{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
292 visninger | Oprettet:

Stator {{forumTopicSubject}}

Hej SG, her forleden var jeg ude og køre og kørte ind til siden for at sætte en playliste på, jeg kunne derefter ikke starte knallerten igen.

Jeg har fundet ud af at knallerten ikke gnister, og har nu tjekket alt el igennem på den. Både cdi tændrør tændhætte startrelæ osv

Alt ser fint ud udover min stator som siger 0 når jeg måler gennemgang på den, alså ohm.

Er det så statoren der er problemet?
Ville bare høre om det er der der kunne være problemet til den ikke gnister

Tankmåler er også stået af efter det skete.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stator
  • #1   31. jul 2022 Hvordan målte du gennemgang på stator?
    Hvilke knallert er det?


  • #2   31. jul 2022 Min fejl glemte alt om at skrive det smiley
    Det er en Hot 50

    Jeg brugte et multimeter til at måle på både, fødespolen og lyspolen

    Tænkte at siden der ikke er gennemgang i nogle af dem, så måtte statoren være problemet


  • #3   31. jul 2022 Jo det er det. Men har du fulgt videoen fra kgi? Den med udmåling af stator

  • #4   1. aug 2022 Altså det er forsøg værd inden du begynder bruge en masse penge på nye dele. Prøv og blæs med trykluft eller munden på din tændhætte, måtte der vand i???

    Total vildt gæt, men lyder sku mærkeligt det der sket


  • #5   1. aug 2022 Det nytter jo ikke noget hvis han har målt stator og har får 0ohm igennem. Så betyder det at der slet ik kommer noget tilbage og st der er brud på ledningen et sted.

    Men jo man kan sagtens prøve det. Skader ik


  • #6   1. aug 2022 Jeg kørte på en varm sommerdag uden det mindste regn på gaden, desuden har jeg også ellerede tjekket hætten, og den ser helt fint ud.
    Den virker som den skal

    Og jeg har også fuldt kgi's video helt igennem med samme resutat.
    Alt hvad de har tested har jeg også, det eneste der ikke spiller er statoren smiley


  • #7   1. aug 2022 Så skal der ny stator. Jeg ville dog lige tjække ldeningerne der går til statoren. Tjæk om der er måske kommet et brud på ledningen. Har set det ske hvor svinghjulet sker hul i ledningen. Så kan du måske lodde det sammen og få mere liv ud af det. Du kan også bare udskifte stator

  • #8   1. aug 2022 Tak for hjælpen jeg vil hurtigt tjekke ledningerne ser alt frisk ud køber jeg en ny stator smiley

Kommentér på:
Stator

Annonce