{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gearmaskine optræk
  • #1   14. maj 2022 Tænker jeg sagtens du kan, ved ikke særlig meget om gear men kan ikke se hvorfor det ikke skulle kunne lade sig gøre

  • #2   14. maj 2022 gear og optræk høre ikke sammen du kan kun skifte så hurtigt som du kan

  • Gustav P
    Gustav P Tilmeldt:
    maj 2022

    Følgere: 50 Emner: 14 Svar: 33
    #3   14. maj 2022 Det passer jo ikke..

  • #4   14. maj 2022 nå hvad mener du så vi har taget en bb sonic en ts sonic og en senda med team 80 på gæt hvem der kom sidst fordi man skal skifte gear og ja alle var trimmet perfekt

  • #5   14. maj 2022 Det burde ku lade sig gøre med så lav gearing som muligt, begrænset til 3 gear og med lovlg ecu evt
    Så et 80kit der yder ved lave omdrejninger med højkompression topstykke.
    Så burde den ville på baghjul i første og andet gear men ikke køre mere end 39


  • Gustav P
    Gustav P Tilmeldt:
    maj 2022

    Følgere: 50 Emner: 14 Svar: 33
    #6   14. maj 2022 Men er den så stadig lovlig?

    Og kan du måske sende nogle links til alle de ting du sagde?


  • #7   14. maj 2022 nej den er ikke du må intet ændre og politi er efter gear maskiner fordi de ikke køre lobligt

  • #8   14. maj 2022 Der er ingen der har lavet sådan en, fordi det ikke gir mening smiley
    Den blir enten hysterisk eller en skuffelse. Pest eller kolera.
    Enten kører man tunet eller også gør man ikke smiley det vil larme a h t når du kører den.
    Eller også gør du den så diskret at optrækket blir hmm og så ka man ligeså godt bare få den tunet.

    Men vildt optræk altså...mange prøver en std afdroslet piaggio/gilera og synes de har et sindssygt optræk.
    Andre synes 70cc sport er kedeligt.
    Så det afhænger af hvad du mener.

    Men tænker det du tænker på, er umuligt at opnå.
    Du sku ha en lovlig 125cc ligesom 16årige i sverige.
    Så er der 15hk og lovlig kørsel samtidig


  • #10   14. maj 2022 Når du ændre på motoren, så er den ikke lovlig.

    Længere er den ikke.


  • #11   14. maj 2022 Jeg er egentlig uenig, men der er ellers udbredt enighed om man ikke kan holde en scooter på 30 og have den tunet.
    Fordi ring i vario vil få den til at overophede når den kører med fuld smadder på ved 35 kmt i længere tid.

    Kan det derimod lade sig gøre på en gearmaskine?
    Ja.
    Vil dog mene det er værre på en gearmaskine end på en scooter, da gearmaskiner netop afhænger af luft gennem radiatoren.
    Modsat en scooter der bare suger luft ind hurtigere jo hårdere motoren arbejder. Uanset ens fart.

    Derfor er jeg uenig.

    Men ja det hjælper hvis mam faktisk har prøvet det man snakker om smiley smiley
    Så blir de fleste hurtigt enige om det meste.
    Subjektivitet er ikke noget man er enig i, det er noget man er ens i. Ens smag. Ikke enig smag smiley

    Folk der aldrig har fattet matematik erklærer sig også gerne uenige i at jorden er rund. Det siger også mere om personen end om fakta.
    Short story long.

    Monkeybikes har objektivt mere potentiale for spas kørsel i bymiljø end en sports mc.
    Ligesom en offroader er sjovere på et snedækket bjerg end en grom. Fysik er fakta.

    Faktisk, hvis trådstarter skal ha vildt opræk men lovlig topfart.
    Så vil jeg sige det skal være en 4t.
    Det ku man næsten godt...
    Med en m3r eller m5.
    Med omdrejningsbegrænser, lav gearing, stor cylinder og std udstødning.


  • #13   14. maj 2022 Der er heller ikke noget at diskutere smiley
    Men der er noget at forstå.
    Lader til du stadig ikke forstår hvad det er jeg prøvede at fortælle dig.
    Fred være med det.

    Hvis din manglende forståelse af hvad jeg skriver kan gøre dig glad af og til, så er det jo kun godt.


  • #15   15. maj 2022 Hvis vi tager lovteksten, så står der cirka dette.

    Det er forbudt at lave konstruktive ændringer til udstødningen, motoren og gearingen, med henblik på at øge topfart, optræk eller skabe mere støj.
    Så ALT der ændres med henblik på dette er ikke lovligt.
    Uanset topfarten.

    Hvad man kan slippe afsted med kan så være en helt anden sag, men lovteksten er ret klar.


  • Malte F
    Malte F Tilmeldt:
    jan 2022

    Emner: 4 Svar: 22
    #16   18. maj 2022 Ud med “fløjte” i udstødning. Lettere gearing. (Mindre takker på tandhjulet)…
    Dette er nok til at trække fra en lovlig + standart hot 50….
    Du kunne evt også sætte andet cyl på…. Dette er bare ikke klogt da det skal køre på de omdrejninger hele tiden.


Kommentér på:
Gearmaskine optræk

Annonce