{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til udstdning
  • #1   23. feb 2022 Er det streetrace eller bigracing kittet. Har meget at sige. Men en yasuni r3 hvis du ikke kan lide at vælge og vrage, og gerne vil have en underlagt.
    Ellers tjek bl.a. dam-sport og scootfast.
    Kæmpe udvalg. Du kan bl.a. få en titanium 80cc udstødning fra mærket blaze. Der er 2win, most og et hav af andre mærker som de kedelige danske bonderøvs knallertbutikker aldrig har hørt om.
    Ska du handle ind i dk har du to valg som regel. Pest eller kolera smiley

• #2   23. feb 2022 Det er big racing

• #3   23. feb 2022 Er den her ikke meget fin for gider helst ikke og have underlagt Udstødning - Yasuni MAX Cross HM - Aluminium

• #4   23. feb 2022 Nej, det er en 50-70cc sports udstødning.
    Hvis du vil have max effekt ud af dit kit skal du op i noget 80cc raing udstødning.
    Men personlig ville jeg højst sætte et 80cc midrace eller 70cc racing udstødning på.

Kan ikke lide at pine cylindrene til deres max. Så hellere tage en større cylinder og så vælge ydeevnen med udstødningen.

Jeg kan godt anbefale nogen udstødninger, men uden at kende dit kørselsbehov bliver det skud i blinde.
    Tjek evt gearparts24.de
    De har rigtig god beskrivelse af mange af deres varer, det er bl.a. det eneste sted hvor jeg har kunne læse porttiderne på nogen cylinderkits.
    De har en youtube kanal hvor de har testet sports udstødninger på 50cc standard og 70cc sport.

Men nu du er ude i 80cc racing/midrace tun, og ikke selv kan læse dig til at yasuni hm er for lille, såååå. Det bliver sku ikke nemt for dig.

Hvis du vil have en overlagt, og jeg skal anbefale en i blinde... Så bliver det radical 80cc udstødningen på gearparts24.
    Fordi den er forkromet så den ikke ruster med det samme. Og fordi de andre radical udstødninger yder rigtig godt.

Du har en del ting at vælge imellem hvis du sætter dig ind i det.
    Det er ikke nemt at finde hoved og hale i. De fleste webshops kan godt lide at holde kunderne hen i uvished desværre

• #5   24. feb 2022 Den kommer til at larme som en crosser.

Den udstødning som du selv har udtænkt dig vil larmer mindre, yde mindre, men nok også trække bedre i de lave omdrejninger, så den bliver lettere at køre på.
    Du bør have minimum 21mm på den.
    77 ccm kan godt suge en hel masse og der vil 21mm være minimum og helst gerne 25mm.

• #6   24. feb 2022 Ja jeg har en radical sport udstødning på noget 80cc alu sport med 2 stempelringe.
    Trækker slet ikke dårligt. Vil skyde på 13-14hk og rimelig bred effektkurve.
    Med en 21mm pwk på.
    Kan varmt anbefales.

Men vil anbefale SCR corse overlagt og radical sport overlagt hvis du er ude i noget hverdags tun (selvom du har købt et racing kit)
    Radical og SCR yder rigtig godt. Poster gerne links til data.

Man ka sagtens køre med et 80cc racing kit og så en 70cc sport udstødning.
    Men sætter du en 80cc racing udstødning på så skulle den ku yde 18-19hk med en 24mm karb på.
    Uden at være helt død i mellemområdet.

Altså maxiscoot fik 77cc stage6 big racing op på 24hk.
    Men så er det en pænt stor udstødning og ret snævert arbejdsområde den får mht omdrejningstal.

Long story short.

Tjek evt lige lyden ud på sådan en 20hk med 77cc på.
    Det er rigtigt nok som tommy siger.
    Den kommer til at larme som en gal.
    Det er der mange der ikke lige helt var klar over inden de investerede i den helt store skorsten til knallerten.
    Tjek youtube osv

• #7   26. feb 2022 Tak alle sammen men hvad med krumtappen kan den godt holde til så mange omdr

• #8   26. feb 2022 Krumtappen holder til 12000 omdr.
    Så du skal have en stor sportsudtødning eller lille midrace potte på.
    Sikr dig den ikke går ud over 12000.
    Tag scr corse eller radical sport hvis jeg ska vælge fordi du ikke kan overskue at google på tysk fransk engels anmeldelser og finde ud af hvaf du bør gøre smiley
    Scr corse er fed og lyder godt., fås både forkromet og råt stål, yder godt og går ikke ud over std tap.
    Glem racing udstødninger.
    Du får max 14-15 hk på std tap hvis det ska holde i længden

• #9   26. feb 2022 Den der scr corse kan man også godt bruge den på 50cc standard også bare sætte en størrer kaburater på også vil det kører okay også måske til sommer putte en 70 eller 77cc på uden og skifte udstødning

• #11   27. feb 2022 Hvad med den her

profilbillede
  • #12   27. feb 2022 #11
    Den er helt fin.

Bare husk at fjerne plumben i både forrør og lyddæmper.

• #13   27. feb 2022 Er det begrænsningerne i udstødningen og er de sværer og få af

• #14   27. feb 2022 Skal man så også putte en 21 karburator på så den får lidt mere eller er ikke nødvendigt

• #15   27. feb 2022 der står på maxiscoot at den der scr corse ikke passe på en derbi senda også tænkte jeg om den også vil væree god og holde sig under de 12000omdr
    https://www.maxiscoot.com/en/product/yasuni-exhaust-cross-hm-max-red-fortuna-derbi-x-treme-drd-77788?vctype_id=16

• #16   27. feb 2022 Man kan godt få scr corse til.
    Også i krom. Også overlagt.

Men ok til std 50cc cylle ved jeg ikke hvad jeg havde taget.... Havde formentlig taget den her
    https://www.gearparts24.de/auspuffanlage-scr-corse-hm-cross-chrome-a1713.html

profilbillede
  • #17   27. feb 2022 Den er bare ikke særlig pæn for og være ærlig.

• #18   27. feb 2022 Eeevt radical sport.
    Jeg kører meget offroad på min og radical yder super i de lave omdrejninger.
    Men scr corse sku yde bedre og bredere på toppen

Den lysegule linje.
    Klart bedst i test.
    Plus den fås i krom så den blir ved at se fed ud længere tid end stål der ruster på et halvt år

profilbillede
  • #19   27. feb 2022 Synes personlig krom er bling.

Men enig i lyddæmperen på scr ligner lidt skrald smiley

Har radical sport på min som sagt smiley

profilbillede
  • #20   27. feb 2022 Med carbon lyddæmperen smiley

profilbillede
  • #21   27. feb 2022 Trust me yasunien ligner lort efter et år, medmindre du konstant smører den i olie/fedt så den ikke ruster.
    Har set det utallige gange.
    Folk køber en nøgen stål udstødning fordi svejnsingerne ser fede ud, men så går der 7-8 uger og så ser den sådan her ud.
    Efter yderligere 7-8 måneder bliver den fuldstændig rust orange som en makrel. Ligner skrot

profilbillede
  • #22   27. feb 2022 Tl sammenligning ser en 10 år gammel krom udstødning gerne sådan her ud

profilbillede
  • #23   28. feb 2022 Hvis du nu bare skulle komme med en som passer til 70ccm og ikke er krom hvilken vil du så anbefale. Passer meget på mine maskiner så og vasker dem godt og grundigt og smører dem så måske kan jeg godt passe på en stål, metal eller aluminium men vi får og se hvis jeg køber sådan en

Men tak for hjælpen indtil videre

• #24   28. feb 2022 Scr corse den fås også i nøgent stål men er heller ikke profilbilledemateriale
    Technigas enox yder også ok og er rustfrit stål, men er desværre ikke med klassiske svejsninger så ikke ret pæn heller.

Ud fra ydelse er der radical sport og scr corse.
    Jeg har ikke set ret mange andre tests hvor noget overgår dem i ydelse. Både på topeffekt og bredde på ydelsen.

Vocaerne skulle yde rimelig godt også.

Leovince er absolut nogo pga dårlig ydelse, ekstrem hurtig rust og den larmer ad h t.

Turbokit nhq yder godt også men er også forkromet.

Gianelli enduro yder bredt men ikke ret meget.

Overvej evt malossi mhr replica hvis de fås til senda.
    Den er pæn.
    Men ved ikke hvordan den yder.
    Ligesom yasunien.

Du ka desværre kun få titanum udstødning i 80cc version.
    Plus den er møg dyr. Ku ellers være oplagt til dig bortset fra prisen

• #25   28. feb 2022 Der står på maxiscoot at den der scr corse ikke passer på en derbi senda er det rigtig. Hvad med stage 6 overlagt udstødning er det No go eller. Kan man godt sætte scr corse på 50 cc og putte størrer kaburater på og måske powerluftfilter hvis det er nødvendigt eller skal man sætte 70ccm på med det samme.

• #26   28. feb 2022 På sport tun giver større karburator intet.
    Powerfilter giver kun larm og problemer med indstilling og vand.

1 afdrosl maskinen (fjern begrænsninger)

Trin 2 monter sportsudstødning

Trin 3 sports cylinder

Trin 4 karburator tænding krumtap racing cylinder udstødning kobling osv.

Stage6 overlagt yder vist fint nok også
    Bare du køber den rigtige af dem.

Maxiscoot har ret i det de skriver 5/10 gange så 50-50

• #27   28. feb 2022 Bare lige for og være helt med så på trin 4 skal jeg skifte tænding, krumtap, racing cylinder, udstødning og kobling. Krumtappen kan holde til 12000omdr og 70ccm giver ikke så mange omdr eller den er ikke lige så vild som 77ccm så bliver det nødvendigt. Skal man også skifte tænding eller er det valgfrit eller kun hvis det bliver nødvendigt.

Du må undskylde for og skal have det på børnsporg.

• #28   28. feb 2022 Og indgår Airsal 72,5 Cylle også inden for 70ccm eller.

• #29   28. feb 2022 Scr corse yder den ik først når man kommer op i de høje omdr men der kommer jo også flere omdr når man putter 70ccm på.

• #30   28. feb 2022 Så længe du har en sports udstødning på så kan du godt bruge std krumtap og tænding.

Så snart motoren yder over 12000 omdr begynder den at snurre hurtigere end std tændings svinghjul osv er afbalanceret til.

Du kan godt sætte 70-80cc på og have sports udstødning.
    Udstødningen dikterer omdrejningstallet.
    Cylinderen påvirker omdrejningstallet lidt dog.

Sætter du flere cc cylinder på så begynder udstødningen at yde i lavere omdrejninger. Fordi den bliver blæst fuld tidligere.

Dog kan en større cylinder godt være mere orienteret mod høje omdrejninge, så det næsten går lige op.

Jeg har 80cc sport på min, med radical sport.
    Den trækker helt ud til 12000 omdr hvor den går i begrænser (motoforce ecu)
    Men den trækker rimelig tidligt, og den yder ok i de helt lave omdrejninger. Takket være de ekstra cc.

airsal 72 er = 70cc
    = Ø48mm.

Når du går op i Ø50mm cylinder, så kalder man det 80cc, selvom det er 78cc elller 77,7 afhængig af formen på topstykket og om man regner topstykkets hulrum med i cylinderens cc eller ej osv.

Spørg endelig løs hvis jeg stadig har skabt mere forvirring end klarhed. Det er lidt et puslespil det tunings halløj så kan godt være lidt svært at gøre helt klart lige i første omgang.
    Spørg bare løs

• #32   1. mar 2022 scr corse

Du kan se i billedet nedenunder at voca rookie yder dårligere. (mørkegrøn linje)
    både på max ydelse og bredden på ydelsen.

Yasunien har jeg ikke set testet.
    Ud fra beskrivelsen at dømme skulle den være mere i stil med technigas enox, dog med lidt mere topeffekt.
    Men ikke helt så meget som andre i samme klasse.
    Men har som sagt ikke set den i test...

Du kan høre scr corse og andre på airsal 72cc i den her video.
    https://www.youtube.com/watch?v=rMPrsGAKGIY
    Desværre er vocaen ikke i denne test. Men den er med i den anden så du kan forestille dig hvordan den ville køre her med 72cc airsal og 21mm karb

profilbillede
  • #33   1. mar 2022 Det lyder som om på videoen at den først begynder og trække når man kommer op i de rigtig høje omdr men det kan godt bare være mig

Har lige et andet problem også når jeg kommer op i 4 gear og op og giver næsten bund gas eller bund gas så lyder det som om den dør. Hvis jeg så tager gassen lidt tilbage så køre den normalt ved du hvad det kan skyldes har prøvet og dyse om men det virker ikke.

• #34   1. mar 2022 Den yder lidt senere end de andre i den test, og ikke mest, som i den anden test på 50cc standard.
    Derfor ka man heller ikke helt regne med en enkelt test.
    Man ska helst se det samme resultat i flere tests for at ku vide sig sikker.

Men jo den yder lidt senere i omdrejningerne.
    Hvis du mere skal bruge den til diskret hverdags kørsel også, så ville jeg tage en mindre udstødning.
    F.eks. voca rookie.

ved ikke hvad problemet med din maskine lige nu kan være.
    formentlig indstilling / sammensætning af motordele.
    4 gear tyder på du ikke har afdroslet den helt endnu, men kun delvis.
    Det er som regel noget rod at delvis afdrosle.
    Du kan godt beholde 4 gear og så montere afdroslingskit i udstødning og karburator. Men du kan ikke nøjes med udstødning eller karburator uden at gøre begge dele.

• #35   1. mar 2022 Hvad er det der afdroslingskit og hvad gør det og osv. Det er i 4 og 5 og 6 og nogen gange 3 men hvad er der præcis glat.

• #36   2. mar 2022 Ok afdroslingskit findes kun til 2018-2022 modellerne.

Men du ka kigge i det kit og se hvad du ska ha i karburatoren hvis du fjerner udstødningsbegrænsningen på en euro4
    https://speedline.dk/afdroslingskit

Gætter på du ska ha samme setup

• #37   2. mar 2022 Så jeg skal bare skifte det man får med i et afdroslingskit

• #38   2. mar 2022 Dyserør, tomgangsdyse og hoveddyse smiley
    Det skal gøres samtidig med man fjerner begrænsningen ved karburators indsugning og skifter forrør til ubegrænset.

• #39   2. mar 2022 hvad er et dyserør og hvordan fjerner man begrænsningen ved karburators indsugning.

• #40   2. mar 2022 er du sikker på det er det eller. Kan man ikke bare købe en ny udstødning hvis jeg alligevel skal til det snart.

• #41   2. mar 2022 Mjoo men du bør stadig montere tomgangsdyse #35 og dyserør ga208.
    Og så en større hoveddyse.

Kan ikke vide hvad dit problem er nu uden at kende dit setup

Nu har du leget rundt med hoveddysen, men det kan være noget nær umuligt hvis det andet ikke passer til setupet.

Men hvad er dit setup nu

• #42   2. mar 2022 Derbi senda extreme sm 2017 euro 3
    Helt standard
    17,5 m kabu
    standard udstødning
    standard tændning
    osv

kan du smide et link til sådan et dyserør og hvad er det til

• #43   2. mar 2022 også ubegrænset cdi

• #44   2. mar 2022 Alle begrænsninger er fjernet udover den i kabu tror jeg
    og den er med 6 gear

• #45   3. mar 2022 Yep ok det lyder ikke så godt smiley

Karburstoren skal sku følge med esten af opsætningen. Ellers ødelægger man cylle smiley

• #46   3. mar 2022 Så jeg skal købe en størrer karburator

• #47   3. mar 2022 Og udstødning så skulle det virke eller

• #48   3. mar 2022 Afdrosl den fuldstændig så burde den køre perfekt.

Det burde være til at finde ud af.
    Tusindvis af danskete har gjort det før.

Udstødning, cdi, karburator.

Hvis du ikke indstiller karburatoren rigtig så kører den af h til. Indtil den går i stykker.

Også hvis du sætter større karb på.
    Og udstødning

Derfor :
    35tomgangsdyse
    90 hoveddyse
    Ga208 dyserør
    Sæt det i.
    Så kører den

• #49   3. mar 2022 Dyserør skiftes ved at tage karbu af.
    Skru gasspjæld ud.
    Skru hoveddyse ud.
    Pres på messingtutten oppefra gennem gasspjældet, så falder dyserøret ud ned gennem der hvor du har skruet hoveddysen ud.
    Sæt det nye dyserør i nedefra, skru den 90 hoveddyse i og færdig.
    Saml skidtet og kør.
    Husk tomgangsdysen.

• #50   3. mar 2022 Bare lige for og være helt med så behøver jeg ikke og købe en størrer karburator bare jeg skifter de der ting hovdedyse, tomgangsdyse og dyse rør og cdi til ubegrænset også nyt forrør eller ny udstødning.

• #51   3. mar 2022 Er det den her

profilbillede
  • #52   3. mar 2022 Nå ok det er sku ikke så nemt med de 2011-2017 sendaer.
    Googlede på tysk og engelsk og der var sku ikke ret meget info.

Det lader til du bare skal have en hoveddyse 90 i så burde den køre fint som afdroslet (ubegrænset)

Når du skal tune en maskine er der typisk 3 ting man gør i den her rækkefølge

1) gør maskinen ubegrænset som den er fra fabrikken. Prøver at køre med det lidt

2) sætter en sports udstødning på og prøver at køre med det

3) sætter en sports cylinder på sammen med sportsudstødningen og prøver at køre med det

4) fortsætter med at køre med en af de tre ting nævnt ovenover, Eller også tuner mere = karburator kobling tænding krumtap racing udstødning kraftigere cylinder membran luftfilter fjerner oliepumpen osv.osv.

Ved hvert trin skal karburatoren indstilles.

Begrænsningen i motor er kun udstødningens forrør?
    Resten er gearene, tandhjul, cdi begrænsning og ikke andet?
    Karburator er ikke en begrænsing. Det er bare en indstilling til en begrænset motor, så at sige.
    En motor er også en motor selvom den har direkte indsptrøjtning, så karburatoren er ikke en del af motoren der giver kræfter som sådan.

• #53   3. mar 2022 Så forrør og tomgangsdyse og dyserør er lige meget hvis jeg bare sætter en 90 dyse i.

Den der scr corse udstødning som jeg linket til tidligere den passer ikke på derbi sendaer også tænkte jeg på om man kan få en form for adapter til den så den passer hvis ja har du så lige løst til og smide et link for kan nemlig ikke selv finde en.

• #54   3. mar 2022 Har det meget og sige hvis det er carbon, aluminium osv

profilbillede
  • #55   3. mar 2022 Forrøret på udstødningen er en begrænsning som skal fjernes samtidig med hoveddysen ændres til en størrelse 90 cirka.

dyserør og tomgangsdyse er åbenbart ikke nødvendigt

carbon/aluminium er kun lyddæmperen til sidst.
    Så det er bare udseende og lyd.

Adapter tror jeg ikke kan købes.
    Men kan godt laves selv.
    Men ellers så køb en voca rookie f.eks.
    Eller en radical sport og sæt sådan en polisport exhaustguard på i neongrøn hvis du synes det ser fed ud f.eks.

• #56   3. mar 2022 Tænker jeg tager den her https://www.maxiscoot.com/en/product/yasuni-exhaust-cross-hm-max-red-fortuna-derbi-x-treme-drd-77788?vctype_id=16 af hvad jeg kan læse mig frem til og se til på videoer så er den fin

• #58   3. mar 2022 Virkelig mange gange tak for hjælpen det har virkelig hjulpet mig.

• #59   3. mar 2022 Så lidt, det er sku ikke helt logik for burhøns at tune smiley

Der blir spildt ekstremt mange penge rundt omkring fordi der ikke er ordentlig info om det.

De fleste sætter en sportsudstødning på, kører et års tid og så enten sælger eller får sports cylinder på og kører et år ekstra på den.

Egentlig burde flere over 18 år have en tunet 30km gear knallert, fordi man kan blæse rundt for fuld smadder uden at få taget bilkørekortet smiley
    Bl.a. derfor jeg stadig kører gear knallert nu på femte år.
    Men jeg kan også godt lide små lette motorcykler, kører downhill mountainbike og sådan så synes bare det er genialt at ha en fed, let tunet gear knallert.

https://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/guider/14376-saadan_indstiller_du_din_karburator_

• #60   3. mar 2022 Kan man godt stole på maxiscoot eller

• #61   3. mar 2022 trustpilot er kun på 2,4

• #62   4. mar 2022 Haha sygt nok.
    Altså det er en legit shop.
    Det er bare ikkr altid så god service hehr

• #63   4. mar 2022 Har bare fået læst at der er folk der ikke får deres ting eller penge tilbage

• #64   4. mar 2022 Ok der er mange der får lortr service hos dem.

Jeg bestilte engang for 3000kr. Fik det hele ugen eftet undtagen udstødningen.

Der stod på hjemmesiden den ville være på lager en dato to uger ude i fremtiden.
    Gennem 3 måneder blev de ved at udskyde datoen på hjemmesiden...

Så endelig efter 3 måneder får jeg en udstødning.
    Den er så i en forkert udgave.

Skriver til dem at hov hov.

De svaret at de ku ikke skaffe den rigtige så de havde bare sendt den her...

Så skrev jeg den ska retur.

Så skriver de bare "ok"

Så spurgte jeg dem hvordan jeg sku sende den retur.

Så sagde de bare gå ned på posthus med den.

Så sagde jeg ok, men ka det passe jeg ska lægge 300 kroner ud for jer?

Så sagde de normalt dækker de ikke returudgiften,.man ka få tilgodehavendebevis til deres butik i stedet. Men i mit tilfælde ku de gøre en undtagelse.

Så skrev jeg bandeord og sendte den retur og fik mine penge retur efter næsten et halvt års venten.

• #65   4. mar 2022 Ka se på trustpilot jeg slet ikke er alene om at blive skidt på af deres service folk.

Mit råd:
    Køb hos gearparts24.de eller twostroke.se eller dam-sport eller scootfast.
    Eller en af de mange andre langt bedre shops.
    Selvom de er mindre kendte.
    Deres udvalg er tit også meget federe, deres beskrivelser bedre og deres service fin.

De ekstra småpenge tingene koster nogengange er godt givet ud.
    Istedet for at støtte det svineri maxiscoot står for tit smiley

• #66   4. mar 2022 Er kommet til og bestille en pakke hos dem tænker du ikke jeg får den eller

• #67   4. mar 2022 Jojo no problemo.
    Jeg fik også.alle mine varer de var bare lang tid om udstødningen smiley og var nogen numser når det kom til returnering.

Men jojo de er europas største så de lukker ikke hele butikkwn for at rende med dine penge.

Ka bare godt betale sig at støtte de virkelig nicw shops istedet for alle køber hos speedline og maxiscoot

• #68   4. mar 2022 Ja det er en Udstødning jeg har købt og den er ikkr på lager

• #69   4. mar 2022 Så håber på og få mine ting eller cancel ordren

Kommentér på:
Hjælp til udstdning

Annonce