{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tun
  • #1   5. aug 2022 Hvis du ville beholde den originale 50cc cylinder, så kan du købe en tun udstødning(kommer an på resten af opsætningen) og køre en del hurtiger. En højkomprimeret topstykke ville hjælpe også. Men jeg ville råde dig til at skifte til 70cc sammen med tun udstødningen. Evt en 17,5 mm karbu, men den er ikke nødvendig. Det hjælper dog med optrækket.

  • #2   5. aug 2022 En udstødning

  • #3   5. aug 2022 Altid skift udstødningen som det første.

    Husk at skifte dyse.
    Og ruller hvis det er en scooter.
    Og tandhjul, hvis den er en gear knallert.


  • #4   5. aug 2022 Trin 1 afdrosling
    Trin 2 sports udstødning
    Trin 3 sport cylinder (ikke 50cc)
    Trin 4 vario, karburator, affjedring, bremser, dæk, højere gearing, lygter, osv.
    Trin 5 krumtap, midrace cylinder, midrace udstødning og tænding
    Trin 6 racing setup

    Behold standard luftfilter indtil trin 6 smiley

    Hva du ska gøre nu afhænger af dit nuværende setup
    Har du afdroslet.
    Har du sports udstødning på.
    Hva maskine er det


  • #5   6. aug 2022 Det er en Pgo pmx sport, og opsætningen er at jeg har fjernet skiven, tragten og så har jeg købt en leovince tt knæk uden begrænsning, og så har jeg vist nok enten 6.0 eller 6.5 ruller i, men tror nok det er 6.0.

  • #6   6. aug 2022 Så er det mest logiske ting at købe til den en 70cc cylinder

  • #7   6. aug 2022 Okay, men tror du at f.k.s en Naraku sport variator vil gøre noget?

  • #8   6. aug 2022 Naraku såort varioen er ren spild af penge. Har selv haft en. Heller multivar eller speedcontrol. Men det giver ikke det helt store. Meget heller 70cc sport. Giver både optræk og topfart(ca 10-20 kmt)

  • #9   6. aug 2022 Vario er det sidste man skifter.
    Udstødning, cylinder, gearing, karburator, kobling, vario.
    Det er i den rækkefølge.


  • #10   6. aug 2022 Gætter på det ikke er de orginale rem mere.
    Så gætter på det er en 750 mm minarelli rem som de fleste butikker sælger til hot.
    Den er for lang, så du mister topfart.
    Du kan måle din rem med et målebånd eller snor eller rulle en lineal rundt om og sætte streger.
    Den skal kun være 738.
    Hvis den er de 1,2 cm for lang ka du få 10-15 kmt ved at sætte en orignal pgo rem i eller den polini som også er 738mm lang i.

    Det er de eneste to remme der passer i pgo blok.
    En "standard" rem er også forkert størrelse. Det er standard til minarelli motor, ikke pgo motor.

    Hvis du er ude efter topfart havde jeg brugt pengene på en gearing. Eller rem.
    Og så 70cc.

    Og så derefter vario.


  • #11   6. aug 2022 #10

    Hvis standart mineralli rem som bliver puttet i hot fra fabrikken af, ikke engang selv "passer", hvilken rem vil så passe hvis den skulle køre helt ud på både vario og remskive???


  • #12   6. aug 2022 Fra fabrikken af får man en pgo rem men en længte på 738mm. Det er den som passer i. En 750mm rem ville måske udnytte hele variatoren, men ikke hele remskiven ved topfart

  • #13   6. aug 2022 Yup som vlad siger Der skal ikke minarelli rem i

    profilbillede
  • #14   7. aug 2022 Forskellen på de to remme, forhold til hvor langt op de i teorien kan komme på vario 7,63966258 mm
    I det tal, der er antaget at remmen kommer så langt ind på remskiverne, som den plejer.

    Forskellen i længden, divideret med "pi" og derefter ganget med to, da det kun er den ene halvdel af vario som man har til at fordele den ekstra længde på.

    Der er også antage at remmen kører parallelt med sig selv, hvilket den ikke gør, men afvigelsen er så lille, så det ændre ikke voldsomt meget ved det endelige resultat.

    Det er min erfaring at man bør vælge en ren, som kan komme helt ind til bøsningen på vario og længst muligt ud på remskiverne.
    Dermed får man den bedst mulige tilkobling.

    De yderste mm på Vario er alligevel noget lort at arbejde med.
    Rullebanerne er i en sådan vinkel, så det er svært for rullende at skubbe til vario og bagplade, for at presse remmen helt op.
    Man bør se bort fra de sidste mm, da det eneste til tilføjer, er ekstra rpm på kuglelejet der sidder på primær akslen i gearkassen.
    Jeg vil klart klart hellere gå efter så lav en gearing ved tilkobling, som muligt og så fixe topfarten med en 35% eller 50% højere gearing.


  • #15   7. aug 2022 Så man kan kan bruge den std rem til f.eks malossi multivar

  • #16   7. aug 2022 Altså sådan en her??

    profilbillede
  • #17   7. aug 2022 Ja det kan man

Kommentér på:
Tun

Annonce