{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan man smide på?
  • #1   16. feb 2022 Du behøver i reglen ikke skifte tap og tænding før du er over 10'000 omdrejninger.
    Dog kan pgo motor ikke lide 10'000 omdr længe for meget men selv om du skifter tap og tænding så kan du ikke få ret meget ud af det, da pgos motor fungerer dårligt over 9000 omdr og endnu dårligere over 10k
    Vario systemet kan heller ikke følge med.

    Men den sku yde 5-6 måske 7 hk med gg på lossi sport.
    Gætter på den yder 6-7 måske 8 med endy på

    Dog er den du linker til ikke til, den er til lodret mina.

    Overvej yasuni z. Den holder omdrejningerne under 10'000 men yder ret fornuftigt.

    17,5mm måske 21mm er max der giver mening på en hot med sport tun.
    Og sport tun er max der giver mening på en pgo motor smiley

    Topfarten får du ikke over 100 sådan lige på en hot.
    Selv 90 kmt på gps kræver man er heldig eller ekspert

    Men ok det er også fint for de fleste at køre 90 på en hot. Det er jo ikke en runner

    Tjek din rem ikke er forkerte mål. Kun den orihinale og en enkelt af polinierne passer rigtigt i. Ellers mister du topfart


  • #2   16. feb 2022 hvor hurtigt vil du køre hvad vil du opnå du ved vel godt at du har en maskine som der ikke er lavet de vilde dele til mest styring og sports kit

  • William R
    William R Tilmeldt:
    aug 2021

    Følger: 12 Emner: 9 Svar: 63
    #3   16. feb 2022 Wheelie
    Altså, nu har jeg jo en BWS, det burde jeg nok have nævnt i opslaget. Men om at jeg har en BWS ved jeg ikke, om det gør forskel.


  • William R
    William R Tilmeldt:
    aug 2021

    Følger: 12 Emner: 9 Svar: 63
    #4   16. feb 2022 Jeg ved ikke, om jeg kan sætte bestemt fart på, hvad jeg vil køre. Måske 85-90 ish

  • #5   16. feb 2022 Karburator er altafgørende for optræk.
    Noget 19mm samt yasuni r og noget andet vario så burde den gå de 85-90 kmt du ønsker.

    Jeg gik 100 kmt med std sekundær og lossi primær med under 12 heste


  • #6   16. feb 2022 gearing er meget lav på bws min den blå gik 110 med 14000 omdringere så jeg ville nok smide en anden gearing i

  • #7   16. feb 2022 Lol jeg antager bare det er en hot når der ikke står hvad det er haha.
    Jamen så passer det jo meget bedre der hele lige pludselig


  • William R
    William R Tilmeldt:
    aug 2021

    Følger: 12 Emner: 9 Svar: 63
    #8   16. feb 2022 Okay. For det jeg egentlig mest har fokus på er, at jeg helst vil undgå at skifte tappen ??

  • #9   16. feb 2022 Minarelli kan tåle op til 10k omdrejninger på std tap.
    Også at blive deroppe længere tid osv. De er rimelig stabile.
    Og variosystemet fungerer helt fint også.

    Den her test giver et godt indblik til at starte med, et kig på de mest populære udstødninger
    https://www.tuningmatters.com/reviews/exhausts/scooter-tuning-exhaust-test/

    Alternativt er der pedparts anmeldelserne af diverse cylinder kits og udstødninger.
    Det her er slet ikke det eneste link.
    De viser en del forskelligt, på forskellige cylindre, skriver en del nyttig info om det og sådan.
    https://www.pedparts.co.uk/blog/sports-exhaust-testing-50cc-and-70cc-sports-mopeds-part-two

    Ville stadig overveje yasuni z, men der er andre gode bud også


  • #10   17. feb 2022 Den udstødning du har fundet er markant bedre en GG, som de fleste jo ved er noget lort til 70 ccm og semigod til 50 ccm.

    Du bør skifte til en original Dellorto 17,5 mm.
    Da du kører med original membran og sport 70ccm så får du intet ud af 19mm eller 21mm udover at du får en dårligere forstøvning, dårligere forbrænding og større benzinforbrug, samt mere larm fra din indsugning.

    Husk at adskille lyddæmperen og fjerne begrænsningen som sidder inde i den.


  • William R
    William R Tilmeldt:
    aug 2021

    Følger: 12 Emner: 9 Svar: 63
    #11   17. feb 2022 Okay
    Altså, jeg må sige, at jeg er lidt i tvivl om, hvilken udstødning haha

    Tommy, vil du mene, at jeg kan mærke betydelig forskel, hvis jeg smider 17,5mm på og så den, jeg har fundet?


  • #12   19. feb 2022 #11
    Ja, det vil jeg mene.
    Husk at dyse den ind og skifte ruller og shimme vario.

    Forvent at du nok ikke får vildt meget topfart ud af det, da Yamaha jo er lavt gearet.
    Det vil være en fordel at skifte gearingen til en sekundær 14/41 eller 15/39.


  • William R
    William R Tilmeldt:
    aug 2021

    Følger: 12 Emner: 9 Svar: 63
    #13   20. feb 2022 Mange tak for svar. Det overvejer jeg


  • #14   20. feb 2022 https://www.scooter-attack.com/en/scooter/transmission/

    Vælg en 15/39 fra Stage6 eller en 16/41 fra Top Performances.
    Selv en 45 kmt cylinder kan du få over 80 kmt på speedo med de gearinger, uden at du anstrenger dig.


Kommentér på:
Hvad kan man smide på?

Annonce