{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

Sebastian K
Sebastian K
Tilmeldt:
24. feb 2022
Emner: 1 Svar: 1

Hvordan tuner jeg min 4t? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en Motowell Darox 4t Euro4
Jeg har ingen ide om hvordan man tuner den. Den har noget som heddet et spjældhus istedet for en normal kaburator. Den køre omkring de 40km/t og jeg skal have den meget højre op.

Det eneste som har jeg fundet ud af er, at der er ECU'en som har mange af begrænsningerne og ECU'en er integræret ind i spjældhuset så den kan man ikke skifte.

Link til mit spjældhus:
https://www.thansen.dk/scooter-mc/scooter-og-knallert/reservedele/vga/vga-x1/karburator/spjaeldhus-continental-komplet-inkl.-ecu-30-km-t-x1/n-236599404/pn-236540580

Hvis i ved noget så pls hjælp mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan tuner jeg min 4t?
  • Sebastian K
    Sebastian K Tilmeldt:
    feb 2022

    Emner: 1 Svar: 1
    #1   25. feb 2022 FYI, den har præcist de samme begrænsninger som en VGA X1

  • #2   25. feb 2022 hvad sker der når du tager stikket til koblingsensor

  • #3   25. feb 2022 Alle de andre euro4 maskiner kræver en ubegrænset ecu for at køre mere end de må kunne.
    Så mon ikke også den her kræver det.

    Hvis du var mig ville du sælge din maskine for 9-10'000 og istedet anskaffe en 5-10 år ældre maskine der både holder bedre, er bedre udstyret, kan køre stærkere, og holder sin værdi bedre.
    Det kan både betale sig økonomisk, og praktisk.
    Især hvis du går efter en piaggio/gilera.

    De kan typisk fås for 6-8000 kroner i god stand, originale, men der er ikke mere end 10-20 af dem til salg om året fordelt på hele landet.
    Nærmere 10 end 20... Så man skal holde øje i sin landsdel og kunne slå til når den kommer til salg, for de bliver revet væk.
    Det er der en god grund til....

    Jeg gav for 5-6 år siden nu 4000kr for en piaggio nrg power dt som på det tidspunkt var 8 år gammel.
    Den er idag steget i værdi til nærmere 8-9000 kr, den har været yderst pålidelig, kørt exceptionelt godt, supoer komfortabel og praktisk, har kørt langt på literen, har været billig i vedligehold og så er de smukke synes de fleste

    Hvis ikke jeg havde tunet den så havde jeg tjent penge på at have haft den stående.
    Men jeg har brugt den meget.

    Det kan man absolut ikke sige om de kinesiske budget knallerter.
    Prøv at finde en til salg som virker endnu og som har kørt bare sølle 8'000 km....
    yderst sjældent de ikke er selvdestrueret inden nogen har orket at køre "så langt" på så små hjul, lille sæde, svag motor, dårlige dæk, ringe affjedring osv man ellers finder på de dollarstore knullerter som grundet deres tilnærmelsesvise monopol efterhånden på den danske marked, nu har en alt alt for høj nypris taget i betragtning hvor billige de var at lave i kommunist hjemlandet


  • #4   25. feb 2022 https://www.dba.dk/piaggio-nrg-power-dt-2012/id-1088212076/

    Den er 100% besværet med at sælge dit kina krapyl,evt bruge et helt døgn på at tage tog tværs over landet og køre din nye super scooter hjem.

    Ikke så meget kneppen rundt. Jeg vil 100% anbefale dig at droppe kommunist køretøjs drømmen.
    Jo før jo bedre.
    Køb noget facister har lavet istedet for. Langt bedre deal.


Kommentér på:
Hvordan tuner jeg min 4t?

Annonce