så lille udstødning som en GG og stadig yde fint.

Jeg vil sige køb udstødning, ruller og dysesæt.
    Hvis det ikke er nok, så køb en cylinder og sæt i. Dys ind og find rullevægt igen og så er du golden

du får mest optræk uden topfart ved at køre med lovliglignende udstødning og en sport 47mm cylinder i.
    Og så de lidt lettere ruller og indstilling af karbu selvfølgelig.
    Drop alt hvad der hedder problemfilter. Også kaldet powerfister. Det gir larm, lavere holdbarhed på motor, problemer så snart der er vand på vejen, problemer med instilling mellem sommer og vinter, sand og støv i karbu så den skal renses, højere benzinforbrug og absolut ingen power. Som i absolut 0,0 hk.

• Mathias S
    Mathias S Tilmeldt:
    aug 2022

#3   11. sep 2022 Powerfilter var egentlig også kun for at slippe af med den store kasse:)
    Så bliver det nok bare en ny standard kaburator og så en gg og så må vi se hvad det giver af fart ca 50 ville være fint.
    I snakker om lettere ruller hvordan ved man hvilke der sidder i og hvilke der skal skiftes til?

• #4   11. sep 2022 Lad være med at skifte karburator hvis den gamle ikke fejler noget.

Du kan finde ud af hvor meget rullerne vejer ved at tage alle 6 og ligge dem på køkkenvægten. Så tagen man vægten og divider med 6. Så hvis der stod 48 på vegten, så ville det betyde at hver rulle vejer 8 gram.

Det med hvilke ruller der skal side på, det er meget forskelligt. Men til gg alene ville jeg gå ned 1 gram fra std

• Mathias S
    Mathias S Tilmeldt:
    aug 2022

#5   11. sep 2022 Nogen ide om hvad det vil give af fart?

• #6   11. sep 2022 70cc og knæk

• Mathias S
    Mathias S Tilmeldt:
    aug 2022

#7   11. sep 2022 Nej bare gg og pillet Skive

• #8   11. sep 2022 Ikke vandvittig meget. Måske 60kmt

• Mathias S
    Mathias S Tilmeldt:
    aug 2022

#9   11. sep 2022 Det vil ogdå være helt fint:)

• #10   12. sep 2022 Så gør du bare det. Hvis du køber ggen ny, så bare lad være. Den er ik 1000 kr værd. Køb heller et andet 45 udstødning

• #11   12. sep 2022 Behold den...!
    Indtil videre.

CPI kører med en karburator er 12mm bred og 14mm høj.
    Yamaha, PGO og mange andre kører med en karburator der er 10mm bred og 12mm høj.

Derfor kan din karburator rigeligt.
    Du bør have dit fokus på på 3 ting.
    70ccm.
    Passende udstødning.
    En meget højere gearing.

At skifte karburatoren er den 4. ting du skal se på.

Kommentér på:
Skift af kaburator

Annonce