1.807 visninger
|
Oprettet:
Derbi senda euro 4 tun {{forumTopicSubject}}
Hej jeg kunne måske godt tænke mig at tune min derbi senda xtreme euro 4 fra 2020, lidt mere ikke noget helt vildt eller dyrt
lige nu har jeg taget begrænsningen i foråret og har 14 tands fortandhjul på og en voca bagpot på, den kør ud af lige vej omkring 48-50.
Har overvejet at putte ubegrænset cdi i?, men ved ikke om det ville give særligt meget, og ville jeg ikke også så skulle dyse den op?
Kom gerne med foreslag
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.518
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
men tak for svar:)
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.518
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
apr 2017
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 5 Svar: 723
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.518
mar 2021
Følger: 15 Følgere: 255 Emner: 87 Svar: 70
Vis jeg ikke tager helt fejl begrænser en std cdi ved 8000 omdrejninger. Så din maskine vil kunne komme op og køre ca 60 med en ubegrænset cdi. Har selv haft en aprilia sx 50 2018 e4. Så jeg ved hvad jeg snakker om.
Jeg har en ubegrænset cdi boks som passer på din maskine. Som jeg ikke bruger da jeg har fået ny tænding. Du kan få den for 100kr vis du er interesseret
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
På speedo.
Men monter karvurator delene fra afdroslingskittet!!!
Og så sæt en radicalracing sport eller en scr corse udstødning på hvis du vil køre 95 og være klar til evt sports cylinder en dag.
Og et dysekit.
Men start med afsrosling helt så den kører de 80 som gud havde tænkt da han skabte den!
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.518
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.518
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.518
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.518
CDI
Forrør
NGK BR10ES tændrør
14 tands fortandhjul
#90 hoveddyse
208GA dyserør
#35 tomgangsdyse
Jeg ville købe de ting som du ikke har der følger med kittet. Dyser er altid noget som man skal indstille, men kittet giver en dyse der er højere end std, så det er en god start. Pas dog lige på med dyserne, der de findes i m4,m5 og m6(og pwk). Ved ikke hvad den rigtig størelse er på en senda, men det kan du vel googl edig frem til
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
og er det nødvendigt at skifte tændrøret?
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.518
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
90 hoveddyse
Ga208 dyserør.
Du skifter dyserøret ved at tage karburatoren af, fjerne bundkar og skrue hoveddysen ud.
Så fjerner du også gasspjældet og låget hvis du ikke allerede har det.
Så kan du presse ned på den lille spids af dyserøret i karburatoren der stikker op i midten. Det er nemmest at gøre direkte oppefra ned med f.eks. et tyndt håndtage på en skruetrækker.
Brug ikke noget metal.
Hellere gummi plastik træ eller andet hårdt men blødere end aluminium. Blyant eller kuglepen fungerer også fint.
Når det blir presset ned så sku det gerne falde ud ned gennem det hul hvor hoveddysen ellers sidder i.
Det nye dyserør stikker du så bare op og sætter en 90 hoveddyse i og skruer op. Så sku det sidde fast.
Tjek evt en video tutorial af hvordan du skifter til 6 gear skiftehjul. Man ska lige vide hvad man laver.
Speedline lagde video på youtube da de lavede deres derbi projekt. I en af videoerne hvor de skiller den ad og skifter ting viser de det skiftehjul til 6 gear istedet for 4.
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Du skal skifte hele gearkassen.
Derfor er det svært, men 4 gear kan du sagtens få op på 100 kmt.
Det kræver bare lidt flere HK og/eller det tager længere tid at komme derop.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Men er ikke 100 på det er 4gear kasse i sendaerne euro4. Hvis det er så skal der skiftes geartromle. Det kræver bist lidt men er ikke uoverkommeligt hvis det er.
Dog ville jeg hellere selv sætte en sports udstødning på og sports cylinder før jeg gad skifte gearkasse dele udover hvis man ka tage en begrænsning
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Helt klart den billigste løsning til markant mere power.
Den kommer på lager om 3 ugers tid.
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
men mange tak for feedbacken.
Hvis jeg måske i fremtiden ville skifte udstødning, hvilket ville du så anbefale? helst ikke dyrt eller for vildt larmende.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Eller radicalracing sport som også fås i krom. På www.gearparts.de. fordi den yder ligeså godt som scr corse gør næsten, er pæn og ikke ruster hvis man køber den i krom.
Alle sports udstødning larmer en del
Leovince larmer mest af alle og yder absolut dårligst. Og ruster rekord hurtigt.
Gianelli enduro larmer ikke mest og er rimelig nem at have med at gøre. Men yder hmmm.
Technigas enox yder fint, larmer en anelse men er rustfri.
Radical er rimelig godt støjdæmpet, yder over et bredt område og yder super.
Scr corse yser bedst af alle og larmer lidt men ikke ekstremt.
Tk udstødningerne larmer af ht og yder kun i høje omdrejninger, men yder meget.
Yasuni r2 og max cross yder ok og larmer ikke mest. Men de larmer alle sammen væsentlig mere end std udstødningen
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.518
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Det er derfor jeg anbefaler dig at skifte cylinderen.
Derbi senda euro 4 tun