{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
378 visninger | Oprettet:

Laurits D
Laurits D
Tilmeldt:
3. mar 2022
Emner: 2 Svar: 4

Hvad må man? {{forumTopicSubject}}

Hejsa, nu er jeg helt ny i den her verden og stor lidt med et dilemma overfor hvad jeg må og ikke må...

Jeg har endnu ikke købt en knallert (Derbi Senda) som jeg gerne ville men jeg kan se det ikke er lige til at skaffe en lovlig...

Hvis en knallert er tuned i form af udstødningen, cylle osv. køre jeg så lovligt så længe jeg køre med skive?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad må man?
  • #1   5. mar 2022 Du har ikke en skive i en senda. Og nej, det er stadig ulovligt. Den skal ha originale eller typegodkente dele før den er lovlig. Dog kan du nogle gange slippe med at fx køre med en begrænset gg(ikke godkent til knallert 30) på en normal knallert.

  • Laurits D
    Laurits D Tilmeldt:
    mar 2022

    Emner: 2 Svar: 4
    #2   5. mar 2022 Tak hvor hurtigt svar. Har du eventuelt nogen ideer til steder eller metoder hvorpå jeg kan skaffe mig en gearmaskine der lovligt må føres af 15+?

    Jeg mener jeg har hørt Senda'en går ind under knallert 30 men det virker underligt da den af min research rammer en tophastighed på omkring de 50 "lovlogt"


  • #3   5. mar 2022 Du kan godt få en derbi senda som en knallert 30. De 50kmt tror jeg tæller til knallert 45(men ved det ikke 100%). Du finder ikke derbi senda/aprillia sx 50(stor set samme knallert) nyt længere. Medmindre de selvfølige kommer i fremtiden. Så du kan gå ind og se om du kan finde en brugt. Grunden til du ikke rigtigt finden dem lovlige er fordi det er noget lort at køre på lovligt. Mange gear til at kun køre 30. En vga fra thansen slår den i optræk simpelthen pga alle de gear man skal igennem før man rammer 30. De gearmaskiner kører også rimeligt stærkt bare som ubegrænset

  • Laurits D
    Laurits D Tilmeldt:
    mar 2022

    Emner: 2 Svar: 4
    #4   6. mar 2022 Mange tak det gir sku god mening

    Men hvad mener du med ubegrænset? Er begrænsningen sådan nogenlunde nem at få fjernet uden at skulle ind og pille for meget eller købe for mange nye dele?


  • #5   6. mar 2022 Hvis den kun er ubegrænset og ikke tunet på andre måder er det ret nemt. Du skal kunne lidt, men det er noget man kan gå til. Det sværeste ville nok være og skifte fra 6 gear tilbage til 4. Mener også at speedline har en kit til at begrænse dem med

  • Laurits D
    Laurits D Tilmeldt:
    mar 2022

    Emner: 2 Svar: 4
    #6   6. mar 2022 Tusinde tak jeg ser hvad jeg kan finde på??

  • #8   6. mar 2022 De fås i ok stand brugt, for 16-21000 for tiden.

    Gå efter en forholdsvis ny en.

    De koster ikke ret meget mere at købe, men er som regel i meget bedre stand.

    Det vigtigste er dog standen.
    Den supermoto jeg havde var 10 år gammel men bedre stand da jeg fik den, end den 9 måneder gamle aprilia jeg købte forrige år.

    De er som regel "tunet". Men oftest er der kun begrænsninger fjernet.
    Det er forvoldsvis nemt at gøre lovligt igen.
    En mekaniker kan evt gøre det.

    Når der kommer et godt tilbud på f.eks. DBA så bliver den solgt inden for to uger næsten altid.
    Tit inden for 1uge.

    Så have pengene klar, hold øje og vent. Det kan godt tage 3 måneder før der kommer en fed en i god stand til salg til en fair pris i din landsdel.

    Men vent på den

    Der er ikke noget værre end at købe noget skrammel fordi man ikke ku få andet, smide penge i at gøre den nogenlunde og så ende uden hverken penge eller køretøj mens ens ønskemaskine lige er blevey til salg til spotpris.

    Long story short


Kommentér på:
Hvad må man?

Annonce