{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.832 visninger | Oprettet:

optræk og bundtræk {{forumTopicSubject}}

Halløj alla sammen..

Jeg har lige et par hurtige spørgsmål vedrørende optrækket og bundtrækket på min G-max 45 edition..

Den har stadig original cylinder, karburator på og vario, men der er ingen skive ( tænker det er meget normalt på en 45) men den kører som den må 45-48 lige ud.

Nu til spørgsmålene:
hvad mener i at ville være et godt forslag til at give den et hurtigt optræk, men samtidig gøre at den ikke mister for meget på toppen når den rammen en bakke., og er det overhovedet muligt.
Jeg har en 17,5 liggende men ved ikke hvor effektiv den er på en 40mm cylinder.

Jeg håber i har nogle gode forlag

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Filt og mal 23.850 kr.
  • Stikkontakt og lampeudtag fra væg. 1.800 kr.
  • Rengøring af lejlighed 450 kr.
  • Montering af inspektionsluge 500 kr.
  • Montering 350 kr.
  • Ophæng af to spejle mv 590 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  optræk og bundtræk
  • #1   24. jul 2022 Større karbu hjælper med optrækket, men gover intet topfart. Du kan jo prøve med den 17,5 og se om det hjælper. Ellers cvt indstilling ville hjælpe

• #4   24. jul 2022 Evt en 18x738 rem ku gøre underværker.

Eneste rem der passer i pgo.
    Udover polinis 738x18,5

• #5   25. jul 2022 Tommy - [4600]
    Stempel og top er mindre end et år gamle da de blev skiftet grundet en fejl 40 fra forrige ejer. når du mener jeg skal male på min vario er det vel for så at se hvor langt den kommer op

• #6   25. jul 2022 L: hvad vil remmen gøre hvis jeg skifter den ?

Vlad S: jeg kan ikke rigtig på karburatoren til at blive justeret ordentlig så der kommer altid benz ud af luftfilteret, og hvad mener du med cvt. indstilling

• #7   25. jul 2022 Tjæk svømmer entilen om den lukker tæt.

Det jeg mener med cvt indstilling er, at indstille ruller/trykfjeder/trimfjeder og få fat i en passende rem(på pgo er den eneste rem som passer den originale pgo rem '738x18'. "Std" rem fra de forskellige butikker passer ikke rigtigt da de er for lange)

• #9   25. jul 2022 Vil det gøre noget hvis jeg skiftede CDI'en ud med en ubegrænset

• #11   25. jul 2022 kan man godt købe et nyt topstykke bare

• #12   25. jul 2022 ja det kan man. koster de 300 kr

• #13   26. jul 2022 har du eller i mulighed for at hjælpe mig med at finde et fordi jeg ved egentlig ikke hvad jeg skal lede efter.
    Der dukker egentlig bare en fandens masse sider op med udgaver til puch eller også kommer jeg ind på kgi og der dukker egentlig bare malossi, athena osv men jeg ved jo ikke om det er den slags jeg leder efter

• #14   26. jul 2022 Malossi 50cc såort topstykket er høj komprimeret. Den kan du finde på speedline og kgi

• #15   26. jul 2022 fedt mange tak smiley

• #16   26. jul 2022 Hvis din rem har det typiske mål værkstederne skiftet til, så er den 750 lang og lidt for smal.

En original pgo rem på 738x18 vil i så fald give ca 10kmt mere topfart og en lidt pænere benzinøkonomi.

Grunden til jeg har nævnt kilerem er fordi din topfart er ret lav taget i betragtning der ikke er ringi varioen.
    Det kan dog evt være fordi du har original udstødning på.
    De kører ikke ret stærkt med original udstødning på.

Hvis du skal have en anden udstødning på for at få mere optræk, så skal du også have lettere ruller i varioen, en større hoveddyse i karburator og have fjernet tragten i forrøret på udstødningen så den yder som den er beregnet til.
    Jeg havde taget technigas silent sport eller lignende, til en g-max.
    Stor tung scooter den kan godt bruge den ekstra kraft, og størrelsen på sådan en udstødning med katalysatoren sat bagpå, passer godt til scooterens størrelse.
    På en hot ser sådan en lang udstødning lidt for lang ud smiley

Men jo topstykle vil give lidt mere sprødt optræk.
    Ved ikke om man skal dyse om eller have lettete ruller i.
    Det antager jeg ikke da porttiderne på cylinderen forbliver de samme, og udstødningen forbliver den samme.
    Så det er nok ikke nødvendigt med omdysning fordi man sætter andet topstykke på

• #17   27. jul 2022 Det er så fedt at der kommer al den hjælp til min scooter.
    Jeg må vel så egentlig også snart få den stemt ind på min bruger

• #19   2. aug 2022 Jeg har lige her i weekenden haft skilt nogle ting ad..
    Jeg fandt ud af at skiven ikke er i maskinen, at der ikke er nogen begrænsning i studsen, at der ikke er nogen begrænsning i udstødningen, at der er standard vario og kobling på, original karburator og sports filter på, med alle de "mangler" burde den køre mindst 55-60, men den kører ikke anden end 45-47

• #21   2. aug 2022 https://www.scootergalleri.dk/video/tuningprojekter/114457-optraek_og_bundtraek
    her kan ses hvor langt remmen kommer op og rammer varioen

• #22   2. aug 2022 Er det stadig std ruller på du har på? Hvordan sidder omdrejningerne ved topfart? Er de høje? Lave?

Kommentér på:
optræk og bundtræk

Annonce