{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.190 visninger | Oprettet:

Har cylinder sat sig? {{forumTopicSubject}}

Hey SG, jeg var ude og køre en lille tur i regnvejret idag, men nåede kun at køre 2 km, indtil motoren begynder at opføre sig underligt, den lyder ikke anderledes, den trækker bare dårligt.

Jeg stopper så lidt op for at tjekke min telefon, hvorefter jeg giver fuldgas. Den tog det okay i starten, men efter omkring 20 meter døde den med fuld gas, lige da den døde lavede udstødning også sådan en skyde lyd, aner ikke hvad det betyder heller.

Jeg trak den så hjem i regnvejret og skilte hele møjet ad. For at se om cylinderen havde sat sig. Men jeg er meget i tvivl.

Er der et klogt hoved som har lidt mere forstand på det end mig, som kan hjælpe?

Eller har et bud på hvad, fejlen ellers kunne være? Den har kørt uden problemer op til da.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har cylinder sat sig?
  • #1   17. feb 2022

    profilbillede
  • #2   17. feb 2022

    profilbillede
  • #3   17. feb 2022 Den cylinder klarer sig helt fint fra det jeg kan se. Måske dødt tændrør? Kunne du starte den igen?

  • #4   17. feb 2022 Lige da den døde, der kunne jeg godt. Men efter anden gang så var den kaput.

    Jeg stod og kickstartede den i 10 minutter, både med og uden choker, med intet held!

    Men jeg kan lige tjekke om tændrøret rent faktisk gnister imorgen

    Det bare underligt, fordi tændrøret er helt nyt. Købte det sammen med en ny tændrørshætte, så tror ikke engang det har kørt 200 km endu. Kan det godt dø så tidligt?? smiley






  • #5   17. feb 2022 Hvor er det lækkert med en bruger der kan starte et emne ud med nogle gode billede.

    Din cylinder og dit stempel ser begge to sunde ud.
    Den fejl du oplever, kommer når dine ledninger/stik/samlinger bliver våde og vandet får strømmen til at kortslutte til stel.
    Her er det godt eksempel.
    Jeg havde en Aprilia Sonic hvor at CDI sidder på den forreste del af sædekassen og ledningerne hænger ned derfra.
    Hver evig eneste gang at jeg kørte i regnvejr, så skete det du beskriver.
    Efter at have stået inde i min entre natten over, så kunne den starte igen dagen efter.
    Problemet løste sig selv, da jeg satte bagskærm på, som skal sidde lige over baghjulet.
    Så var det nemlig slut med at baghjulet kastede vand ind på ledningerne.
    Det var sådan at jeg opdagede hvad fejlen var.
    Det var i 2001, så det er nogle år siden og jeg var ikke så skarp til scootere dengang, så meget af det jeg lavede var at forsøge mig frem, for der var ingen steder at søge hjælp dengang.

    Så gå dine ledninger igennem når du har kørt en tur i regnvejr og se hvor at du har våde samlinger og få det rettet så de ikke kan blive våde.
    Vand og strøm er en skrækkelig blanding og skal altid undgås.

    ps.
    Når din udstødninger skyder, laver kraftige puf-lyde osv, så er det et tegn på at din motor har mangler gnist og at der er kommet u-afbrændt benzin ud i din udstødning, som så bliver antændt næste gang at motoren kan få presset en gnist igennem og derefter sender brændende mix ud i din udstødning.
    Som kommer eksplosionen i udstødningen og derfor kommer der enten et knald eller en kraftig puf-lyd.


  • #6   17. feb 2022 pps.
    Hvad angår cylinderen og stemplet, så skal du holde øje med de skrå ringe der er inde i cylinderen.
    Når/hvis de skrå ringe mangler, så er cylinderen slidt ned og bør hones eller smides ud.
    På et stempel, så skal du holde øje med de ringe som går rundt om stemplet, i samme retning som stempelringene.
    Når/hvis der kommer alt for dybe streger på den led som stemplet bevæger sig i, så er det fordi at stemplet er blevet ridset og så har cylinderen også ofte taget skade.

    Igen, så er det pisse fedt med nogle gode billeder.
    Så slipper vi for at skulle gætte os til hvad det er du prøver på at beskrive med ord.


  • #7   17. feb 2022 Enig med de andre, men hvis først en cylinder/stempel sætter sig så kan du slet ikke træde på kickstart/dreje motor rundt da stemplet jo så sidder fast inde i cylinder. Alt efter hvor slemt den har sat sig, så kan den løsne sig igen efter den er kølet lidt ned. Men har den sat sig helt slemt, så sidder stempel altså bare fast og der skal vold til at adskille det.

  • #8   17. feb 2022 #5, Jeg er glad for at cylinderen ikke er slidt/ har sat sig, det ville være utrolig nederen hvis jeg ellerede skulle købe et nyt.

    Men jeg tror du har fuldstændig ret! Jeg fjernede nemlig min bagskærm og nummerplade her i forgårs, og blinklysende på hot, sidder jo på bagskærmen.

    jeg vil straks gå ud og tjekke ledningerne, jeg ville tro at det var mine blinklys ledninger, men kan den godt kortslutte igennem dem? Jeg har ikke særlig meget forstand på el endu smiley

    Kunne man ikke også tro at udstødning skød, fordi tændrøret ikke kunne lave en gnist, fordi hele systemet var kortsluttet?


    Forresten, Selvfølgelig skal i da se nogle billeder!

    Ellers ville i ikke have den fjerneste anelse om hvad jeg snakker om! smiley





  • #9   17. feb 2022 Det fordi der er mange som ikke tager billeder eller tager rigtig lorte billeder. De billeder du tog var helt perfekte

  • #10   17. feb 2022 Jeg kunne godt forstille mig, at det ville være svært at hjælpe når man ikke har noget at gå ud efter

    Men tak igen for hjælpen Vlad og Tommy smiley


Kommentér på:
Har cylinder sat sig?

Annonce