{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
286 visninger | Oprettet:

Morten J
Morten J
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10

Aprilia RX50 hakker {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har total renoveret en RX50 fra 2001, men jeg døjer virkelig med at få den til at gå ordentligt.

Den starter i første hug, uden problemer. Den går perfekt i tomgang, mellem 1000-1500omdr.

Men, nogen gange kan jeg få den til at gå ok men aldig perfekt. Fx i dag er første gang den gik sådan acceptabelt, dog kun et par hundrede meter, men lige pludselig ville den ikke gå ordentligt mere og jeg kunne næsten ikke holde den i gang. Andre gange kan jeg ikke få den til at tage ved over 5-6000 omdr. og nogen helt tredje gange kan jeg starte den, men lige så snart jeg slipper koblingen går den bare ud som om den slet ikke vil tage omdr.

Det hele er meget tilfældigt

standarddysen er 95 og jeg har dyset den op til 110, den går helt klart bedst med 110 dysen. luftskruen står halvanden omgang ude karburatornålen står et hak fra toppen.

Jeg har pillet luftfilteret ud, så der kun er standard luftfilterkassen der er lukket med to huller i enden til indsugning. Kan den evt få for lidt luft?

Tændingen er jeg overbevist at den er stillet perfekt ind

Jeg har givet den ekstra stelledning på motoren

er der nogen der har et bud på hvad det kan være???

Minarelli/AM6 motor med:
nye lejer/pakninger i hele motoren
70ccm cylinderkit (ebay Athena)
21mm PHBG black edition karburator med dyse 110
udfræst standard indsugningsstuds (ca 18-20mm hul)
Ny membranhus med membraner.
Tunudstødning
BR9ES tændrør.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aprilia RX50 hakker
  • #1   4. maj 2022 Havde købt noget dual layer skum og sat i det origibale luftfilter, så indstillet og så set hva den siger.

Umiddelbart tænker jeg mere en dårlig stator el.lign. end karburator.
    Men jeg havde ikke kørt uden skum for indsugningen. Luften skal filtreres. Ellers går der et par km så har du et sandkorn i hoveddysen og motor varmesætter sig og så kan alt andet pludselig være ligemeget heheheh.

Hvis du skal fejlsøge på tændingen mp jeg være svar skyldig. Jeg er el-idiot. Ligesom ordblindhed bare med elektronik.

Man ka måske måle ud med et øøøh voltmeter hedder det eller er det multimeter med indbygget voltmeter det hedder. Amperemeter ohm meter og hva den ellers ka måle.
    Men hvordan man bruger det og om det overhoved kan bruges på en fejl der kommer og går ?????
    Dog lyder det til problemet er der mere end det ikke er der sååå.
    Men vil sige få lige styr på luftfilteret.
    Det ska sku filtrere.
    Ellers er det ikke et luftfilter hehe.

Har selv 80cc på min RX med 21mm pwk og std luftfilterkasse med lidt forstørret indtag, og så stage6 duallayer skumindlæg i.
    Kører fremragende.
    Med dyse 95

• #2   4. maj 2022 Her er billede af indtaget på min rx luftfilterkasse. Har bare skåret den yderste del af så den tilbageværende snabel har et større ydre hul.
    Indvendig er hullet stadig samme diameter.
    Bare det er ca samme areal som en cirkel med 21mm i diameter, så er det ikke helt galt

profilbillede
Kommentér på:
Aprilia RX50 hakker

Annonce