{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jog r tuning
  • #1   22. aug 2022 Malossi 70cc sport eller stage 6 streetrace.
    Husk dyser og ruller til indstilling


  • #2   23. aug 2022 En anden gearing.

    Det er det absolut første man skifter på en Jog R.
    Hvis din økonomi er stram, så vælg en sekundær 15/39.


  • #3   23. aug 2022 #2 den kan ikke trække den gearing som std. Og hvis den kan, så bliver den meget sløv

  • #4   23. aug 2022 Oliver.
    Kør en tur og lyt til din motor.
    Lyt efter hvornår at motoren stiger i omdrejninger.
    Det gør den nok omkring 35-40 kmt.
    Hvis topfarten er 55 kmt, så mangler den et sted mellem 37 % og 57 % ud fra dens nuværende topfart.

    Kør en tur og find ud af hvornår at den stiger i omdrejninger.
    Og husk så lige på at den nok får 10-15 kmt mere topfart, når du skifter gearingen.


  • #5   23. aug 2022 47mm R-setup sport cyl.
    dysesæt.
    ruller.
    fjedre.

    bum...


  • #6   23. aug 2022 Hej allesammen, tak for jeres gode bud. Jeg har købt 14/41 gearing polini, men hvad tænker i med ruller, skulle jeg have købt dem? smiley

  • #7   23. aug 2022 Tommy. Og ja den stiger i omdrejninger ved omkring 35 km/t

  • #8   23. aug 2022 Polini gearingen er helt fin, men du skal selv presse den og hvis du en dag skal skifte tilbage, hvis du bliver stoppet, så skal den presses igen.

    Derfor er den færdigpressede gearing fra Stage 6 helt klart at foretrække.

    En 14/41 gearing er faktisk stadig for lav...!
    Se her.

    45/12 = 3,75
    41/14 = 2,93

    3,75/2,93 = 1,28 => 28% højere gearing.

    35 kmt x 1,28 = 45 kmt.
    Det betyder at når du skifter fra original gearing til 14/41, så vil din motor stige i omdrejninger ved 45 kmt. Kan du se problemet?
    Det vil sige at din kilerem vil være helt ude ved kanten af vario, ved 45 kmt.
    Når din motor stiger i omdrejninger ved 35 kmt, så er det fordi at vario ikke kan "geare op", fordi at remmen ikke kan komme længere ud.

    Hvis du vælger en 15/39 gearing, så får du disse tal.

    45/12 = 3,75
    39/15 = 2,6

    3,75/2,6 = 1,44 => 44 % højere gearing.

    35 kmt x 1,44 = 50 kmt.

    Kan du se hvorfor at 15/39 er den helt rigtige gearing?
    Ja, det er en meget tung gearing, men det er den der giver dig mest topfart.
    Hvis du fortsætter med en 14/41 gearing, så meld gerne lige tilbage om jeg har ret.

    Det er sådan, at din motor gerne skulle stige i omdrejninger når du rammer medvind eller kører ned af en bakke og du allerede er ved din normale topfart.


  • #9   23. aug 2022 Tommy. Jeg har købt 14/41 gearing, så vi må se hvordan den bliver. Læste bare at 15/39 gearing ikke kunne benyttes på en standard motor, så derfor købte jeg 14/41


  • #10   24. aug 2022 #9
    Du får svaret når den er skiftet.


Kommentér på:
Jog r tuning

Annonce