{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
753 visninger | Oprettet:

Min knallert hakker ved bundgas {{forumTopicSubject}}

Hej SG - jeg står med en pgo hot 50 fra 2004. Jeg står med det problem at jeg gerne vil have mere ud af min knallerts optræk - når jeg køre og giver 1/3 gas stiger farten lige så stille og kommer op på det den enlig skal køre, altså det maksimale.
Men når jeg give alt imellem 2/3 og 3/3 gas hakker den i optrækket - hvilket resultere i at jeg bliver nødt til at give gas lige så stille.

Efter jeg overtog min knallert har jeg skiftet ny cylinder som har kørt alt imellem 0-7000 km - jeg har også fået ny membran og gg udstødning + en hel masse andre smådele som jeg ikke tænker kan bruges til noget smiley

Jeg har fjernet mine 2 skiver bag kickstarterskjoldet og har fjernet tragten i membranen - ville bare høre hvad jeg kunne gøre for at få et bedere optræk så ddt er nemmere at gå på baghjul uden at bruge en formue.

Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min knallert hakker ved bundgas
  • ZenMonkey
    ZenMonkey Tilmeldt:
    dec 2021

    Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164
    #1   23. mar 2022 lættere på baghjul ? ... topbox på med 10kg mursten i.

  • #2   23. mar 2022 Til det med at den hakker skal du kigge på når/dyse. Du skal ned i dyse eller sænke nålen.
    Til det med lettere baghjul, du kan prøve dig frem med et andet trykfjeder. Dog skal din motor lave lidt flere kræfter før den er lettere at få på hjul.

    Har du husket og fjærne begrænsningen i ggen?


  • #4   23. mar 2022 #3 ngk 9? Den er da for kold til std cylinder

  • #6   23. mar 2022 Jeg vil forslå du tager din kaburator af og rengør bundkaret i den. For noget tyder på du kan have en lille smule kondens vand i karburatoren , det kan tit få ens scooter til at opfør sig lidt ? som om den ligefrem er ud på at gøre sin ejers dag rigtig træls ,
    Kan du evt tage tændrøret ud og lige skrive hvad for en type tændrør det er som sætter i motoren … smiley
    Hvis det er kondens vand i kaburatoren så kan det ske at tændrøret ikke længer er okey , den kan sagtens starte motoren op og køre men så snart tændrøret bliver drift varm så kan den give lidt problemer ,
    Skal huske at sige , tændrøret kan også stå af på den måde at den virker normal når den er kold og ellers begynder at give problemer når den bliver varm , så vil den nemlig også få din scooter til at opføre sig underlig …
    Så mit bud til dig .. gør følgende…

    Rengør kaburator i bundkaret for skidt og kondens vand osv , pust stille og rolig med en kompressor i alle dyser men husk at gør det stille og med måde , gerne bruge lidt tid på det ,
    Skift tændrøret til en NGK med varme grad 8

    Skriv lige hvad cylinder du har på og evt dyse størelsen osv ..


  • #7   23. mar 2022 : smiley Vlad s …
    Hvad snakker du om jeg har da skrevet 8 …. En 9 bliver for kold … men som du ser skrev jeg 8 ,, det vist dig der lidt fejl på den ,.. smiley smiley smiley


    Ej det gas Vlad S……. Du havde ret i jeg skrev 9 rør, men det skulle stå 8 som du også sagde …. Jeg har rettet det igen i beskeden …..
    tak for info omkring det smiley


Kommentér på:
Min knallert hakker ved bundgas

Annonce