{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
566 visninger | Oprettet:

Tobias G
Tobias G
Tilmeldt:
24. maj 2022
Følgere: 28 Emner: 9 Svar: 19

Tilpasning af cylinder til jog blok. {{forumTopicSubject}}

Hey, jeg har en jog r fra 2005, der er begrænset i blokken, men siden jeg ønsker at præsevere blokken original og ønsker lidt mere effekt end DR racing/polini sport MOD, ville jeg spørge om det er muligt at fræse på skørterne af cylinderet? Jeg er godt klar over at det nemt kan gå galt, men vil høre om andre har gjort det før eller kender nogen der har gjort det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilpasning af cylinder til jog blok.
  • #1   24. maj 2022 Kommer vil an på hvor meget der skal tages af cylinderen i bag , jeg kan sagtens se dit problem , men for at være helt helt ærlig , så ville jeg nok hvis jeg var dig enten tage den beslutning at få det klaret så motoren ikke er begrænset længer . Og ellers så helt lade hver med at Tune den yderligere end det den er nu og frem over kun det den kan ,
    Jeg kan ikke huske hvor jeg har læst Det henne med den måde du spørger til med tage noget af cylinder i bag osv , men umilbart mener jeg godt du kan men samme tid så jeg også i tvil om hvor lang stemplet kommer tilbage hvergang i cylinder , du ved , hvis den kommer for langt bag ud også du har kortet noget af cylinderen så falder stemplet ud også har du først en motor der mindre hver i Værdi end den ville være med væk fræst kanter..

    Men du skriver noget som jeg bider mærke i …
    Du skriver at du mangler lidt mere træk end det her std tuning som DR og polini sport osv kan .. hvor gammel er dit setup og hvordan er din opsætning i motoren ….


  • Tobias G
    Tobias G Tilmeldt:
    maj 2022

    Følgere: 28 Emner: 9 Svar: 19
    #3   25. maj 2022 Jeg er klar over at det er meget nemmere at fræse, men jeg ønsker bare ikke at fræse i blokken, da jeg ikke føler mig sikker nok i det og kan godt lide at den er std og kan laves 100% lovlig igen uden fusk med lette ruller osv. Jeg ender nok med et dr racing mod eller polini sport mod istedet, for jeg vil ikke fræse i min blok og jeg har helt std cylinder på lige nu, som i øvrigt kun har kørt 4000km(både stempel, cylinder og topstykke). men jeg vil gerne have 70cc på, jeg bruger den meget til stunting og dog jeg godt kan kneestand, seatstand osv på den nu, så vil jeg gerne kunne gøre det ved højere hastigheder. Mine venner synes også at jeg er skør, men vil simpelthen ikke fræse i blokken.

  • #5   25. maj 2022 Dani p …..

    Det fordi de fleste af de kits som er lavet til begrænset blok er kun i 46mm og jeg går ud fra det der han mener problemet ligger på hans ydelse, og må nu give ham ret i en ting . Det kan godt mærkes i forskel om det er 46mm eller 47mm


  • #8   25. maj 2022 Dan p ..
    så længe du kan se fejlen på den måde du skrev så det skam helt iorden,
    Jeg var iværtfald ikke ude på at gener dig med det jeg skrev , jeg skrev det kun fordi jeg forstår det sådan , og jeg har da arbejdet med Scooter siden jeg var 13år og idag 40år
    Det er så mest Yamaha Jog og Hot50 i mine unge Dage og så de sidste 15-17år med Yamaha Aerox Scooter …. Og ja så da ellers de folks som kommer for at finde de rigtig dele for indstilling til deres setup , du ved så indstiller jeg deres jeg scooter og ved hvad trykfjeder og ruller og kilerem - dyser - osv de skal bruge . Også bestiller jeg det hjem så deres scooter går ordenligt …

    Det kræver selvfølgelig man har mange dele til sådan noget , og jeg har alle Speedlines trykfjeder til Minarelli motor og trimfjeder - Alle Dyser - Ruller i forskellige størelser og vægte , samt de fleste Tændrør fra NGK så man kan sørge for motoren har de bedste betingelser for den varme som Tidspunket bringer (-:


  • #10   25. maj 2022 Jeg forstår dig … men det er nu heller ikke så vigtig med vores diskution , men jeg bil godt indrømme det som du skriver at det nemt at fjerne begrænsningen istedetfor alt den her bøvl …

    Men jeg har dog set et sted på nettet at noget fræser lidt af cylinder og sætter den på en fræst blok.. men kan dælme ikke finde hjemmesiden , jeg husker kun den var engelsk , den side jeg så det på , og husker da igrunden heller ikke emnets tekst for at kunne finde det med cylinder fræses for at kunne gå på en blok som var begrænset


  • Tobias G
    Tobias G Tilmeldt:
    maj 2022

    Følgere: 28 Emner: 9 Svar: 19
    #12   28. maj 2022 Ok så har jeg lige et andet spørgsmål, hvis nu jeg ender med at fræse i min blok. Det er vel ikke længere muligt at gøre alt det her uden at ta' blokken af stellet hvis jeg også skal fræse i blokken?

  • #14   28. maj 2022 Hvis jeg var dig så ville jeg tage blokken helt af stellet også ellers tage cylinderet af … fræse de begrænsninger væk.. men HUSK HUSK HUSK HUSK nu at lig noget ind i blokken så alle de her alu spåner osv ikke kommer ind til din krumtaps lejer , også husk husk husk nu at slev om du har haft noget for blokken ned til lejer osv at du Alligevel skal gøre blokken ren i benzin bag efter , og det gør du ved at fjerne studsen og membran og helder benzin der ned i krumtaps huset og ryster den godt og hælder det ud af blokken igen . Og dette gør du indtil du ikke ser flere alu spåner at se når du helder benzin ud af blokken…

    Det bedste du kan gøre er at være en seriøs knægt omkring dette her fræsen …. Også tage blokken af - cylinder - studst - membram - tændning - udstødning , også åbner du blokken og fjener krumtappen ,

    Så kan du fræse i god stil og ikke være nervøs din lejer ødelægges af spåner som desvære ikke kom med ud da den blev rengjort … og det fede ved det er så din blok er klar nu til en del cylinder kits , og så skifter du krumtapslejer og simmer ringe og nyt forsegling mellemblokken , så din jog 100% fit for fight … og hvis du alligevel så beslutter at du beholder det kitt du har på nu indtil du har penge til nyt kits så gør dig selv den tjeneste at skift stempelringe og pakninger til nye , så vil du opleve en god sund og stærk motor igen som trækker meget bedre end det du har vant til….


  • Tobias G
    Tobias G Tilmeldt:
    maj 2022

    Følgere: 28 Emner: 9 Svar: 19
    #15   28. maj 2022 BP tuning, du misser pointen helt. Jeg er slet ikke i tvivl om at du ved hvad du snakker om, og ved godt hvordan man skal gøre det, men har simpelthen ik modet til det. Du får det til at lyde utroligt uoverskueligt, jeg vil i bund og grund bare gerne have 70cc på, det behøver ikke at være st6 mk2 eller sådan noget vildt, bare noget det trækker lidt mere end std, det er det. Jeg er den person i min vennegruppe, der ved mest om knallerter, så hjælp er der ikke meget at hente af. Det skal IKKE involvere at splitte hele lortet ad, så sælger jeg den sku igen.

  • #16   28. maj 2022 Det ikke fordi jeg vil sige dig i mod nu , bare så jeg forstår hvad du siger ..

    Du vil ikke åbne blokken , men bare pille den af stellet også lige ligge noget stof ind i krumtaps huset , så du undgår spåner i huset , og ellers fræse begrænsningen væk ..
    er det rigtig forstået du skrev da selv om det var muligt at skære noget af cylinder osv så den kunne komme i begrænset blok osv , så fortæller jeg dig hvordan du kan gøre .. ikke andet


  • Tobias G
    Tobias G Tilmeldt:
    maj 2022

    Følgere: 28 Emner: 9 Svar: 19
    #17   28. maj 2022 Basalt set vil jeg gerne på nemmest vis få 70cc på, da jeg ikke har noget hjælp at hente nogle steder overhoved hvis noget går galt eller skal bruge hjælp til at fikse noget.

  • #20   28. maj 2022 Speedline skriver dette her …

    Bemærk! Din maskine er muligvis født med Euro2 motor efter 2003, hvorfor det ikke er alle cylindre der vil passe direkte på den originale Euro2 motorblok. Vær opmærksom på hvad der står i varenavn og produktbeskrivelse inden du bestiller. Gælder ikke PGO. Kontakt os endelig på telefon 8651 1181 eller e-mail: info@speedline.dk hvis du har spørgsmål til dette.

    Det betyder vel at hvis vi kikker på et kitt på deres side til din 2005 jog så står i teksten til det cylinder du kikker på om det kan gå på eller ej …

    Kan vi blive enig om det rigtig forstået


  • #22   28. maj 2022 Dan p …. Du helt ret …

  • Tobias G
    Tobias G Tilmeldt:
    maj 2022

    Følgere: 28 Emner: 9 Svar: 19
    #23   28. maj 2022 @BP Tuning nu bliver jeg sku lidt i tvivl hvorvidt du snakker til mig eller Dan'l P. Jeg ved nok i teori til at skille den ad og ved godt hvad i snakker om og hvad jeres argument er, men skulle noget gå uventet, gevindet går over på en bolt, et stykke knækker el-lign. så kender jeg ingen der kan hjælpe mig, selv min far ved intet om motore, så jeg er på dybt vand hvis ikke alt går som smurt og det tænker jeg at det bliver svært at få til at gøre, når nu det er første gang, jeg skal gøre det. En ny idé måske, men ved i cirka hvad et autoriseret værksted ville tage for at fræse blokken for mig, så jeg er fri for at være angst for at jeg har gjort det forkert?

  • Tobias G
    Tobias G Tilmeldt:
    maj 2022

    Følgere: 28 Emner: 9 Svar: 19
    #26   28. maj 2022 Ja det var også det jeg tænkte, men jeg er sku ikke glad for at gøre det uden hjælp fra venner. Må lige se om jeg kan opfiske nogle scooterhoveder der kunne hjælpe for en kasse slots. Tænker bare at det er for overvældende for mig at skulle skille blokken helt ad, specielt hvis jeg alligevel bare ender med sportscylinder. Jeg er heller ikke ude efter noget der render 100+.

  • Tobias G
    Tobias G Tilmeldt:
    maj 2022

    Følgere: 28 Emner: 9 Svar: 19
    #28   28. maj 2022 Jeg er fra Holstebro.

  • Tobias G
    Tobias G Tilmeldt:
    maj 2022

    Følgere: 28 Emner: 9 Svar: 19
    #30   28. maj 2022 Tak for tilbuddet og tak for hjælpen, men tror jeg finder et MOD cylinder, da jeg ved at det bliver for uoverskueligt for mig som ikke på nogle måder er ekspert.

  • Tobias G
    Tobias G Tilmeldt:
    maj 2022

    Følgere: 28 Emner: 9 Svar: 19
    #32   28. maj 2022 Ja, har muligvis fundet en der kan hjælpe, men ellers bliver det mod, for kender mig selv og ved at det uden problemer kan gå galt hvis jeg gør det selv ??

  • #33   28. maj 2022 Tobias G

    Du skal du tro mere på dig selv , og jeg garanter dig for 100% en scooter motor er langt mere simpel bygget op end du regner med .. den består kun af 2 krumtaps lejer og 1 krumamtap .. og så det slut … andet er det ikke i det


Kommentér på:
Tilpasning af cylinder til jog blok.

Annonce