{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.807 visninger | Oprettet:

Derbi senda euro 4 tun {{forumTopicSubject}}

Hej jeg kunne måske godt tænke mig at tune min derbi senda xtreme euro 4 fra 2020, lidt mere ikke noget helt vildt eller dyrt
lige nu har jeg taget begrænsningen i foråret og har 14 tands fortandhjul på og en voca bagpot på, den kør ud af lige vej omkring 48-50.
Har overvejet at putte ubegrænset cdi i?, men ved ikke om det ville give særligt meget, og ville jeg ikke også så skulle dyse den op?
Kom gerne med foreslag

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Derbi senda euro 4 tun
  • #1   13. jun 2022 Der findes en afdroslingskit ind på speedline. Montere den så er den helt ubegrænset

• #2   13. jun 2022 Jeps, har set det, men har allerede 14 tands på og forrøret er allerede ubegrænset så det ville ikke give mening.
    men tak for svar:)

• #3   13. jun 2022 så køb de enkelte ting i kittet sepparat.

• #4   13. jun 2022 Okay, men hvis jeg skiftede cdi, burde jeg så dyse op?

• #5   14. jun 2022 Du skulle have dyset op da du tog begrænsning i udstødning....

• #6   14. jun 2022 #4 det er rigtig nok det #5 siger. Når du piller ved cylinder/udstødning/karburator/luftfilter skal du ændre dyse. Bemærk dog, at dyserøret skal skiftes før du dyser om

• #7   14. jun 2022 ubegrænset cdi er en rigtig god ide.
    Vis jeg ikke tager helt fejl begrænser en std cdi ved 8000 omdrejninger. Så din maskine vil kunne komme op og køre ca 60 med en ubegrænset cdi. Har selv haft en aprilia sx 50 2018 e4. Så jeg ved hvad jeg snakker om.

Jeg har en ubegrænset cdi boks som passer på din maskine. Som jeg ikke bruger da jeg har fået ny tænding. Du kan få den for 100kr vis du er interesseret

• #8   14. jun 2022 Min kørte 80 med begrænsninger fjernet.
    På speedo.
    Men monter karvurator delene fra afdroslingskittet!!!
    Og så sæt en radicalracing sport eller en scr corse udstødning på hvis du vil køre 95 og være klar til evt sports cylinder en dag.
    Og et dysekit.
    Men start med afsrosling helt så den kører de 80 som gud havde tænkt da han skabte den!

• #9   14. jun 2022 #6 hvorfor er det man skal skifte dyserøret? smiley

• #10   14. jun 2022 Det noget med, at dyserøret er "begrænset". Selve hullet efter dysen er ikke særlig stor, så når man kommer oppe i dyse, så er hullet på dysen større, men den får så stadig ikke nok benzin

• #11   14. jun 2022 Okay mange tak for svar smiley og man skal ikke justere noget luft?

• #12   14. jun 2022 Du skal indstille hele karburatoren. Det skulle du havde gjort da du fik ubegrænset din forrør

• #13   14. jun 2022 Kan der ske noget ved at køre med det, som det er lige nu?

• #14   14. jun 2022 Ja. Du kan varmesætte din cylinder. Så skal du købe ny cylinderkit

• #15   14. jun 2022 Det ville sku værre trælst, så jeg burde få de dyser der følger med afdroslings kittet, og så derefter putte cdi i?. ville det være fornuftigt?

• #16   14. jun 2022 Afdroslingskittet består af følgende:
    CDI
    Forrør
    NGK BR10ES tændrør
    14 tands fortandhjul
    #90 hoveddyse
    208GA dyserør
    #35 tomgangsdyse

Jeg ville købe de ting som du ikke har der følger med kittet. Dyser er altid noget som man skal indstille, men kittet giver en dyse der er højere end std, så det er en god start. Pas dog lige på med dyserne, der de findes i m4,m5 og m6(og pwk). Ved ikke hvad den rigtig størelse er på en senda, men det kan du vel googl edig frem til

• #17   14. jun 2022 Når jeg kigger inde på speedline og vælger standard dele, og så finder den std kabu, så står der at den kommer med en 6mm, men hvilken tomgangs dyse str skal jeg bruge?
    og er det nødvendigt at skifte tændrøret?

• #18   14. jun 2022 Tomgangsdyser findes der kun 1 størelse af i den der form som på billedet til kittet. Jeg ville også skifte tændrør. De koster ikke meget og skal aligevel skiftes en gamg imellem

• #19   14. jun 2022 Okay mange tak for hjælpen smiley

• #20   14. jun 2022 35 tomgangsdyse
    90 hoveddyse
    Ga208 dyserør.

Du skifter dyserøret ved at tage karburatoren af, fjerne bundkar og skrue hoveddysen ud.
    Så fjerner du også gasspjældet og låget hvis du ikke allerede har det.
    Så kan du presse ned på den lille spids af dyserøret i karburatoren der stikker op i midten. Det er nemmest at gøre direkte oppefra ned med f.eks. et tyndt håndtage på en skruetrækker.
    Brug ikke noget metal.
    Hellere gummi plastik træ eller andet hårdt men blødere end aluminium. Blyant eller kuglepen fungerer også fint.
    Når det blir presset ned så sku det gerne falde ud ned gennem det hul hvor hoveddysen ellers sidder i.
    Det nye dyserør stikker du så bare op og sætter en 90 hoveddyse i og skruer op. Så sku det sidde fast.

Tjek evt en video tutorial af hvordan du skifter til 6 gear skiftehjul. Man ska lige vide hvad man laver.
    Speedline lagde video på youtube da de lavede deres derbi projekt. I en af videoerne hvor de skiller den ad og skifter ting viser de det skiftehjul til 6 gear istedet for 4.

• #21   14. jun 2022 Jeg har fået af vide af mange at det ikke er muligt at lave 6 gear på de nye euro 4 med 4 gear std, og andre siger at det er muligt men meget sværre?

• #22   14. jun 2022 #21
    Du skal skifte hele gearkassen.
    Derfor er det svært, men 4 gear kan du sagtens få op på 100 kmt.
    Det kræver bare lidt flere HK og/eller det tager længere tid at komme derop.

• #23   14. jun 2022 Øøøøh ok glemte lige det er 3 gears modellerne der ka laves til 6 gear.
    Men er ikke 100 på det er 4gear kasse i sendaerne euro4. Hvis det er så skal der skiftes geartromle. Det kræver bist lidt men er ikke uoverkommeligt hvis det er.
    Dog ville jeg hellere selv sætte en sports udstødning på og sports cylinder før jeg gad skifte gearkasse dele udover hvis man ka tage en begrænsning

• #24   14. jun 2022 Okay tak for hjælpen smiley

• #25   14. jun 2022 https://www.maxiscoot.com/en/product/airsal-cylinder-kit-70cc-cast-iron-derbi-euro-3-47253

Helt klart den billigste løsning til markant mere power.
    Den kommer på lager om 3 ugers tid.

• #26   14. jun 2022 Jeg har ikke planer om at skifte cylinder, må ikke og har overhovdet ikke ekspertisen til at skifte den heller.
    men mange tak for feedbacken.
    Hvis jeg måske i fremtiden ville skifte udstødning, hvilket ville du så anbefale? helst ikke dyrt eller for vildt larmende.

• #27   14. jun 2022 Scr corse fordi den yder bedst og fås i krom så den ikke ruster.
    Eller radicalracing sport som også fås i krom. På www.gearparts.de. fordi den yder ligeså godt som scr corse gør næsten, er pæn og ikke ruster hvis man køber den i krom.
    Alle sports udstødning larmer en del smiley desværre.
    Leovince larmer mest af alle og yder absolut dårligst. Og ruster rekord hurtigt.
    Gianelli enduro larmer ikke mest og er rimelig nem at have med at gøre. Men yder hmmm.
    Technigas enox yder fint, larmer en anelse men er rustfri.
    Radical er rimelig godt støjdæmpet, yder over et bredt område og yder super.
    Scr corse yser bedst af alle og larmer lidt men ikke ekstremt.
    Tk udstødningerne larmer af ht og yder kun i høje omdrejninger, men yder meget.
    Yasuni r2 og max cross yder ok og larmer ikke mest. Men de larmer alle sammen væsentlig mere end std udstødningen

• #28   15. jun 2022 #27, jeg ville bare lige spørge om at ham her i denne video https://www.youtube.com/watch?v=MkjhmKIFLXw&ab_channel=PiaggioDOC gør hvad man skal for at skifte dyserøret nemmest?

• #29   15. jun 2022 Ser meget rigtigt ud

• #30   16. jun 2022 Der er ingen tunudstødninger til Senda, som ikke er "vildt larmende", sammenlignet med den originale.
    Det er derfor jeg anbefaler dig at skifte cylinderen.

Kommentér på:
Derbi senda euro 4 tun

Annonce